Please use this identifier to cite or link to this item: http://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/3430
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributorNAPASSORN SAENRUMen
dc.contributorนภัสสร แสนรัมย์th
dc.contributor.advisorAnchalee Srikolchanen
dc.contributor.advisorอัญชลี ศรีกลชาญth
dc.contributor.otherSrinakharinwirot Universityen
dc.date.accessioned2025-08-25T07:26:45Z-
dc.date.available2025-08-25T07:26:45Z-
dc.date.created2026
dc.date.issued16/1/2026
dc.identifier.urihttp://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/3430-
dc.description.abstractThis thesis explores shifts in food consumption behavior during and after the COVID-19 pandemic, with a focus on consumers in Bangkok. The study aims to analyze both existing consumption patterns during the pandemic and the emerging trends that have shaped post-pandemic behaviors. Using a quantitative approach with a sample of 400 respondents, the findings reveal that while some consumer behaviors are gradually reverting to pre-pandemic norms, others—particularly those centered on convenience and safety—have persisted. The results highlight a notable increase in the integration of technology into everyday consumption practices, reflecting a lasting transformation in consumer habits through the adoption of digital platforms, contactless services, and food delivery applications.en
dc.description.abstractสารนิพนธ์ฉบับนี้เป็นการศึกษาพฤติกรรมการบริโภคอาหารในยุคการแพร่ระบาด ของโควิด – 19 ซึ่งมีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาพฤติกรรมการบริโภคอาหารของประชาชนในยุคการแพร่ระบาดโควิด-19 และเพื่อศึกษาแนวโน้มการเปลี่ยนแปลงการการบริโภคอาหารของประชาชนในยุคการแพร่ระบายโควิด-19 โดยมี การศึกษากลุ่มผู้บริโภคอาหารในเขตพื้นที่กรุงเทพมหานคร ช่วงระหว่างโควิด-19 และ หลังโควิด-19 มีกลุ่มตัวอย่างเชิงปริมาณ 400 คน โดยผลการวิจัยในครั้งนี้พบว่า การปรับตัวของผู้บริโภคต่อพฤติกรรมการบริโภคอาหารในยุคหลังโควิด-19 มีแนวโน้มกลับไปสู่พฤติกรรมปกติในช่วงก่อนโควิด-19 ในบางด้าน ในขณะที่บางพฤติกรรมใหม่ยังคงดำรงอยู่ โดยเฉพาะพฤติกรรมที่เกี่ยวข้องกับความสะดวกสบายและความปลอดภัย แสดงถึงการยอมรับรูปแบบการบริโภคใหม่ที่ผสานเทคโนโลยีเข้ากับชีวิตประจำวัน และสะท้อนถึงความคุ้นชินต่อการใช้บริการดิจิทัล เช่น แอปพลิเคชันสั่งอาหาร บริการเดลิเวอรี หรือการชำระเงินแบบไร้สัมผัส ซึ่งกลายเป็นส่วนหนึ่งของพฤติกรรมผู้บริโภคยุคใหม่ และเป็นการพึ่งพาเทคโนโลยีที่มากขึ้นอย่างมีนัยสำคัญth
dc.language.isoth
dc.publisherSrinakharinwirot University
dc.rightsSrinakharinwirot University
dc.subjectพฤติกรรมการบริโภคอาหาร, แอปพลิเคชันสั่งอาหาร, อาหาร, โควิด-19th
dc.subjectFood Consumption Behavior Food Delivery Food Delivery COVID-19en
dc.subject.classificationSocial Sciencesen
dc.subject.classificationHuman health and social work activitiesen
dc.subject.classificationSociology and cultural studiesen
dc.titleFOOD CONSUMPTION BEHAVIOR IN THE ERA OF COVID - 19en
dc.titleพฤติกรรมการบริโภคอาหารในยุคการแพร่ระบาด ของโควิด - 19th
dc.typeMaster’s Projecten
dc.typeสารนิพนธ์th
dc.contributor.coadvisorAnchalee Srikolchanen
dc.contributor.coadvisorอัญชลี ศรีกลชาญth
dc.contributor.emailadvisoranchaleesu@swu.ac.th
dc.contributor.emailcoadvisoranchaleesu@swu.ac.th
dc.description.degreenameMASTER OF ARTS (M.A.)en
dc.description.degreenameศิลปศาสตรมหาบัณฑิต (ศศ.ม.)th
dc.description.degreelevel-en
dc.description.degreelevel-th
dc.description.degreedisciplineDepartment of Sociologyen
dc.description.degreedisciplineภาควิชาสังคมวิทยาth
Appears in Collections:Faculty of Social Sciences

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
gs631130573.pdf1.62 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.