Please use this identifier to cite or link to this item: http://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/409
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributorTHANAPON SOMPRASONGen
dc.contributorธนาพล สมประสงค์th
dc.contributor.advisorLamson Lertkulprayaden
dc.contributor.advisorล่ำสัน เลิศกูลประหยัดth
dc.contributor.otherSrinakharinwirot University. Faculty of Business Administration for Societyen
dc.date.accessioned2019-12-17T07:41:33Z-
dc.date.available2019-12-17T07:41:33Z-
dc.date.issued19/7/2019
dc.identifier.urihttp://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/409-
dc.descriptionMASTER OF BUSINESS ADMINISTRATION (M.B.A.)en
dc.descriptionบริหารธุรกิจมหาบัณฑิต (บธ.ม.)th
dc.description.abstractThe objectives of this research were to study the social media marketing influencing the Chevrolets’ car purchase decisions via Facebook of customers. The sample consisted of four hundred of customer who made a purchase decisions via Facebook. A questionnaire was constructed and used as a tool to collect data. Percentage, mean, standard deviation, t-test, One-way analysis of variance, Brown-Forsyth, Multiple Regression Analysis were the statistical methods used to analyze data. The results found that most of the respondents were male, aged between thirty-one to forty of age, with a Bachelor's degree, with a monthly income of 15,001 – 30,000 Baht, and they were occupied as employees at private companies The overall opinions of the social media marketing were at a much level. The overall opinions of the trust of the seller via Facebook and the purchase decisions via Facebook of customers were at high level. The results of the hypotheses testing can be concluded as follows: customer of different average income per month had different the Chevrolets’ car purchase decisions via Facebook in aspects of the stimulus, the problem recognition, the information search, the evaluation of alternatives, the purchase, and the post-purchase behavior. Customer of different occupations had different the Chevrolets’ car purchase decisions via Facebook in aspects of the evaluation of alternatives. The social media marketing in aspect of the entertainment influenced the Chevrolets’ car purchase decisions via Facebook in aspects of the problem recognition, the evaluation of alternatives, and the post-purchase behavior. The social media marketing in aspect of the customization influenced the Chevrolets’ car purchase decisions via Facebook in aspect of the stimulus. The social media marketing in aspect of the word of mouth influenced the Chevrolets’ car purchase decisions via Facebook in aspects of the stimulus, the problem recognition, the information search, the evaluation of alternatives, the purchase, and the post-purchase behavior. The trust of the seller via Facebook influenced the Chevrolets’ car purchase decisions via Facebook in aspects of the stimulus, the problem recognition, the information search, the evaluation of alternatives, the purchase, and the post-purchase behavior.en
