Please use this identifier to cite or link to this item: http://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/436
Title: SERVICE MARKETING MIX AND LOYALTY THAT ARE RELATED TO THE TREND OF BUYING BEHAVIOR OF HONDA CIVIC CARS OF HONDA CAR USERS IN BANGKOK
ส่วนประสมการตลาดบริการและความภักดีต่อตราสินค้าที่มีความสัมพันธ์กับแนวโน้มพฤติกรรมการซื้อรถยนต์ ฮอนด้า ของผู้ใช้รถยนต์ฮอนด้าในเขตกรุงเทพมหานคร
Authors: JULADIS SURABOTSOPON
จุลดิศ สุรบถโสภณ
Varintra Sirisuthikul
วรินทรา ศิริสุทธิกุล
Srinakharinwirot University. Faculty of Business Administration for Society
Keywords: รถยนต์ฮอนด้า ซีวิค
ส่วนประสมทางการตลาดบริการ
ความภักดี
Honda Civic cars
Service Marketing Mix
Loyalty
Issue Date:  19
Publisher: Srinakharinwirot University
Abstract: This research aims to study the service marketing mix and brand loyalty which are metropolitan area both related to Honda Civic buying behavioral trends among Honda car users in the Bangkok. A questionnaire was used to collect data from four hundred Honda car users with the minimum age of eighteen and also needed to hold a legal driving license. The statistics used for data analysis included percentage, frequency, mean, standard deviation, a t-test, one way analysis of variance and Pearson Product Moment Correlation Coefficient. The result of the research revealed that most of respondents were single males with aged of twenty six to thirty five, had a Bachelor’s degree and worked for a private company with a monthly income of more than 50,000 Baht. The results of hypotheses testing were as follows: The personal data characteristics consisted of gender, age, status, occupation and average income. There was a tendency in terms of the purchasing behavior of Honda Civics. The marketing mix, in the aspect of promotion, was related to Honda Civic buying behavioral trends in terms of the number of Honda cars owned and the price of the cars. The aspect of brand loyalty and related to Honda Civic buying behavioral trends in terms of amount of Honda cars owned.
การวิจัยครั้งนี้เป็นการวิจัยเชิงสำรวจ เพื่อศึกษาส่วนประสมการตลาดบริการและความภักดีต่อตราสินค้าที่มีความสัมพันธ์กับแนวโน้มพฤติกรรมการซื้อรถยนต์ ฮอนด้า ซีวิค ของผู้ใช้รถยนต์ฮอนด้าในเขตกรุงเทพมหานคร เก็บรวบรวมโดยใช้แบบสอบถามกับกลุ่มผู้ใช้รถยนต์ยี่ห้อฮอนด้า อายุ 18 ปีขึ้นไป ที่ได้รับใบอนุญาตการขับขี่รถยนต์ จำนวน 400 คน สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล ได้แก่ ค่าร้อยละ ความถี่ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และสถิติสหสัมพันธ์แบบเพียร์สัน ผลจากการศึกษาพบว่า ผู้ตอบแบบสอบถามเป็นเพศชาย ที่มีอายุ 26-35 ปี การศึกษาระดับปริญญาตรี มีสถานภาพโสด  ประกอบอาชีพเป็นพนักงานบริษัทเอกชน มีรายได้ต่อเดือน 50,000 บาทขึ้นไป และ ส่วนประสมทางการตลาดบริการ ด้านผลิตภัณฑ์ มีความสัมพันธ์กับแนวโน้มพฤติกรรมการซื้อรถยนต์ ฮอนด้า ซีวิค ในเรื่องของสีตัวรถ และเรื่องของเหตุผลสำคัญของการซื้อ ส่วนด้านราคา มีความสัมพันธ์กับแนวโน้มพฤติกรรมการซื้อรถยนต์ ฮอนด้า ซีวิค ในเรื่องสีของรถยนต์ ส่วนประสมทางการตลาดบริการ ด้านการส่งเสริมการตลาด มีความสัมพันธ์กับแนวโน้มพฤติกรรมการซื้อรถยนต์ ฮอนด้า ซีวิค ด้านจำนวนรถฮอนด้า ซีวิค ที่เคยครอบครอง รวมถึงด้านราคารถยนต์ฮอนด้า ซีวิค ที่ผู้บริโภคต้องการจะซื้อ และด้านวิธีการชำระเงิน สุดท้ายในด้านความภักดี  มีความสัมพันธ์กับแนวโน้มพฤติกรรมการซื้อรถยนต์ ฮอนด้า ซีวิค ในด้านจำนวนรถฮอนด้า ซีวิค ที่ผู้บริโภคเคยครอบครองเป็นเจ้าของกับด้านบุคคลที่มีอิทธิพลต่อการซื้อรถด้วย
Description: MASTER OF BUSINESS ADMINISTRATION (M.B.A.)
บริหารธุรกิจมหาบัณฑิต (บธ.ม.)
URI: http://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/436
Appears in Collections:Faculty of Business administration for society

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
gs581110042.pdf1.56 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.