Please use this identifier to cite or link to this item: http://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/502
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributorRATTHIKAN NGAMSANLERTen
dc.contributorรัตน์ธิกานต์ งามแสนเลิศth
dc.contributor.advisorKrirk Saksupuben
dc.contributor.advisorเกริก ศักดิ์สุภาพth
dc.contributor.otherSrinakharinwirot University. Faculty of Educationen
dc.date.accessioned2020-03-11T03:48:13Z-
dc.date.available2020-03-11T03:48:13Z-
dc.date.issued20/12/2019
dc.identifier.urihttp://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/502-
dc.descriptionMASTER OF EDUCATION (M.Ed.)en
dc.descriptionการศึกษามหาบัณฑิต (กศ.ม.)th
dc.description.abstractThe purposes of this research were as follows: (1) to create a discovery learning activity package on linear motion for tenth grade students; (2) to study physics concepts and (3) to study their attitudes toward physics. The research design was a one-group pretest posttest design. The sample consisted of thirty-two tenth grade students studying in the science-mathematics program in the second semester of the 2018 academic year at Bangpahan school. The sample in this study was selected by cluster random sampling. There were a total of seventeen teaching periods. The instruments used in the research included the following (1) a discovery learning activity package; (2) lesson plans emphasizing discovery learning; (3) a physics concepts test and (4) the attitudes toward physics test. The hypotheses were tested by t-test for dependent sample and t-test for one sample. The results of this study were as follows: (1) students who learned through a discovery learning activity package had higher physics concepts after learning than before and after learning was higher than the set criteria of 60% and with a .01 level of statistical significance and (2) students who learned through a discovery learning activity package had attitudes toward physics after learning at a higher level than before and higher than the set criteria of 3.50 at a .01 level of statistical significance.en
dc.description.abstractการวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์ 1) เพื่อสร้างชุดกิจกรรมการเรียนรู้ที่เน้นการเรียนรู้แบบค้นพบ เรื่อง การเคลื่อนที่แนวตรง สำหรับนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 4 2) เพื่อศึกษามโนทัศน์ฟิสิกส์ และ 3) เพื่อศึกษาเจตคติต่อวิชาฟิสิกส์ แบบแผนที่ใช้ในการวิจัย คือ แบบแผนการทดลองแบบกลุ่มเดียวทดสอบก่อนเรียนและหลังเรียน กลุ่มตัวอย่างที่ใช้ในการวิจัย คือ นักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 4 แผนการเรียนวิทยาศาสตร์ – คณิตศาสตร์ โรงเรียนบางปะหัน ภาคเรียนที่ 2 ปีการศึกษา 2561 จำนวน 32 คน ที่ได้มาจากวิธีการสุ่มแบบกลุ่ม ใช้ระยะเวลาทั้งหมด 17 คาบ เครื่องมือที่ใช้ คือ 1) ชุดกิจกรรมการเรียนรู้ที่เน้นการเรียนรู้แบบค้นพบ 2) แผนการจัดการเรียนรู้ที่เน้นการเรียนรู้แบบค้นพบ 3) แบบทดสอบวัดมโนทัศน์ฟิสิกส์ และ 4) แบบวัดเจตคติต่อวิชาฟิสิกส์ สถิติที่ใช้ทดสอบสมมติฐาน ได้แก่ การทดสอบค่าที (t-test for dependent sample และ t-test for one sample) ผลการวิจัย พบว่า 1) นักเรียนที่ได้รับการจัดการเรียนรู้ด้วยชุดกิจกรรมการเรียนรู้ที่เน้นการเรียนรู้แบบค้นพบ มีมโนทัศน์ฟิสิกส์หลังเรียนสูงกว่าก่อนเรียนและสูงกว่าเกณฑ์ที่กำหนด (ร้อยละ 60) อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .01 2) นักเรียนที่ได้รับการจัดการเรียนรู้ด้วยชุดกิจกรรมการเรียนรู้ที่เน้นการเรียนรู้แบบค้นพบ มีเจตคติต่อวิชาฟิสิกส์หลังเรียนสูงกว่าก่อนเรียนและสูงกว่าเกณฑ์ที่กำหนด (3.50) อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .01 th
dc.language.isoth
dc.publisherSrinakharinwirot University
dc.rightsSrinakharinwirot University
dc.subjectชุดกิจกรรมการเรียนรู้th
dc.subjectการเรียนรู้แบบค้นพบth
dc.subjectมโนทัศน์ฟิสิกส์th
dc.subjectเจตคติต่อวิชาฟิสิกส์th
dc.subjectActivity packageen
dc.subjectDiscovery Learningen
dc.subjectPhysics Conceptsen
dc.subjectAttitudes toward Physicsen
dc.subject.classificationSocial Sciencesen
dc.titleDEVELOPMENT OF A DISCOVERY LEARNING ACTIVITY PACKAGE ON LINEAR MOTION FOR TENTH GRADE STUDENTSen
dc.titleการพัฒนาชุดกิจกรรมการเรียนรู้ที่เน้นการเรียนรู้แบบค้นพบ เรื่องการเคลื่อนที่แนวตรง สำหรับนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 4 th
dc.typeThesisen
dc.typeปริญญานิพนธ์th
Appears in Collections:Faculty of Education

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
gs591130135.pdf3.06 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.