Please use this identifier to cite or link to this item: http://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/362
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributorJIRATAR MONMOAHen
dc.contributorจิรฐา มั่นเหมาะth
dc.contributor.advisorNak Guliden
dc.contributor.advisorณักษ์ กุลิสร์th
dc.contributor.otherSrinakharinwirot University. Faculty of Business Administration for Societyen
dc.date.accessioned2019-12-17T02:20:51Z-
dc.date.available2019-12-17T02:20:51Z-
dc.date.issued19/7/2019
dc.identifier.urihttp://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/362-
dc.descriptionMASTER OF BUSINESS ADMINISTRATION (M.B.A.)en
dc.descriptionบริหารธุรกิจมหาบัณฑิต (บธ.ม.)th
dc.description.abstractThe objectives of this research were to lifestyles relating to buying behavior of prune and berry beverage of "brand Vita" among female consumer in Bangkok metropolitan area. The sample consisted of four hundred of Vita’s female consumer. Questionnaire was constructed and used as the tool to collect data. The data was analyzed by statistical methods including percentage, mean, standard deviation, t-test and one-way analysis of variance and Pearson product moment correlation coefficient. The results found that most of the respondents aged between twenty-one to twenty-nine years old, with a Bachelor's degree, who were occupied as employees at private companies, single, and had a monthly income of between 10,000 to 19,999 Baht. The overall marketing mix on customer perspective and lifestyles was at good level. The average amount buying prune and berry beverage of "brand Vita" per time was 145 Baht. The average prune and berry beverage of "brand Vita" bought was 4 bottles. The average buying prune and berry beverage of "brand Vita" per month was 5 bottles. The results of the hypotheses testing can be concluded as follows: the respondent of different marital status, average income per month, and occupation had different buying behavior of prune and berry beverage of "brand Vita" among female consumer in Bangkok metropolitan area at a statistically significant level of 0.01. The marketing mix on customer perspective in term of consumer’s cost to satisfy had a positively very low relationship with buying behavior of prune and berry beverage of "brand Vita" among female consumer in Bangkok in term of the average bottle to buy the prune and berry beverage of "brand Vita" per month at a statistically significant level of 0.05. The marketing mix on customer perspective in term of convenience to buy had a negatively very low relationship with buying behavior of prune and berry beverage of "brand Vita" among female consumer in Bangkok in term of the average bottle to buy the prune and berry beverage of "brand Vita" per time at a statistically significant level of 0.01. The lifestyle in term of activity had a positively very low relationship with buying behavior of prune and berry beverage of "brand Vita" among female consumer in Bangkok in term of the average bottle to buy the prune and berry beverage of "brand Vita" per time at a statistically significant level of 0.01.en
