Please use this identifier to cite or link to this item: http://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/2812
Title: FACTORS INFLUENCING PURCHASING INTENTION OF PRODUCTWITH LATANT ADVERTISING IN KINN PORCHE THE SERIE LA FORTE
อิทธิพลของโฆษณาแฝงที่มีผลต่อความตั้งใจซื้อสินค้าของผู้บริโภคที่ชมละครชุด คินน์พอร์ช เดอะซีรีส์ ลา ฟอร์เต้
Authors: NETNAPA PUMPHAPHAN
เนตรนภา พุ่มประพาฬ
Nartanong Nambuddee
นาฏอนงค์ นามบุดดี
Srinakharinwirot University
Nartanong Nambuddee
นาฏอนงค์ นามบุดดี
nartanong@swu.ac.th
nartanong@swu.ac.th
Keywords: การโฆษณาแฝง
การใช้บุคคลที่มีชื่อเสียง
ละครชุด คินน์พอร์ช เดอะซีรีส์ ลา ฟอร์เต้
ความตั้งใจซื้อ
Tie-in advertising
Celebrity endorsement
Kinn Porsche La Forte
Purchase intention
Issue Date:  24
Publisher: Srinakharinwirot University
Abstract: This research aims to study the factors influencing purchasing intentions among products with latent advertising in Kinn Porsche in La Forte. The sample group consisted of 400 people who watched the drama series were 18-years-old or over. A questionnaire was used as the instrument used for data collection. The statistics for the data analysis were in terms of percentage, and mean and standard deviation. The statical hypothesis testing employed a One-Way Analysis of Variance and the multiple regression analysis. The research results were found that respondents to the questionnaire had an opinion levels regarding their attitude towards tie-in advertising, both on the whole and at the highest level and the respondents had the highest overall level of opinion regarding the celebrity endorsement. Incidentally, attitudes toward the tie-in advertising factor includes product experience influencing the consumer purchasing intention of products. These variables had an effect of 17.6% and were statistically significant at a level of 0.05.  With regard to the celebrity endorsement factor includes attractiveness and respect influencing consumer purchasing intention of the product. These variables had an effect of 24.2% and statistically significant at a level of 0.05 Consequently, this research may be valuable to series director marketers, and brand owners may use the information in the results of the research as business instructions, followed by basic information planning business development of product.
งานวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาอิทธิพลของโฆษณาแฝงที่มีผลต่อความตั้งใจซื้อสินค้าของผู้บริโภคที่ชมละครชุด คินน์พอร์ช เดอะซีรีส์ ลา ฟอร์เต้ กลุ่มตัวอย่างคือ ผู้ที่ชมละครชุด คินน์พอร์ช เดอะซีรีส์ ลา ฟอร์เต้ ที่มีอายุตั้งแต่ 18 ปีขึ้นไป จำนวน 400 คน โดยใช้แบบสอบถามเป็นเครื่องมือในการรวบรวมข้อมูล สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล ได้แก่ ค่าเฉลี่ย ค่าร้อยละ และค่าส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน สถิติที่ใช้ในการทดสอบสมมติฐาน คือ การวิเคราะห์ความแปรปรวนทางเดียว และสถิติการวิเคราะห์ความถดถอยเชิงพหุคูณ ผลการวิจัยพบว่า ผู้ตอบแบบสอบถามมีระดับความคิดเห็นของทัศนคติที่มีต่อรูปแบบโฆษณาแฝงโดยรวมอยู่ในระดับมากที่สุด และผู้ตอบแบบสอบถามมีระดับความคิดเห็นของการใช้บุคคลที่มีชื่อเสียงโดยรวมอยู่ในระดับมากที่สุด นอกจากนี้ทัศนคติของผู้บริโภคที่มีต่อรูปแบบโฆษณาแฝง ได้แก่ รูปแบบโฆษณาแฝงเนื้อหา ส่งผลต่อความตั้งใจซื้อสินค้าของผู้บริโภคที่ชมละครชุด คินน์พอร์ช เดอะซีรีส์ ลา ฟอร์เต้ โดยตัวแปรดังกล่าวส่งผลร้อยละ 17.6 อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05 และการใช้บุคคลที่มีชื่อเสียง ได้แก่ ด้านความดึงดูดใจ และด้านความยกย่องนับถือ โดยตัวแปรดังกล่าวส่งผลต่อความตั้งใจซื้อสินค้าของผู้บริโภคที่ชมละครชุด คินน์พอร์ช เดอะซีรีส์ ลา ฟอร์เต้ โดยตัวแปรดังกล่าวส่งผลร้อยละ 24.2 อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05 ซึ่งงานวิจัยนี้จะเป็นประโยชน์กับผู้ผลิตละครชุด นักการตลาด และเจ้าของตราสินค้าในการนำข้อมูลมาใช้เป็นแนวทางในการประกอบธุรกิจและเป็นข้อมูลพื้นฐานที่จะนำไปใช้วางแผนพัฒนาการทำโฆษณาแฝง และพัฒนาธุรกิจผลิตภัณฑ์ต่อไป
URI: http://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/2812
Appears in Collections:Faculty of Business administration for society

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
gs641110108.pdf3.37 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.