Please use this identifier to cite or link to this item: http://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/2544
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributorUNCHALEE MAITHONGen
dc.contributorอัญชลี ไหมทองth
dc.contributor.advisorTheeraphab Phetmalhkulen
dc.contributor.advisorธีระภาพ เพชรมาลัยกุลth
dc.contributor.otherSrinakharinwirot Universityen
dc.date.accessioned2023-10-18T03:24:32Z-
dc.date.available2023-10-18T03:24:32Z-
dc.date.created2023
dc.date.issued21/7/2023
dc.identifier.urihttp://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/2544-
dc.description.abstractThe objectives of this research are as follows: (1) to study the state of education management in the time of the disruption era; and (2) to study and analyze the competencies of educational administrators under the authority of the Office of Secondary Education Service Area in the time of the disruption era. The tool used in this research is a semi-structured interview with predetermined and open-end questions. The research informants are groups of people with specific qualifications in terms of function, divided into three groups: competency experts, educational administration experts and academic experts. There were nine people in total. Content analysis is a method used to analyze data in order to explain the alignment between the competencies of educational administrators for educational management in times of disruption and the experiences of the research participants. The results showed that educational management in this era requires a multifaceted approach that considers the changing roles of teachers, classrooms, students, assessment, and policy. Education administrators must have a broad vision to develop policies that encompass all dimensions of education: (1) dimension of mobility; (2) dimension of educational quality; (3) the dimensions of educational opportunities; and (4) the dimension of educational management. The competencies of educational administrators affiliated with the Office of Secondary Educational Service Area in the era of transformation, resulting from this research, including the following: (1) technological competency; (2) language competency; (3) moral and ethical competencies; (4) problem-solving competency; (5) good management competency; (6) strategic and innovative thinking competency; (7) changes in management competency; (8) competency in synthesizing ideas; (9) competency in inspiring others; and (10) competency in being able to move easily and quickly.en
dc.description.abstractการวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อ 1) ศึกษาสภาพการจัดการศึกษาในยุคพลิกผัน 2) ศึกษาและวิเคราะห์สมรรถนะผู้บริหารการศึกษาสังกัดสำนักงานเขตพื้นที่การศึกษามัธยมศึกษาในยุคพลิกผัน เครื่องมือที่ใช้ในการวิจัยครั้งนี้ เป็นแบบสัมภาษณ์กึ่งโครงสร้าง ที่มีการกำหนดคำถามไว้ล่วงหน้า ซึ่งเป็นคำถามปลายเปิด ผู้ให้ข้อมูลการวิจัยเป็นกลุ่มบุคคลที่มีคุณสมบัติเฉพาะตามการบริหารงาน แบ่งออกเป็น 3 กลุ่ม ได้แก่ กลุ่มผู้เชี่ยวชาญด้านสมรรถนะ กลุ่มผู้เชี่ยวชาญด้านการบริหารการศึกษา และผู้กลุ่มเชี่ยวชาญด้านวิชาการ รวมจำนวน 9 คน ทำการวิเคราะห์ข้อมูลเชิงเนื้อหา เพื่ออธิบายความสอดคล้องระหว่าง สมรรถนะผู้บริหารการศึกษาเพื่อการจัดการศึกษาในยุคพลิกผัน กับประสบการณ์ของผู้ให้ข้อมูลการวิจัย ผลการวิจัยพบว่า สภาพการจัดการศึกษาในยุคพลิกผันเปลี่ยนแปลง บทบาทของครูผู้สอน บทบาทของห้องเรียน บทบาทของผู้เรียน บทบาทการวัดประเมินผล บทบาทการวางกรอบนโยบายการศึกษา ผู้บริหารการศึกษาต้องมีมุมมองในการวางกรอบนโยบายที่ครอบคลุมทุกมิติ 1) มิติของการขับเคลื่อนประเทศ 2) มิติคุณภาพของการศึกษา 3) มิติในด้านโอกาสทางการศึกษา และ 4) มิติของการบริหารจัดการศึกษา และสมรรถนะผู้บริหารการศึกษาสังกัดสำนักงานเขตพื้นที่การศึกษามัธยมศึกษาในยุคพลิกผัน ที่ได้จากการวิจัยครั้งนี้ ประกอบไปด้วย 1) สมรรถนะด้านเทคโนโลยี 2) สมรรถนะด้านภาษา 3) สมรรถนะด้านคุณธรรม จริยธรรม 4) สมรรถนะด้านการแก้ไขปัญหา 5) สมรรถนะด้านการบริหารงานที่ดี 6) สมรรถนะการคิดเชิงกลยุทธ์และนวัตกรรม 7) สมรรถนะการบริหารการปลี่ยนแปลง 8) สมรรถนะการมีความคิดรวบยอด 9) สมรรถนะของการสร้างแรงบันดาลใจ 10) สมรรถนะของการที่จะเคลื่อนไหวได้อย่างง่ายและรวดเร็วth
dc.language.isoth
dc.publisherSrinakharinwirot University
dc.rightsSrinakharinwirot University
dc.subjectสมรรถนะผู้บริหารการศึกษาth
dc.subjectยุคพลิกผันth
dc.subjectการจัดการศึกษาth
dc.subjectสำนักงานเขตพื้นที่การศึกษามัธยมศึกษาth
dc.subjectEducational administrators competencyen
dc.subjectDisruptionen
dc.subjectEducation managementen
dc.subjectSecondary Education Service Area Officeen
dc.subject.classificationSocial Sciencesen
dc.subject.classificationEducationen
dc.titleCOMPETENCY ANALYSIS OF EDUCATION ADMINISTRATORS IN THE OFFICE OF SECONDARY EDUCATIONAL SERVICE AREA IN THE DISRUPTIVE ERAen
dc.titleการวิเคราะห์สมรรถนะผู้บริหารการศึกษาสังกัดสำนักงานเขตพื้นที่การศึกษามัธยมศึกษาในยุคพลิกผันth
dc.typeThesisen
dc.typeปริญญานิพนธ์th
dc.contributor.coadvisorTheeraphab Phetmalhkulen
dc.contributor.coadvisorธีระภาพ เพชรมาลัยกุลth
dc.contributor.emailadvisortheeraphab@swu.ac.th
dc.contributor.emailcoadvisortheeraphab@swu.ac.th
dc.description.degreenameMASTER OF EDUCATION (M.Ed.)en
dc.description.degreenameการศึกษามหาบัณฑิต (กศ.ม.)th
dc.description.degreelevel-en
dc.description.degreelevel-th
dc.description.degreedisciplineDepartment of Educational Administrationen
dc.description.degreedisciplineภาควิชาการบริหารการศึกษาth
Appears in Collections:Faculty of Education

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
gs631130024.pdf1.82 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.