Please use this identifier to cite or link to this item:
http://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/580
Title: | A STUDY OF INTERACTIVE MEDIA TO DESIGN
AND DEVELOP DECORATION PRODUCT
IN CONDOMINIUM การศึกษาสื่อปฏิสัมพันธ์สู่การออกแบบและพัฒนาผลิตภัณฑ์ตกแต่งสำหรับห้องชุดพักอาศัย |
Authors: | NATCHA SIRIKHVUNCHAI ณัชชา ศิริขวัญชัย Aran Wanichakorn อรัญ วานิชกร Srinakharinwirot University. College of Creative Industry |
Keywords: | ปฏิสัมพันธ์ ผลิตภัณฑ์ตกแต่ง ห้องชุดพักอาศัย Interactive Media Decorative Products Condominium |
Issue Date: | 30 |
Publisher: | Srinakharinwirot University |
Abstract: | This research studies of interactive media to design and develop decorative products for condominiums in a research and development project. The purpose of this study was (1.) Study interactive media, behavioral criteria, interaction, and technology that affect living in a condominium; (2.) experiment sensors and electronics technology which affected interaction in a condominium; and (3.) design Interactive decorative products and evaluating the efficiency of the products. This study had three-phases, starting with (1.) study secondary materials about decorative product design, material, interactive technology that effect the interaction and physical of the condominium; (2.) to experiment with interactive technology; and (3.) to design and create a prototype of interactive decorative products and evaluating the efficiency of the product. The results were divided into three sections. Section one was the knowledge of real estate design in a condominium. Part two was the result of interaction trials, and the third part was the design of the three-piece interactive product. The first was a color-changing dog with a heart rate (Dog Rate), the second was a Bluetooth cat speaker and the wireless charging cradle (Dynamic Cat) and third is the Aroma Whale lamp (Aroma Whale). The interest in commercials should be at a price of more than 1,000 baht. วิทยานิพนธ์ เรื่อง การศึกษาสื่อปฏิสัมพันธ์สู่การออกแบบและพัฒนาผลิตภัณฑ์ตกแต่งสำหรับห้องชุดพักอาศัย เป็นการวิจัยเชิงศึกษาและพัฒนา (Research & Development) มีวัตถุประสงค์เพื่อ 1. ศึกษาสื่อปฏิสัมพันธ์ ข้อกำหนดทางพฤติกรรม การปฏิสัมพันธ์ และเทคโนโลยี ที่มีผลต่อการอยู่อาศัยในห้องชุดพักอาศัย 2. เพื่อทดลองเทคโนโลยีเซนเซอร์ และ อิเล็กทรอนิกส์ที่ส่งผลต่อการปฏิสัมพันธ์กับผู้พักอาศัยในห้องชุด 3. เพื่อออกแบบผลิตภัณฑ์ตกแต่งปฏิสัมพันธ์สำหรับห้องชุดพักอาศัย และประเมินประสิทธิภาพของผลิตภัณฑ์ มีวิธีการศึกษา 3 ขั้นตอน เริ่มจาก 1. การศึกษาข้อมูลการออกแบบผลิตภัณฑ์ตกแต่ง วัสดุ และการผลิต รวมถึงเทคโนโลยีที่มีผลต่อการปฏิสัมพันธ์ และลักษณะทางกายภาพห้องชุด 2. ทดลองเทคโนโลยีปฏิสัมพันธ์ 3. ออกแบบและสร้างต้นแบบผลิตภัณฑ์ตกแต่งปฏิสัมพันธ์สำหรับห้องชุดพักอาศัย และประเมินประสิทธิภาพของผลิตภัณฑ์ ผลการวิจัยแบ่งออกเป็น 3 ส่วน ส่วนที่ 1 คือองค์ความรู้การออกแบบตกแต่ง ด้านอสังหาริมทรัพย์ ภายในห้องชุดพักอาศัย ส่วนที่ 2 คือผลการทดลองปฏิสัมพันธ์ และส่วนที่ 3 คือ การออกแบบและสร้างต้นแบบผลิตภัณฑ์ตกแต่งปฏิสัมพันธ์จำนวน 3 ชิ้น ได้แก่ โคมไฟสุนัขเปลี่ยนสีตามอัตราการเต้นของหัวใจ (Dog Rate) ลำโพงแมวบลูทูธและแท่นชาร์จไร้สาย (Dynamic Cat) และโคมไฟปลาวาฬอโรมา (Aroma Whale) ผลการประเมินพบว่าความพึงพอใจด้านความสวยงาม ประโยชน์ใช้สอย และเทคโนโลยีแฝงอยู่ในระดับดีมาก มีความน่าสนใจในการต่อยอดเชิงพาณิชย์ และราคาจำหน่าย ควรมีราคามากกว่า 1,000 บาท |
Description: | MASTER OF FINE ARTS (M.F.A.) ศิลปกรรมศาสตรมหาบัณฑิต (ศป.ม.) |
URI: | http://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/580 |
Appears in Collections: | College of Creative Industry |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
gs611130490.pdf | 10.5 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.