Please use this identifier to cite or link to this item: http://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/544
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributorSIRIPHEN LAWLUEKIATen
dc.contributorศิริเพ็ญ เล่าลือเกียรติth
dc.contributor.advisorThitinan Chankosonen
dc.contributor.advisorธิตินันธุ์ ชาญโกศลth
dc.contributor.otherSrinakharinwirot University. Faculty of Business Administration for Societyen
dc.date.accessioned2020-03-11T04:05:35Z-
dc.date.available2020-03-11T04:05:35Z-
dc.date.issued20/12/2019
dc.identifier.urihttp://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/544-
dc.descriptionMASTER OF BUSINESS ADMINISTRATION (M.B.A.)en
dc.descriptionบริหารธุรกิจมหาบัณฑิต (บธ.ม.)th
dc.description.abstractThe purpose of this research is to study the 4C strategy factors related to decisions to purchase UNIQLO brand clothing for members of Gen-Y in the Bangkok metropolitan area. The sample consisted of four hundred Gen-Y who bought UNIQLO brand clothing in the  Bangkok metropolitan area. The data was gathered through a questionnaire and was processed by SPSS. The statistics for data analysis consisted of descriptive statistics such as frequency, percentage, mean, standard deviation and inferential statistics such as t-test, One-way analysis of variance and Pearson Product Moment Correlation Coefficient. The results of this research were as follows: most of respondents were female with a Bachelor's degree or equivalent worked as private company employees with an average monthly income of up to 55,000 Baht and they were single/widowed/divorced or separated. The 4C's marketing strategy was at a good level in all respects. As for purchasing decisions there were high levels of opinions. The hypothesis testing found that consumers with different demographic characteristics effect decision-making on purchasing UNIQLO products. Some steps were statistically significant at levels of .01 and .05, respectively. The 4C’s marketing strategy correlated with the decision-making process on buying UNIQLO brand clothing in every step and at medium and low levels with a significance on the same direction.en
dc.description.abstractการวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาถึงปัจจัยที่มีความสัมพันธ์ระหว่างกลยุทธ์ทางการตลาด 4C’s กับกระบวนการตัดสินใจซื้อเสื้อผ้าแบรนด์ยูนิโคล่ของคน Gen-Y ในเขตกรุงเทพมหานคร กลุ่มตัวอย่างคือผู้บริโภคที่ซื้อสินค้าเสื้อผ้าแบรนด์ยูนิโคล่ของคน Gen-Y ในเขตกรุงเทพมหานคร จำนวน 400 คน โดยใช้แบบสอบถามเป็นเครื่องมือเก็บรวบรวมข้อมูล สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูลคือการแจกแจงความถี่ ค่าสถิติร้อยละ ค่าเฉลี่ย ค่าเบี่ยงเบนมาตรฐาน การวิเคราะห์ความแตกต่างโดยใช้ค่าที การวิเคราะห์ค่าความแปรปรวนทางเดียว และการวิเคราะห์ความสัมพันธ์โดยใช้สถิติความสัมพันธ์อย่างง่ายของเพียร์สัน ผลการวิจัยพบว่า ผู้ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่เป็นเพศหญิง ระดับการศึกษาต่ำกว่าปริญญาตรี/ปริญญาตรีหรือเทียบเท่า อาชีพพนักงานบริษัทเอกชน รายได้เฉลี่ยต่อเดือน 55,000 บาท ขึ้นไป และสถานภาพโสด/หม้าย/หย่าร้าง/แยกกันอยู่ กลยุทธ์ทางการตลาด 4C’s อยู่ในระดับดีทุก ๆ ด้าน ส่วนการตัดสินใจซื้อมีความคิดเห็นในระดับมาก ทุก ๆ ขั้นตอน ผลการทดสอบสมมติฐานพบว่า ผู้บริโภคที่มีลักษณะทางประชากรณ์ศาสตร์ ประกอบด้วยเพศ ระดับการศึกษา อาชีพ รายได้และสถานภาพการสมรสที่แตกต่างกัน มีการตัดสินใจซื้อเสื้อผ้าแบรนด์ยูนิโคล่แตกต่างกัน บางขั้นตอนอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ.01 และ .05 ตามลำดับ กลยุทธ์ทางการตลาด 4C’s มีความสัมพันธ์กับกระบวนการตัดสินใจซื้อเสื้อผ้าแบรนด์ยูนิโคล่ ในทุก ๆ ขั้นตอน มีความสัมพันธ์กันระดับปานกลางและต่ำ ในทิศทางเดียวกัน อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .01 และ .05 ตามลำดับth
dc.language.isoth
dc.publisherSrinakharinwirot University
dc.rightsSrinakharinwirot University
dc.subjectกลยุทธ์ทางการตลาด 4Cth
dc.subjectยูนิโคล่th
dc.subjectการตัดสินใจซื้อth
dc.subjectเจเนอเรชั่นวายth
dc.subject4C'sen
dc.subjectstrategy factorsen
dc.subjectUNIQLOen
dc.subjectPurchasing decisionsen
dc.subjectGen Yen
dc.subject.classificationBusinessen
dc.title4C'S STRATEGY FACTORS RELATED TO PURCHASING DECISIONS ON UNIQLO BRAND CLOTHING FOR MEMBERS OF GEN-Y IN THE BANGKOK METROPOLITAN AREAen
dc.titleปัจจัยที่มีความสัมพันธ์ระหว่าง กลยุทธ์ทางการตลาด 4C’s กับ กระบวนการตัดสินใจซื้อ เสื้อผ้าแบรนด์ยูนิโคล่ของคน Gen-Y ในเขตกรุงเทพมหานครth
dc.typeMaster’s Projecten
dc.typeสารนิพนธ์th
Appears in Collections:Faculty of Business administration for society

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
gs602130038.pdf2.06 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.