dc.description.abstractการวิจัยครั้งนี้มีความมุ่งหมายเพื่อศึกษาปัจจัยการตลาดผ่านสังคมออนไลน์ที่ส่งผลต่อกระบวนการตัดสินใจซื้อรถยนต์ยี่ห้อเชฟโรเลตผ่านช่องทางเฟซบุ๊กของผู้บริโภค กลุ่มตัวอย่างที่ใช้ในการวิจัยครั้งนี้ คือ ผู้บริโภคที่ซื้อรถยนต์ยี่ห้อเชฟโรเลตผ่านช่องทางเฟซบุ๊ก จำนวน 400 คน โดยใช้แบบสอบถามเป็นเครื่องมือในการเก็บรวบรวมข้อมูล สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ ได้แก่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย ค่าเบี่ยงเบนมาตรฐาน การทดสอบค่าที การวิเคราะห์ค่าความแปรปรวนทางเดียว สถิติ Brown-Forsyth และการวิเคราะห์ถดถอยพหุคูณ ผลการวิจัยพบว่า ผู้ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่เป็นส่วนใหญ่เป็นเพศชาย อายุ 31 – 40 ปี การศึกษาระดับปริญญาตรี รายได้ต่อเดือน 15,001 – 30,000 บาท และอาชีพพนักงานบริษัทเอกชน/ห้างร้าน ปัจจัยการตลาดผ่านสังคมออนไลน์ ผู้บริโภคมีความคิดเห็นอยู่ในระดับมาก ปัจจัยความไว้วางใจในตัวผู้ขายผ่านช่องทางเฟซบุ๊ก และกระบวนการตัดสินใจซื้อรถยนต์ยี่ห้อเชฟโรเลต ผ่านช่องทางเฟซบุ๊ก ผู้บริโภคมีความคิดเห็นอยู่ในระดับสูง              ผลการทดสอบสมมติฐานพบว่า ผู้บริโภคที่รายได้เฉลี่ยต่อเดือนแตกต่างกัน มีกระบวนการตัดสินใจซื้อรถยนต์ยี่ห้อเชฟโรเลตผ่านช่องทางเฟซบุ๊กของผู้บริโภค ด้านการรับสิ่งเร้า ด้านการรับรู้ปัญหา ด้านการแสวงหาข้อมูล ด้านการประเมินทางเลือก ด้านการซื้อ ด้านพฤติกรรมหลังการซื้อ แตกต่างกัน และผู้บริโภคที่อาชีพแตกต่างกัน มีกระบวนการตัดสินใจซื้อรถยนต์ยี่ห้อเชฟโรเลตผ่านช่องทางเฟซบุ๊กของผู้บริโภค ด้านการประเมินทางเลือก แตกต่างกัน ปัจจัยการตลาดผ่านสังคมออนไลน์ ด้านความบันเทิง ส่งผลต่อกระบวนการตัดสินใจซื้อรถยนต์ยี่ห้อเชฟโรเลตผ่านช่องทางเฟซบุ๊กของผู้บริโภค ด้านการรับรู้ปัญหา ด้านการประเมินทางเลือก และด้านพฤติกรรมหลังการซื้อ ปัจจัยการตลาดผ่านสังคมออนไลน์ ด้านความเฉพาะเจาะจง ส่งผลต่อกระบวนการตัดสินใจซื้อรถยนต์ยี่ห้อเชฟโรเลตผ่านช่องทางเฟซบุ๊กของผู้บริโภค ด้านการรับสิ่งเร้า ปัจจัยการตลาดผ่านสังคมออนไลน์ ด้านการตลาดแบบปากต่อปาก ส่งผลต่อกระบวนการตัดสินใจซื้อรถยนต์ยี่ห้อเชฟโรเลตผ่านช่องทางเฟซบุ๊กของผู้บริโภค ด้านการรับสิ่งเร้า ด้านการรับรู้ปัญหา ด้านการแสวงหาข้อมูล ด้านการประเมินทางเลือก ด้านการซื้อ และด้านพฤติกรรมหลังการซื้อ ปัจจัยความไว้วางใจ ความไว้วางใจในตัวผู้ขายผ่านช่องทางเฟซบุ๊ก ส่งผลต่อกระบวนการตัดสินใจซื้อรถยนต์ยี่ห้อเชฟโรเลตผ่านช่องทางเฟซบุ๊กของผู้บริโภค ด้านการรับสิ่งเร้า ด้านการรับรู้ปัญหา ด้านการแสวงหาข้อมูล ด้านการประเมินทางเลือก ด้านการซื้อ และด้านพฤติกรรมหลังการซื้อth
dc.language.isoth
dc.publisherSrinakharinwirot University
dc.rightsSrinakharinwirot University
dc.subjectการตลาดผ่านสังคมออนไลน์ ความไว้วางใจ กระบวนการตัดสินใจซื้อ รถยนต์ยี่ห้อเชฟโรเลตth
dc.subjectSOCIAL MEDIA MARKETING TRUST CUSTOMER PURCHASING DECISION PROCESSen
dc.subject.classificationBusinessen
dc.titleSOCIAL MEDIA MARKETING INFLUENCING CHEVROLET CAR PURCHASING DECISIONS VIA THE FACEBOOK PAGES OF CUSTOMERSen
dc.titleปัจจัยการตลาดผ่านสังคมออนไลน์ที่ส่งผลต่อกระบวนการตัดสินใจซื้อรถยนต์ยี่ห้อเชฟโรเลตผ่านช่องทางเฟซบุ๊กของผู้บริโภคth
dc.typeMaster’s Projecten
dc.typeสารนิพนธ์th
Appears in Collections:Faculty of Business administration for society

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
gs582130033.pdf2.43 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.