Please use this identifier to cite or link to this item: http://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/541
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributorPATHUMPORN CHINNAWONGen
dc.contributorปทุมพร ชินวงค์th
dc.contributor.advisorNak Guliden
dc.contributor.advisorณักษ์ กุลิสร์th
dc.contributor.otherSrinakharinwirot University. Faculty of Business Administration for Societyen
dc.date.accessioned2020-03-11T04:05:32Z-
dc.date.available2020-03-11T04:05:32Z-
dc.date.issued20/12/2019
dc.identifier.urihttp://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/541-
dc.descriptionMASTER OF BUSINESS ADMINISTRATION (M.B.A.)en
dc.descriptionบริหารธุรกิจมหาบัณฑิต (บธ.ม.)th
dc.description.abstractThis research aims to study the marketing mix on the perspectives of customers related to the purchasing intention of working-age employees via electronic commerce websites for consumer products in the Bangkok metropolitan area for 400 customers.The findings of the research were as follows : most of the samples were employees, female, the aged between 27 to 31 years old, higher than bachelor's degree,with and average income 15,0001 to 20,000 Baht government offices and married status. In the field of the customer's perspective, the overall marketing mix were very good. Most respondents,we are willing to purchase consumer products via electronic website in type of food products and recurring recommendations from close friends or relatives with regard to buying consumer products via electronic commerce websites. The hypothesis testing results found that working people with the age,average monthly income and different marital status had intentions to purchase consumer products from an electronic commerce website with a significant statistical difference at a level of 0.01. Working age people in terms of the gender, age, average monthly income and different marital status  intended to purchase consumer products via electronic commerce websites with a statistical significance of 0.01, and working people with an average monthly income, occupation, status and education levels were recommended by close friends or relatives and bought  consumer products via an electronic commerce website at statistically significant levels of 0.01 and 0.05, respectively. The marketing mix on the perspectives of customers, as well as overall  completeness, customer values and caring  there was a relationship with the intention to purchase consumer products form an electronic commerce website and planned to buy a consumer product via commerce websites and recurring recommendations from close friends or relatives with regard to buying consumer products via electronic commerce websites at a statistically significant level of 0.01, revealing that both variables are correlated in the same direction and at a moderate level to a low level,respectively.en
dc.description.abstractงานวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาส่วนประสมทางการตลาดในมุมมองของลูกค้าที่มีความสัมพันธ์กับการตั้งใจซื้อสินค้าอุปโภคและบริโภคผ่านเว็บไซต์พาณิชย์อิเล็กทรอนิกส์ของคนวัยทำงานในเขตกรุงเทพมหานคร จำนวน 400 คน ผลวิจัยพบว่าคนวัยทำงานส่วนใหญ่พบว่าเป็นเพศหญิง อายุ 27 - 31 ปี การศึกษาสูงกว่าปริญญาตรี มีรายได้เฉลี่ยต่อเดือนระหว่าง 15,0001 – 20,000 บาท มีอาชีพข้าราชการ สถานภาพสมรส ด้านส่วนประสมทางการตลาดในมุมมองของลูกค้าโดยในภาพรวมอยู่ในระดับดีมาก ผู้ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่ มีความตั้งใจซื้อสินค้าอุปโภคและบริโภคผ่านช่องทางเว็บไซต์อิเล็กทรอนิกส์ ประเภท สินค้าอาหาร มากที่สุด และการได้รับการแนะนำจาก เพื่อนสนิท หรือ ญาติพี่น้องท่านจะซื้อสินค้าอุปโภคและบริโภคผ่านเว็บไซต์พาณิชย์อิเล็กทรอนิกส์ มีระดับการตั้งใจซื้อมากที่สุด ผลการทดสอบสมมติฐาน พบว่า คนวัยทำงานที่มี อายุ ระดับการศึกษา รายได้เฉลี่ยต่อเดือน อาชีพ และสถานภาพ แตกต่างกัน มีการวางแผนตั้งใจจะซื้อสินค้าอุปโภคและบริโภคผ่านเว็บไซต์พาณิชย์อิเล็กทรอนิกส์เป็นอันดับแรกอย่างแน่นอน แตกต่างกัน อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับสถิติ 0.01 คนวัยทำงานที่มี เพศ อายุ รายได้เฉลี่ยต่อเดือนและสถานภาพ แตกต่างกัน มีความตั้งใจจะซื้อสินค้าอุปโภคและบริโภคผ่านเว็บไซต์พาณิชย์อิเล็กทรอนิกส์ในครั้งต่อไป แตกต่างกันอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับสถิติ 0.01 และคนวัยทำงานที่มี อายุ รายได้เฉลี่ยต่อเดือน อาชีพ สถานภาพและระดับการศึกษา แตกต่างกัน มีการได้รับการแนะนำจาก เพื่อนสนิท หรือ ญาติพี่น้องท่านจะซื้อสินค้าอุปโภคและบริโภคผ่านเว็บไซต์พาณิชย์อิเล็กทรอนิกส์ แตกต่างกัน อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับสถิติ 0.01และ 0.05 ตามลำดับ ส่วนประสมทางการตลาดในมุมมองของลูกค้าโดยภาพรวมและรายด้านได้แก่ ด้านความสำเร็จในการสนอบสนองความต้องการ ด้านคุณค่าที่ลูกค้าจะได้รับและด้านการดูแลเอาใจใส่ มีความสัมพันธ์กับการวางแผนตั้งใจจะซื้อสินค้าอุปโภคและบริโภคผ่านเว็บไซต์พาณิชย์อิเล็กทรอนิกส์เป็นอันดับแรกอย่างแน่นอน ในครั้งต่อไปท่านตั้งใจจะซื้อสินค้าอุปโภคและบริโภคผ่านเว็บไซต์พาณิชย์อิเล็กทรอนิกส์ และการได้รับการแนะนำจาก เพื่อนสนิท หรือ ญาติพี่น้องท่านจะซื้อสินค้าอุปโภคและบริโภคผ่านเว็บไซต์พาณิชย์อิเล็กทรอนิกส์อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.01 แสดงว่าตัวแปรทั้งสองมีความสัมพันธ์ในทิศทางเดียวกันในระดับปานกลาง ค่อนข้างต่ำจนไปถึงในระดับต่ำth
dc.language.isoth
dc.publisherSrinakharinwirot University
dc.rightsSrinakharinwirot University
dc.subjectส่วนประสมทางการตลาดในมุมมองของลูกค้า การตั้งใจซื้อ เว็บไซต์พาณิชย์อิเล็กทรอนิกส์ สินค้าอุปโภคและบริโภค กรุงเทพมหานครth
dc.subjectMarketing mix Customer perspective Purchasing intentions Electronic commerce website Consumer products Bangkoken
dc.subject.classificationBusinessen
dc.titleMARKETING MIX ON THE PERSPECTIVE OF CUSTOMER RELATED THE PURCHASING INTENTION OF WORKING-AGE EMPLOYEES VIA ELECTRONIC COMMERCE WEBSITES FOR CONSUMER PRODUCTS IN THE BANGKOK METROPOLITANen
dc.titleส่วนประสมทางการตลาดในมุมมองของลูกค้าที่มีความสัมพันธ์กับการตั้งใจซื้อสินค้าอุปโภคและบริโภคผ่านเว็บไซต์พาณิชย์อิเล็กทรอนิกส์ของคนวัยทำงานในเขตกรุงเทพมหานครth
dc.typeMaster’s Projecten
dc.typeสารนิพนธ์th
Appears in Collections:Faculty of Business administration for society

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
gs601130342.pdf1.82 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.