Please use this identifier to cite or link to this item:
http://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/370
Title: | BRAND ASSOCIATION, LIFESTYLE AND RESPONSE TO BUY COUNTER BRAND AND DRUGSTORE BRAND MAKEUP OF GENERATION Y WOMEN IN BANGKOK การเชื่อมโยงตราสินค้า รูปแบบการดำเนินชีวิต และการตอบสนองในการซื้อเครื่องสำอางสำหรับแต่งหน้าเคาน์เตอร์แบรนด์และดรักสโตร์แบรนด์ ของผู้หญิงเจเนอเรชั่นวายในเขตกรุงเทพมหานคร |
Authors: | PIMPITCHA AMATYAKUL พิมพ์พิชชา อมาตยกุล Shawanluck Kunathikornkit ชวัลลักษณ์ คุณาธิกรกิจ Srinakharinwirot University. Faculty of Business Administration for Society |
Keywords: | การตอบสนองในการซื้อ รูปแบบการดำเนินชีวิต เครื่องสำอางสำหรับแต่งหน้าเคาน์เตอร์แบรนด์ ดรักสโตร์แบรนด์ ผู้หญิงเจเนอเรชั่นวาย Brand association lifestyle response to buying counter brand drugstore brand makeup Generation Y women |
Issue Date: | 20 |
Publisher: | Srinakharinwirot University |
Abstract: | The purpose of this research was to study the factors of brand association, lifestyle and response to buying the counter brand and drugstore brand of makeup among Generation Y women in Bangkok by their demographic characteristics and to study the influence of brand association and lifestyle on response to buying the counter brand or drugstore brand of makeup among Generation Y women in the Bangkok metropolitan area. A questionnaire was used as a tool to collect the data and the statistics used for the data analysis included percentage, mean and standard deviation. The hypotheses were tested by Chi-Square and Logistic Regression Analysis . The results of hypotheses testing were as follows: (1) Generation Y women with different demographics, such as age, occupation, income and education demonstrated a significant difference on responding to buy counter brand makeup at the level of 0.05 (2) Generation Y women with different demographics, such as age, marital status, occupation, income and education demonstrated a significant difference on responding to buy drugstore brand makeup at the level of 0.05 (3) Brand associations in terms of product attributes, intangibles, customer benefits, relative price, use/ application, user/ consumer, celebrity, lifestyle/ personality, product class, competitors and country of origin and lifestyle in terms of activity, interest and opinion influence on responding to buy counter brand makeup at the level of 0.05 (4) Brand associations in terms of product attributes, intangibles, customer benefits, relative price, use/ application, user/ consumer, celebrity, lifestyle/ personality, product class, competitors and country of origin and lifestyle in terms of activity, interest and opinion influence on responding to buy drugstore brand at the level of 0.05 งานวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาการตอบสนองในการซื้อเครื่องสำอางสำหรับแต่งหน้าเคาน์เตอร์แบรนด์และดรักสโตร์แบรนด์ ของผู้หญิงเจเนอเรชั่นวายในเขตกรุงเทพมหานคร โดยจำแนกตามลักษณะประชากรศาสตร์ และศึกษาอิทธิพลการเชื่อมโยงตราสินค้าและรูปแบบการดำเนินชีวิตที่มีต่อการตอบสนองในการซื้อเครื่องสำอางสำหรับแต่งหน้าเคาน์เตอร์แบรนด์และดรักสโตร์แบรนด์ ของผู้หญิงเจเนอเรชั่นวายในเขตกรุงเทพมหานคร สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล ได้แก่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย ค่าส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน สถิติที่ใช้ในการทดสอบสมมติฐาน ได้แก่ การทดสอบไคสแควร์ การวิเคราะห์การถดถอยโลจิสติก ผลการวิจัยพบว่า (1) ผู้หญิงเจเนอเรชั่นวายที่มีลักษณะประชากรศาสตร์แตกต่างกัน ได้แก่ อายุ อาชีพ รายได้ และระดับการศึกษา มีการตอบสนองในการซื้อเครื่องสำอางสำหรับแต่งหน้าเคาน์เตอร์แบรนด์แตกต่างกัน อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05 (2) ผู้หญิงเจเนอเรชั่นวายที่มีลักษณะประชากรศาสตร์แตกต่างกัน ได้แก่ อายุ สถานภาพ อาชีพ รายได้ และระดับการศึกษา มีการตอบสนองในการซื้อเครื่องสำอางสำหรับแต่งหน้าดรักสโตร์แบรนด์แตกต่างกัน อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05 (3) การเชื่อมโยงตราสินค้าด้านคุณลักษณะของเครื่องสำอางสำหรับแต่งหน้า คุณสมบัติที่ไม่สามารถจับต้องได้ คุณประโยชน์ที่ลูกค้าจะได้รับ ราคา ลักษณะการใช้งาน ผู้ใช้ การใช้ผู้รับรองตราสินค้า วิถีชีวิตและบุคลิกภาพของตราสินค้า ประเภทของเครื่องสำอางสำหรับแต่งหน้า คู่แข่ง ประเทศหรือแหล่งกำเนิดของเครื่องสำอางสำหรับแต่งหน้า และรูปแบบการดำเนินชีวิตด้านกิจกรรม ด้านความสนใจ ด้านความคิดเห็น มีอิทธิพลต่อการตอบสนองในการซื้อเครื่องสำอางสำหรับแต่งหน้าเคาน์เตอร์แบรนด์ อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05 (4) การเชื่อมโยงตราสินค้าด้านคุณลักษณะของเครื่องสำอางสำหรับแต่งหน้า คุณสมบัติที่ไม่สามารถจับต้องได้ คุณประโยชน์ที่ลูกค้าจะได้รับ ราคา ลักษณะการใช้งาน ผู้ใช้ การใช้ผู้รับรองตราสินค้า วิถีชีวิตและบุคลิกภาพของตราสินค้า ประเภทของเครื่องสำอางสำหรับแต่งหน้า คู่แข่ง ประเทศหรือแหล่งกำเนิดของเครื่องสำอางสำหรับแต่งหน้า และรูปแบบการดำเนินชีวิตด้านกิจกรรม ด้านความสนใจ ด้านความคิดเห็น มีอิทธิพลต่อการตอบสนองในการซื้อเครื่องสำอางสำหรับแต่งหน้าดรักสโตร์แบรนด์ อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05 |
Description: | MASTER OF BUSINESS ADMINISTRATION (M.B.A.) บริหารธุรกิจมหาบัณฑิต (บธ.ม.) |
URI: | http://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/370 |
Appears in Collections: | Faculty of Business administration for society |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
gs591130167.pdf | 2.63 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.