Please use this identifier to cite or link to this item:
http://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/2467
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor | SHAYUT TANGKAMOLSUWAN | en |
dc.contributor | ชยุฒม์ ตั้งกมลสุวรรณ | th |
dc.contributor.advisor | Phutip Meethavornkul | en |
dc.contributor.advisor | ภูธิป มีถาวรกุล | th |
dc.contributor.other | Srinakharinwirot University | en |
dc.date.accessioned | 2023-09-26T07:31:02Z | - |
dc.date.available | 2023-09-26T07:31:02Z | - |
dc.date.created | 2023 | |
dc.date.issued | 21/7/2023 | |
dc.identifier.uri | http://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/2467 | - |
dc.description.abstract | The purposes of this research are as: (1) to study demographic characteristics such as gender, age, education level, occupation and average monthly income that affect the decision to buy home electrical appliances through online channels; (2) to study the online marketing mix factors had relation the decision to buy home electrical appliances through online channels; and (3) to study the technology acceptance factors had relation the decision to buy home electrical appliances through online is a quantitative research A questionnaire was used as a tool to collect data from a sample of 400 people who used to shop online in the Bangkok metropolitan area. Statistical analysis was performed using Independent sample t-test, One-way ANOVA, and pearson Set with a statistical significance of .05 The result of the study found the following: (1) demographic factors consisting of age, gender, educational level, occupation and income affected the purchasing of home electrical appliances through online channels at a statistically significant level of .01; (2) the Online Marketing Mix factors consisted of the following: Products, Prices, Place or Distribution, Promotion, Personalization,and Privacy had a relationship of the purchases of home electrical appliances through online channels at a statistically significant level of .01; (3) the Technology Acceptance Model consisted of Perceived Usefulness, Perceived Ease of Use, Attitudes towards Use, Intentions of Use had a relationship with the purchase of home electrical appliances through online channels at a statistically significant level of .01 and .05 | en |
dc.description.abstract | การวิจัยนี้ มีความมุ่งหมาย (1) เพื่อศึกษาถึงลักษณะของประชากรศาสตร์ ได้แก่ เพศ อายุ ระดับการศึกษา อาชีพ และรายได้เฉลี่ยต่อเดือนที่มีผลต่อการตัดสินใจซื้อสินค้าประเภทเครื่องใช้ไฟฟ้าในบ้านผ่านช่องทางออนไลน์ (2) เพื่อศึกษาปัจจัยส่วนประสมทางการตลาดออนไลน์ที่มีความสัมพันธ์กับการตัดสินใจซื้อสินค้าประเภทเครื่องใช้ไฟฟ้าในบ้านผ่านช่องทางออนไลน์ (3) เพื่อศึกษาปัจจัยการยอมรับเทคโนโลยีที่มีความสัมพันธ์กับการตัดสินใจซื้อสินค้าประเภทเครื่องใช้ไฟฟ้าในบ้านผ่านช่องทางออนไลน์ เป็นการวิจัยเชิงปริมาณ โดยใช้แบบสอบถามเป็นเครื่องมือในการเก็บรวบรวมข้อมูลจากกลุ่มตัวอย่าง คือ ผู้ที่เคยซื้อสินค้าผ่านช่องทางออนไลน์ที่อาศัยอยู่ในกรุงเทพมหานครจำนวน 400 ตัวอย่าง ทำการวิเคราะห์สถิติโดยใช้ การวิเคราะห์ความแตกต่างของค่าเฉลี่ย การวิเคราะห์ความแปรปรวนทางเดียว การวิเคราะห์สหสัมพันธ์ของเพียร์สัน กำหนดนัยสำคัญทางสถิติ .05 ผลการศึกษาพบว่า (1) ปัจจัยลักษณะประชากรศาสตร์ประกอบด้วย เพศ อายุ ระดับการศึกษา อาชีพ และรายได้ ส่งผลต่อการซื้อสินค้าประเภทเครื่องใช้ไฟฟ้าในบ้านผ่านช่องทางออนไลน์อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติ .01 (2) ปัจจัยส่วนประสมทางการตลาดออนไลน์ ประกอบด้วย ผลิตภัณฑ์ ราคา ช่องทางการจัดจำหน่าย การส่งเสริมการขาย การให้บริการส่วนบุคคล มีความสัมพันธ์กับการซื้อสินค้าประเภทเครื่องใช้ไฟฟ้าในบ้านผ่านช่องทางออนไลน์ อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติ 3) ปัจจัยการยอมรับเทคโนโลยี ปะกอบด้วย การรับรู้ประโยชน์ในการใช้งาน การรับรู้ความง่ายในการใช้งาน ทัศนคติที่มีต่อการใช้งาน ความตั้งใจในการใช้งาน มีความสัมพันธ์กับการซื้อสินค้าประเภทเครื่องใช้ไฟฟ้าในบ้านผ่านช่องทางออนไลน์อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติ .01 | th |
dc.language.iso | th | |
dc.publisher | Srinakharinwirot University | |
dc.rights | Srinakharinwirot University | |
dc.subject | ส่วนประสมทางการตลาดออนไลน์ | th |
dc.subject | การยอมรับเทคโนโลยี | th |
dc.subject | การซื้อสินค้าผ่านทางออนไลน์ | th |
dc.subject | Online marketing | en |
dc.subject | Technology acceptance model | en |
dc.subject | Online shopping | en |
dc.subject.classification | Social Sciences | en |
dc.subject.classification | Manufacturing | en |
dc.subject.classification | Transport services | en |
dc.title | FACTORS RELATION THE DECISION MAKING ON PURCHASE OF HOUSEHOLD APPLIANCES FROM ONLINE APPLICATION IN BANGKOK METROPOLITAN REGION | en |
dc.title | ปัจจัยที่มีความสัมพันธ์ต่อการซื้อสินค้าออนไลน์ประเภทเครื่องใช้ในบ้านของผู้บริโภคในเขตกรุงเทพมหานคร | th |
dc.type | Master’s Project | en |
dc.type | สารนิพนธ์ | th |
dc.contributor.coadvisor | Phutip Meethavornkul | en |
dc.contributor.coadvisor | ภูธิป มีถาวรกุล | th |
dc.contributor.emailadvisor | phutip@swu.ac.th | |
dc.contributor.emailcoadvisor | phutip@swu.ac.th | |
dc.description.degreename | MASTER OF BUSINESS ADMINISTRATION (M.B.A.) | en |
dc.description.degreename | บริหารธุรกิจมหาบัณฑิต (บธ.ม.) | th |
dc.description.degreelevel | - | en |
dc.description.degreelevel | - | th |
dc.description.degreediscipline | en | |
dc.description.degreediscipline | th | |
Appears in Collections: | Faculty of Business administration for society |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
gs641130252.pdf | 2.62 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.