Please use this identifier to cite or link to this item: http://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/3527
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributorSARTSUREE PANYASITen
dc.contributorศาสตร์สุรีย์ ปัญญาสิทธิ์th
dc.contributor.advisorSaravudh Chaivichiten
dc.contributor.advisorสราวุธ ชัยวิชิตth
dc.contributor.otherSrinakharinwirot Universityen
dc.date.accessioned2025-08-25T09:49:29Z-
dc.date.available2025-08-25T09:49:29Z-
dc.date.created2025
dc.date.issued18/7/2025
dc.identifier.urihttp://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/3527-
dc.description.abstractThe objectives of this research were to study: 1) Demographic factors; 2) Marketing mix factors; 3) Levels of happiness; 4) The relationship between demographic factors—such as gender, age, income, and education level—and the happiness of members of 24-hour fitness centers in the central area of Bangkok; and 5) the relationship between the 7Ps marketing mix and member happiness.This quantitative research collected data using a questionnaire. The sample size of 290 participants was determined using the G*Power program, with an effect size of 0.2, a power of 0.95 (β = 0.95), and a significance level of 0.05 (α = 0.05). Data were analyzed using mean, percentage,  and standard deviation, along with Chi-Square tests and Pearson’s Product-Moment Correlation Coefficient to examine the relationships among demographic factors, marketing mix elements, and levels of happiness.The research findings revealed that the opinions of key marketing mix elements had an overall average score of 3.40, which was considered high. The level of happiness among respondents was also found to be at the highest level. Demographic factors—namely gender, age range, monthly income, and education level—were significantly associated with the happiness of members using 24-hour fitness centers in the central areas of Bangkok, at the 0.01 level of statistical significance. Furthermore, the marketing mix factors had a statistically significant impact, at the 0.01 level, on all dimensions of happiness among members who used 24-hour fitness centers in the central areas of Bangkok.en
dc.description.abstractการวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษา 1) เพื่อศึกษาปัจจัยทางด้านประชากรศาสตร์ 2) เพื่อศึกษาปัจจัยส่วนประสมทางด้านการตลาด 3) เพื่อศึกษาระดับความสุข 4) เพื่อศึกษาความสัมพันธ์ระหว่างปัจจัยทางลักษณะประชากรศาสตร์ ได้แก่ เพศ ช่วงอายุ รายได้ต่อเดือน และระดับการศึกษา 5) เพื่อศึกษาความสัมพันธ์ระหว่างปัจจัยส่วนประสมทางการตลาด 7Ps ซึ่งประกอบด้วย 7 ด้านที่สอดคล้องและเหมาะสมกับความสุขของสมาชิกที่ใช้บริการฟิตเนสเซ็นเตอร์ ที่เปิดให้บริการ 24 ชั่วโมง ในกรุงเทพเขตชั้นกลาง เป็นการวิจัยเชิงปริมาณ เก็บรวบรวมข้อมูลด้วยแบบสอบถามจากกลุ่มตัวอย่างที่ได้จากการคำนวณขนาดด้วยโปรแกรม G* Power โดยมีขนาดอิทธิพลเท่ากับ 0.2 ค่าอำนาจการทดสอบร้อยละ 95  (β = 0.95) และระดับนัยสำคัญ(α)ที่ 0.05 จำนวน  290 ราย วิเคราะห์ข้อมูลโดยใช้ค่าสถิติ ค่าความถีj ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย  ค่าความเบี่ยงเบนมาตรฐาน และวิเคราะห์ความสัมพันธ์ระหว่างปัจจัยด้านประชากรศาสตร์ ปัจจัยส่วนประสมทางด้านการตลาด และความสุขของสมาชิกที่ใช้บริการฟิตเนสเซ็นเตอร์ ที่เปิดให้บริการ 24 ชั่วโมง ในกรุงเทพเขตชั้นกลาง ด้วยค่าไคสแควร์ (Chi-Square Test) และสถิติสหสัมพันธ์อย่างง่ายของเพียร์สัน (Pearson Product Moment Correlation Coefficient) ผลการวิจัย พบว่า ความคิดเห็นของส่วนสำคัญทางการตลาดค่าคะแนนเฉลี่ยโดยภาพรวม 3.40 ซึ่งอยู่ในระดับมากที่สุด ส่วนระดับความสุขซึ่งอยู่ในระดับมากที่สุด ปัจจัยทางลักษณะประชากรศาสตร์ ได้แก่ เพศ ช่วงอายุ รายได้ต่อเดือน และระดับการศึกษา มีความสัมพันธ์กับความสุขของสมาชิกที่ใช้บริการฟิตเนสเซ็นเตอร์ที่เปิดให้บริการ 24 ชั่วโมง ในกรุงเทพเขตชั้นกลาง อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติทางสถิติที่ระดับ .01 ส่วนปัจจัยส่วนประสมทางด้านการตลาดส่งผลต่อความสุขของสมาชิกที่ใช้บริการฟิตเนสเซ็นเตอร์ ที่เปิดให้บริการ 24 ชั่วโมงในกรุงเทพเขตชั้นกลางทุกมิติขององค์ประกอบความสุข อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .01th
dc.language.isoth
dc.publisherSrinakharinwirot University
dc.rightsSrinakharinwirot University
dc.subjectส่วนประสมทางด้านการตลาดth
dc.subjectความสุขth
dc.subjectสมาชิกฟิตเนสเซ็นเตอร์ที่บริการ 24 ชั่วโมงth
dc.subjectMarketing Mixen
dc.subjectHappinessen
dc.subject24-Hour Fitness Center Membershipen
dc.subject.classificationSocial Sciencesen
dc.subject.classificationEducationen
dc.subject.classificationEducation scienceen
dc.titleFACTORS INFLUENCING THE HAPPINESS OF MEMBERS USING THE 24-HOUR FITNESS CENTER IN BANGKOK’S URBAN FRINGE AREASen
dc.titleปัจจัยที่ส่งผลต่อความสุขของสมาชิกที่ใช้บริการฟิตเนสเซ็นเตอร์ ที่เปิดให้บริการ 24 ชั่วโมงในกรุงเทพเขตชั้นกลางth
dc.typeThesisen
dc.typeปริญญานิพนธ์th
dc.contributor.coadvisorSaravudh Chaivichiten
dc.contributor.coadvisorสราวุธ ชัยวิชิตth
dc.contributor.emailadvisorsaravudh@swu.ac.th
dc.contributor.emailcoadvisorsaravudh@swu.ac.th
dc.description.degreenameMASTER OF ARTS (M.A.)en
dc.description.degreenameศิลปศาสตรมหาบัณฑิต (ศศ.ม.)th
dc.description.degreelevel-en
dc.description.degreelevel-th
dc.description.degreedisciplineen
dc.description.degreedisciplineth
Appears in Collections:Faculty of Physical Education

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
gs652160065.pdf3.41 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.