Please use this identifier to cite or link to this item: http://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/3839
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributorDOLNAPA YODHABORIBALen
dc.contributorดลนภา โยธาบริบาลth
dc.contributor.advisorPaiboon Archarungrojen
dc.contributor.advisorไพบูลย์ อาชารุ่งโรจน์th
dc.contributor.otherSrinakharinwirot Universityen
dc.date.accessioned2025-08-25T10:05:45Z-
dc.date.available2025-08-25T10:05:45Z-
dc.date.created2025
dc.date.issued18/7/2025
dc.identifier.urihttp://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/3839-
dc.description.abstractThis research aims to study the relationship between the service marketing mix factors (7Ps) and consumer attitudes influencing the decision to purchase Cha Tra Mue beverages in Bangkok and its metropolitan area. The sample group used in this research consists of 400 consumers who have previously purchased Cha Tra Mue beverages in Bangkok and its vicinity. Data were collected using a structured questionnaire. The research findings indicate that consumers with different ages and average monthly incomes make significantly different purchase decisions regarding Cha Tra Mue beverages at the 0.01 statistical significance level. The service marketing mix factors—product, price, place, promotion, people, process, and physical evidence—are significantly related to the purchase decisions of Cha Tra Mue beverages in Bangkok and the surrounding areas at the 0.01 level of statistical significance. Additionally, attitude factors, including cognitive, affective, and behavioral components, are significantly associated with consumers’ decisions to purchase Cha Tra Mue beverages in Bangkok and its metropolitan area at the 0.01 statistical significance level.en
dc.description.abstractการวิจัยครั้งนี้มุ่งหมายเพื่อศึกษา ปัจจัยส่วนประสมทางการตลาดบริการ (7Ps) และทัศนคติของผู้บริโภคที่มีความสัมพันธ์ต่อการตัดสินใจซื้อเครื่องดื่มชาตรามือในเขตกรุงเทพมหานครและปริมณฑล กลุ่มตัวอย่างที่ใช้ในการวิจัยครั้งนี้ คือ ผู้บริโภคที่เคยซื้อเครื่องดื่มชาตรามือในเขตกรุงเทพมหานครและปริมณฑล จำนวน 400 คน เป็นการวิจัยเชิงปริมาณ โดยใช้แบบสอบถามเป็นเครื่องมือที่ใช้ในการเก็บข้อมูล ผลการวิจัย พบว่าผู้บริโภคที่มีอายุและรายได้เฉลี่ยต่อเดือนแตกต่างกัน มีการตัดสินใจซื้อเครื่องดื่มชาตรามือแตกต่างกัน อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ 0.01 ปัจจัยส่วนประสมทางการตลาดบริการ ได้แก่ ด้านผลิตภัณฑ์ ด้านราคา ด้านช่องทางจัดจำหน่าย ด้านการส่งเสริมการตลาด ด้านบุคคล ด้านกระบวนการ และด้านกายภาพ มีความสัมพันธ์ต่อการตัดสินใจซื้อเครื่องดื่มชาตรามือในเขตกรุงเทพมหานครและปริมณฑล อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ 0.01 และปัจจัยทัศนคติ ประกอบด้วย ด้านความรู้ความเข้าใจ ด้านอารมณ์ความรู้สึก และด้านพฤติกรรม มีความสัมพันธ์กับการตัดสินใจซื้อเครื่องดื่มชาตรามือของผู้บริโภคในเขตกรุงเทพมหานครและปริมณฑล อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ 0.01th
dc.language.isoth
dc.publisherSrinakharinwirot University
dc.rightsSrinakharinwirot University
dc.subjectส่วนประสมทางการตลาดบริการth
dc.subjectทัศนคติth
dc.subjectการตัดสินใจซื้อth
dc.subjectเครื่องดื่มชาตรามือth
dc.subjectService Marketing Mixen
dc.subjectAttitudeen
dc.subjectPurchase Decisionen
dc.subjectCHATRAMUE DRINKSen
dc.subject.classificationBusinessen
dc.subject.classificationOther service activitiesen
dc.subject.classificationHotel, restaurant and cateringen
dc.titleFACTORS RELATING TO CHATRAMUE DRINKS PURCHASING DECISIONS OF CONSUMERS IN BANGKOK METROPOLITAN AREAen
dc.titleปัจจัยที่มีความสัมพันธ์กับการตัดสินใจซื้อเครื่องดื่มชาตรามือของผู้บริโภคในเขตกรุงเทพมหานครและปริมณฑลth
dc.typeMaster’s Projecten
dc.typeสารนิพนธ์th
dc.contributor.coadvisorPaiboon Archarungrojen
dc.contributor.coadvisorไพบูลย์ อาชารุ่งโรจน์th
dc.contributor.emailadvisorpaiboona@swu.ac.th
dc.contributor.emailcoadvisorpaiboona@swu.ac.th
dc.description.degreenameMASTER OF BUSINESS ADMINISTRATION (M.B.A.)en
dc.description.degreenameบริหารธุรกิจมหาบัณฑิต (บธ.ม.)th
dc.description.degreelevel-en
dc.description.degreelevel-th
dc.description.degreedisciplineen
dc.description.degreedisciplineth
Appears in Collections:Faculty of Business administration for society

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
gs661160405.pdf2.67 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.