Please use this identifier to cite or link to this item: http://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/452
Title: FACTORS AFFECTING CONSUMER BUYING BEHAVIOR TRENDS FOR ADIDAS SHOES IN THE BANGKOK METROPOLITAN AREA
ปัจจัยที่ส่งผลต่อแนวโน้มพฤติกรรมการซื้อรองเท้าแบรนด์อาดิดาสของผู้บริโภคในเขตกรุงเทพมหานคร
Authors: SUPAKRITTANAT YIMYAM
สุปกฤษศ์ฐณัฐ ยิ้มแย้ม
Supada Sirikutta
สุพาดา สิริกุตตา
Srinakharinwirot University. Faculty of Business Administration for Society
Keywords: พฤติกรรมการซื้อ
รองเท้าแบรนด์อาดิดาส
Consumers Buying Behavior
Adidas Shoes
Issue Date: 2019
Publisher: Srinakharinwirot University
Abstract: The objective of this research was to study the factors affecting the buying behavior trend for Adidas shoes in the Bangkok metropolitan area. The sample group consisted of four hundred people who bought or used to buy Adidas shoes in the Bangkok metropolitan area. The results of the data analysis revealed that the consumers shared same demographic, including a different gender, average income per month and marital status demonstrated different types of  trends to buy Adidas shoes in the future. The consumers with difference demographic which consisted of different genders and marital status have employed different trends to introduce or to persuade people to buy Adidas shoes. Those consumers with different buying behaviors in terms of reasons to buy Adidas shoes had different trends in terms of the buying behavior of Adidas brand shoes among consumers in Bangkok metropolitan area. The consumers with different terms of buying behavior in terms reason of buying Adidas shoes demonstrated different trends in the behavior of Adidas shoes among consumers in the Bangkok metropolitan area. The recognition of brand value in terms of brand loyalty is a variable that can predict tendencies to buy Adidas shoes among consumers in the Bangkok metropolitan area in the future by 25 percent. The recognition of brand value in terms of brand awareness, brand relationship, and brand loyalty is a variable that can predict the tendency to introduce or persuade people to buy Adidas shoes among consumers in the Bangkok metropolitan area by 14.1 percent.
งานวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาปัจจัยที่ส่งผลต่อแนวโน้มพฤติกรรมการซื้อรองเท้าแบรนด์อาดิดาสของผู้บริโภคในเขตกรุงเทพมหานคร กลุ่มตัวอย่างคือ ผู้ที่ซื้อหรือเคยซื้อรองเท้าแบรนด์อาดิดาสในเขตกรุงเทพมหานคร จำนวน 400 คน เครื่องมือที่ใช้ในการเก็บรวบรวมข้อมูลคือแบบสอบถาม สถิติที่ใช้ทดสอบสมมติฐาน ได้แก่ สถิติวิเคราะห์ค่าที สถิติวิเคราะห์ความแปรปรวนทางเดียว และการวิเคราะห์ความถดถอยเชิงพหุคูณ ผลการวิเคราะห์ข้อมูลพบว่า ผู้บริโภคที่มีลักษณะประชากรศาสตร์ประกอบด้วย เพศ รายได้เฉลี่ยต่อเดือน และสถานภาพสมรสแตกต่างกัน มีแนวโน้มที่จะซื้อรองเท้าแบรนด์อาดิดาสในอนาคตแตกต่างกันอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05 ส่วนผู้บริโภคทีมีลักษณะประชากรศาสตร์ประกอบด้วย เพศ และสถานภาพสมรสแตกต่างกัน มีแนวโน้มที่จะแนะนำหรือชักชวนให้คนรู้จักซื้อรองเท้าแบรนด์อาดิดาสแตกต่างกันอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05 ผู้บริโภคที่พฤติกรรมการซื้อด้านเหตุผลที่ทำให้ซื้อรองเท้าอาดิดาสแตกต่างกัน มีแนวโน้มพฤติกรรมการซื้อรองเท้าแบรนด์อาดิดาสของผู้บริโภคในเขตกรุงเทพมหานคร แตกแตกต่างกัน ที่ระดับนัยสำคัญทางสถิติ 0.05 การรับรู้คุณค่าตราสินค้าด้านความผูกพันกับตราสินค้า และด้านความภักดีต่อตราสินค้า เป็นตัวแปรที่สามารถทำนายแนวโน้มที่จะซื้อรองเท้าแบรนด์อาดิดาสของผู้บริโภคในเขตกรุงเทพมหานครในอนาคตได้ร้อยละ 25.0 และการรับรู้คุณค่าตราสินค้า ด้านการรู้จักตราสินค้า ด้านความผูกพันกับตราสินค้า และด้านความภักดีต่อตราสินค้า เป็นตัวแปรที่สามารถทำนายแนวโน้มที่จะแนะนำหรือชักชวนให้คนรู้จักซื้อรองเท้าแบรนด์อาดิดาสของผู้บริโภคในเขตกรุงเทพมหานครได้ร้อยละ 14.1
Description: MASTER OF BUSINESS ADMINISTRATION (M.B.A.)
บริหารธุรกิจมหาบัณฑิต (บธ.ม.)
URI: http://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/452
Appears in Collections:Faculty of Business administration for society

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
gs601130362.pdf1.86 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.