Please use this identifier to cite or link to this item: http://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/503
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributorAPINYA SRISUKen
dc.contributorอภิญญา ศรีสุขth
dc.contributor.advisorPorntip Siripatharachaien
dc.contributor.advisorพรทิพย์ ศิริภัทราชัยth
dc.contributor.otherSrinakharinwirot University. Faculty of Educationen
dc.date.accessioned2020-03-11T03:48:13Z-
dc.date.available2020-03-11T03:48:13Z-
dc.date.issued20/12/2019
dc.identifier.urihttp://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/503-
dc.descriptionMASTER OF EDUCATION (M.Ed.)en
dc.descriptionการศึกษามหาบัณฑิต (กศ.ม.)th
dc.description.abstractThe objectives of this research are as follows: to compare the higher-order thinking skills and learning motivation of seventh grade students of using the modified 5E learning cycle and the proactive active learning technique before and after the trial. The sample group used in the research of seventh grade  students at Khao Chakan Wittayakhom School in the Khao Chakan Subdistrict, of the Khao Chakan District in Sa Kaeo Province. In the second semester of the 2018 academic year a total of one class of thirty two students were selected by a specific technique (Purposive Sampling). The research instruments included;(1) lesson plans for the modified 5E learning cycle and the active learning technique with a proactive approach to the life of plants;(2) a higher-order thinking skills test;(3) and a motivation to learn test. The statistics used in the hypothesis testing used a dependent t-test for the samples. The research findings indicated that higher-order thinking skills and the learning motivation of seventh grade students using the 5E learning cycle with modified and  active learning techniques and a proactive approach after the trial period were higher than before the trial with a statistical significance of .05.en
dc.description.abstractการวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์   เพื่อเปรียบเทียบทักษะการคิดขั้นสูงและแรงจูงใจในการเรียนของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 1 ที่ได้รับการจัดการเรียนรู้แบบ 5E ที่ดัดแปลงร่วมกับเทคนิคการจัดการเรียนรู้เชิงรุกก่อนเรียนและหลังเรียน  กลุ่มตัวอย่างที่ใช้ในการวิจัย คือ นักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่  1 โรงเรียนเขาฉกรรจ์วิทยาคม ต.เขาฉกรรจ์  อ.เขาฉกรรจ์ จ.สระแก้ว  ภาคเรียนที่ 2 ปีการศึกษา 2561 จำนวน 1 ห้องเรียน เป็นนักเรียน 32 คน  ได้จากการเลือกแบบเจาะจง (Purposive sampling)  เครื่องมือที่ใช้คือ (1) แผนการจัดการเรียนรู้แบบ 5E ที่ดัดแปลงร่วมกับเทคนิคการจัดการเรียนรู้เชิงรุก เรื่อง การดำรงชีวิตของพืช (2) แบบทดสอบทักษะการคิดขั้นสูง (3) แบบวัดแรงจูงใจในการเรียน สถิติที่ใช้ในการทดสอบสมมติฐาน คือ t-test dependent for samples ผลการวิจัยพบว่า ทักษะการคิดขั้นสูงและแรงจูงใจในการเรียนของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 1 ที่ได้รับการจัดการเรียนรู้แบบ 5E ที่ดัดแปลงร่วมเทคนิคการจัดการเรียนรู้เชิงรุกหลังเรียนสูงกว่าเรียนอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .05th
dc.language.isoth
dc.publisherSrinakharinwirot University
dc.rightsSrinakharinwirot University
dc.subjectการจัดการเรียนรู้แบบ 5Eth
dc.subjectการจัดการเรียนรู้แบบ 5E ที่ดัดแปลงร่วมกับเทคนิคการจัดการเรียนรู้เชิงรุกth
dc.subjectทักษะการคิดขั้นสูงth
dc.subjectแรงจูงใจในการเรียนth
dc.subjectนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 1th
dc.subject5E Learning cycleen
dc.subjectModified and active learning techniquesen
dc.subjectHigher-order thinking skillsen
dc.subjectLearning motivationen
dc.subjectSeventh grade studentsen
dc.subject.classificationSocial Sciencesen
dc.titleEFFECT OF USING THE 5E LEARNING CYCLE MODIFIED AND ACTIVE LEARNING TECHNIQUES ON HIGHER-ORDER THINKING SKILLS AND  LEARNING MOTIVATION AMONG SEVENTH GRADE STUDENTS en
dc.titleผลการจัดการเรียนรู้แบบ 5E ที่ดัดแปลงร่วมกับเทคนิคการจัดการเรียนรู้เชิงรุกที่มีต่อทักษะการคิดขั้นสูงและแรงจูงใจในการเรียนของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่1 th
dc.typeThesisen
dc.typeปริญญานิพนธ์th
Appears in Collections:Faculty of Education

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
gs591130137.pdf4.2 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.