Please use this identifier to cite or link to this item: http://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/580
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributorNATCHA SIRIKHVUNCHAIen
dc.contributorณัชชา ศิริขวัญชัยth
dc.contributor.advisorAran Wanichakornen
dc.contributor.advisorอรัญ วานิชกรth
dc.contributor.otherSrinakharinwirot University. College of Creative Industryen
dc.date.accessioned2020-09-11T03:04:33Z-
dc.date.available2020-09-11T03:04:33Z-
dc.date.issued30/8/2020
dc.identifier.urihttp://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/580-
dc.descriptionMASTER OF FINE ARTS (M.F.A.)en
dc.descriptionศิลปกรรมศาสตรมหาบัณฑิต (ศป.ม.)th
dc.description.abstractThis research studies of interactive media to design and develop decorative products for condominiums in a research and development project. The purpose of this study was (1.) Study interactive media, behavioral criteria, interaction, and technology that affect living in a condominium;  (2.) experiment sensors and electronics technology which affected interaction in a condominium; and (3.) design Interactive decorative products and evaluating the efficiency of the products. This study had three-phases, starting with (1.) study secondary materials about decorative product design, material, interactive technology that effect the interaction and physical of the condominium;  (2.) to experiment with interactive technology; and (3.) to design and create a prototype of interactive decorative products and evaluating the efficiency of the product. The results were divided into three sections. Section one was the knowledge of real estate design in a condominium. Part two was the result of interaction trials, and the third part was the design of the three-piece interactive product. The first was a color-changing dog with a heart rate (Dog Rate), the second was a Bluetooth cat speaker and the wireless charging cradle (Dynamic Cat) and third is the Aroma Whale lamp (Aroma Whale). The interest in commercials should be at a price of more than 1,000 baht.en
dc.description.abstractวิทยานิพนธ์ เรื่อง การศึกษาสื่อปฏิสัมพันธ์สู่การออกแบบและพัฒนาผลิตภัณฑ์ตกแต่งสำหรับห้องชุดพักอาศัย เป็นการวิจัยเชิงศึกษาและพัฒนา (Research & Development) มีวัตถุประสงค์เพื่อ 1. ศึกษาสื่อปฏิสัมพันธ์ ข้อกำหนดทางพฤติกรรม การปฏิสัมพันธ์ และเทคโนโลยี ที่มีผลต่อการอยู่อาศัยในห้องชุดพักอาศัย 2. เพื่อทดลองเทคโนโลยีเซนเซอร์ และ อิเล็กทรอนิกส์ที่ส่งผลต่อการปฏิสัมพันธ์กับผู้พักอาศัยในห้องชุด 3. เพื่อออกแบบผลิตภัณฑ์ตกแต่งปฏิสัมพันธ์สำหรับห้องชุดพักอาศัย และประเมินประสิทธิภาพของผลิตภัณฑ์ มีวิธีการศึกษา 3 ขั้นตอน เริ่มจาก 1. การศึกษาข้อมูลการออกแบบผลิตภัณฑ์ตกแต่ง วัสดุ และการผลิต รวมถึงเทคโนโลยีที่มีผลต่อการปฏิสัมพันธ์ และลักษณะทางกายภาพห้องชุด 2. ทดลองเทคโนโลยีปฏิสัมพันธ์ 3. ออกแบบและสร้างต้นแบบผลิตภัณฑ์ตกแต่งปฏิสัมพันธ์สำหรับห้องชุดพักอาศัย และประเมินประสิทธิภาพของผลิตภัณฑ์ ผลการวิจัยแบ่งออกเป็น 3 ส่วน ส่วนที่ 1 คือองค์ความรู้การออกแบบตกแต่ง ด้านอสังหาริมทรัพย์ ภายในห้องชุดพักอาศัย ส่วนที่ 2 คือผลการทดลองปฏิสัมพันธ์ และส่วนที่ 3 คือ การออกแบบและสร้างต้นแบบผลิตภัณฑ์ตกแต่งปฏิสัมพันธ์จำนวน 3 ชิ้น ได้แก่ โคมไฟสุนัขเปลี่ยนสีตามอัตราการเต้นของหัวใจ (Dog Rate) ลำโพงแมวบลูทูธและแท่นชาร์จไร้สาย (Dynamic Cat) และโคมไฟปลาวาฬอโรมา (Aroma Whale) ผลการประเมินพบว่าความพึงพอใจด้านความสวยงาม ประโยชน์ใช้สอย และเทคโนโลยีแฝงอยู่ในระดับดีมาก มีความน่าสนใจในการต่อยอดเชิงพาณิชย์ และราคาจำหน่าย ควรมีราคามากกว่า 1,000 บาทth
dc.language.isoth
dc.publisherSrinakharinwirot University
dc.rightsSrinakharinwirot University
dc.subjectปฏิสัมพันธ์th
dc.subjectผลิตภัณฑ์ตกแต่งth
dc.subjectห้องชุดพักอาศัยth
dc.subjectInteractive Mediaen
dc.subjectDecorative Productsen
dc.subjectCondominiumen
dc.subject.classificationArts and Humanitiesen
dc.titleA STUDY OF INTERACTIVE MEDIA TO DESIGN AND DEVELOP DECORATION PRODUCT IN CONDOMINIUMen
dc.titleการศึกษาสื่อปฏิสัมพันธ์สู่การออกแบบและพัฒนาผลิตภัณฑ์ตกแต่งสำหรับห้องชุดพักอาศัยth
dc.typeThesisen
dc.typeปริญญานิพนธ์th
Appears in Collections:College of Creative Industry

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
gs611130490.pdf10.5 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.