dc.description.abstractการวิจัยครั้งนี้มีความมุ่งหมายเพื่อศึกษารูปแบบการดำเนินชีวิตที่มีความสัมพันธ์กับพฤติกรรมการซื้อเครื่องดื่มน้ำผลไม้สกัดจากพรุนและเบอร์รี่ยี่ห้อแบรนด์วีต้า ของผู้บริโภคเพศหญิงในเขตกรุงเทพมหานคร กลุ่มตัวอย่างที่ใช้ในการวิจัยครั้งนี้ คือ ผู้หญิงในเขตกรุงเทพมหานครที่เคยซื้อและบริโภคเครื่องดื่มน้ำผลไม้สกัดจากพรุนและเบอร์รี่ยี่ห้อแบรนด์วีต้า จำนวน 400 คน โดยใช้แบบสอบถามเป็นเครื่องมือในการเก็บรวบรวมข้อมูล สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ ได้แก่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย ค่าเบี่ยงเบนมาตรฐาน การทดสอบค่าที การวิเคราะห์ค่าความแปรปรวนทางเดียว และการวิเคราะห์สถิติสหสัมพันธ์อย่างง่ายของเพียร์สัน  ผลการวิจัยพบว่า ผู้ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่มีอายุ 21 - 29 ปี การศึกษาระดับปริญญาตรี อาชีพพนักงานบริษัทเอกชน สถานภาพโสด และรายได้ต่อเดือน 10,000 - 19,999 บาท ส่วนประสมทางการตลาดในมุมมองผู้บริโภค และรูปแบบการดำเนินชีวิตของผู้บริโภคมีความคิดเห็นอยู่ในระดับดีมีค่าใช้จ่ายในการซื้อเครื่องดื่มในแต่ละครั้ง 145 บาท มีปริมาณการซื้อเครื่องดื่มในแต่ละครั้ง 4 ขวด และมีความถี่ในการซื้อเครื่องดื่มโดยเฉลี่ยต่อเดือน 5 ขวด  ผลการทดสอบสมมติฐานพบว่า ผู้บริโภคที่มีสถานภาพสมรส รายได้ต่อเดือน และอาชีพแตกต่างกัน มีพฤติกรรมการซื้อเครื่องดื่มน้ำผลไม้สกัดจากพรุนและเบอร์รี่ยี่ห้อแบรนด์วีต้า ของผู้บริโภคเพศหญิง แตกต่างกัน อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.01 ส่วนประสมทางการตลาดในมุมมองผู้บริโภค ด้านต้นทุนของผู้บริโภค มีความสัมพันธ์กับพฤติกรรมการซื้อเครื่องดื่มน้ำผลไม้สกัดจากพรุนและเบอร์รี่ยี่ห้อแบรนด์วีต้า ของผู้บริโภคเพศหญิง ด้านความถี่ในการซื้อเครื่องดื่มโดยเฉลี่ยต่อเดือน (ขวด) โดยมีความสัมพันธ์ระดับต่ำมาก และมีทิศทางเดียวกัน อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05 ส่วนประสมทางการตลาดในมุมมองผู้บริโภค ด้านความสะดวกในการซื้อ มีความสัมพันธ์กับพฤติกรรมการซื้อเครื่องดื่มน้ำผลไม้สกัดจากพรุนและเบอร์รี่ยี่ห้อแบรนด์วีต้า ของผู้บริโภคเพศหญิงในเขตกรุงเทพมหานคร ด้านปริมาณการซื้อเครื่องดื่มในแต่ละครั้ง (ขวด) โดยมีความสัมพันธ์ระดับต่ำมาก และมีทิศทางตรงกันข้าม อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.01 รูปแบบการดำเนินชีวิต ด้านกิจกรรม มีความสัมพันธ์กับพฤติกรรมการซื้อเครื่องดื่มน้ำผลไม้สกัดจากพรุนและเบอร์รี่ยี่ห้อแบรนด์วีต้า ของผู้บริโภคเพศหญิงในเขตกรุงเทพมหานคร ด้านความถี่ในการซื้อเครื่องดื่มโดยเฉลี่ยต่อเดือน (ขวด) โดยมีความสัมพันธ์ระดับต่ำมาก และมีทิศทางเดียวกัน อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.01th
dc.language.isoth
dc.publisherSrinakharinwirot University
dc.rightsSrinakharinwirot University
dc.subjectเครื่องดื่มน้ำผลไม้ สกัดจากพรุน เบอร์รี่ แบรนด์วีต้า รูปแบบการดำเนินชีวิตth
dc.subjectLifestyles berry beverage brand Vitaen
dc.subject.classificationBusinessen
dc.titleLIFESTYLES RELATING TO BUYING BEHAVIOR OF PRUNE AND BERRY BEVERAGE OF "BRAND VITA" AMONG FEMALE CONSUMER IN BANGKOK METROPOLITAN AREAen
dc.titleรูปแบบการดำเนินชีวิตที่มีความสัมพันธ์กับพฤติกรรมการซื้อเครื่องดื่มน้ำผลไม้สกัดจากพรุนและเบอร์รี่ยี่ห้อแบรนด์วีต้าของผู้บริโภคเพศหญิง ในเขตกรุงเทพมหานครth
dc.typeMaster’s Projecten
dc.typeสารนิพนธ์th
Appears in Collections:Faculty of Business administration for society

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
gs571130188.pdf2.71 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.