Please use this identifier to cite or link to this item: http://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/2422
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributorNETIPORN CHAROENSUKen
dc.contributorเนติพร เจริญสุขth
dc.contributor.advisorWasan Sakulkijkarnen
dc.contributor.advisorวสันต์ สกุลกิจกาญจน์th
dc.contributor.otherSrinakharinwirot Universityen
dc.date.accessioned2023-09-26T07:30:58Z-
dc.date.available2023-09-26T07:30:58Z-
dc.date.created2022
dc.date.issued16/12/2022
dc.identifier.urihttp://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/2422-
dc.description.abstractThe purpose of this research is to study the brand equity, motivation and exposure behavior influencing the purchasing decision process and satisfaction of consumers consuming bakery brand Supamas in Chumphon province. The samples in this research consisted of 400 people. The results of this research were as follows: the majority of respondents were female, aged between 18- 25, single, held a Bachelor’s degree, with an average income of 8,001 to 15,000 Baht and self-employed or business owners. The results of the hypotheses testing were as follows: the factors of brand equity and motivation influenced the purchasing decision process. Moreover, the factors of motivation and purchasing decision process influenced satisfaction at a statistically significant level, except for brand equity and exposure behavior, and some of the factors did not influence satisfaction. This may be due to fact that the strengths of the brand of Bakery Supamas brand among consumers were not well-known enough to be a motivator for decision-making and building satisfaction with the brand by consumers.en
dc.description.abstractการวิจัยครั้งนี้มีจุดมุ่งหมายเพื่อศึกษา คุณค่าตราสินค้า แรงจูงใจ และพฤติกรรมการเปิดรับที่มีอิทธิพลต่อกระบวนการตัดสินใจซื้อและความพึงพอใจของผู้บริโภคที่ได้บริโภคผลิตภัณฑ์เบเกอรี่ ตรา ศุภมาส ในเขตจังหวัดชุมพร กลุ่มตัวอย่างที่ใช้ในการวิจัยเป็นผู้บริโภคผลิตภัณฑ์เบเกอรี่ ตรา ศุภมาส จำนวน 400 คน ผลการวิจัยพบว่า ผู้ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่เป็นเพศหญิง มีอายุระหว่าง 18-25ปี สถานภาพโสด ระดับการศึกษาระดับปริญญาตรี รายได้เฉลี่ยต่อเดือน 8,001-15,000 บาท และอาชีพธุรกิจส่วนตัว/เจ้าของกิจการ ผลจากการทดสอบสมมติฐานพบว่า คุณค่าตราสินค้า แรงจูงใจ มีอิทธิพลต่อกระบวนการตัดสินใจซื้อ นอกจากนี้แรงจูงใจและกระบวนการตัดสินใจซื้อ มีอิทธิพลต่อความพึงพอใจ อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติ ยกเว้น คุณค่าตราสินค้า พฤติกรรมการเปิดรับ มีบางตัวแปรที่ไม่มีอิทธิพลต่อความพึงพอใจ เนื่องจากเบเกอรี่ ตรา ศุภมาส จุดเด่นของตราสินค้าให้เกิดการรับรู้ต่อผู้บริโภคยังไม่เป็นที่รู้จักที่พอจะเป็นแรงกระตุ้นให้เกิดการตัดสินใจและการสร้างความพึงพอใจต่อตราสินค้าของผู้บริโภคได้th
dc.language.isoth
dc.publisherSrinakharinwirot University
dc.rightsSrinakharinwirot University
dc.subjectคุณค่าตราสินค้าth
dc.subjectแรงจูงใจth
dc.subjectพฤติกรรมการเปิดรับth
dc.subjectกระบวนการตัดสินใจซื้อth
dc.subjectเบเกอรี่ ตรา ศุภมาสth
dc.subjectBrand equityen
dc.subjectMotivationen
dc.subjectExposure behavioren
dc.subjectPurchasing decision processen
dc.subjectSupamas bakery branden
dc.subject.classificationBusinessen
dc.subject.classificationManufacturingen
dc.subject.classificationMarketing and advertisingen
dc.titlePURCHASING DECISION PROCESS AND SATISFACTION OF CONSUMERSTO CONSUMING BAKERY SUPAMAS BRAND IN THE CHUMPHON PROVINCEen
dc.titleคุณค่าตราสินค้า แรงจูงใจ และพฤติกรรมการเปิดรับที่มีอิทธิพลต่อกระบวนการตัดสินใจซื้อและความพึงพอใจของผู้บริโภคที่ได้บริโภคผลิตภัณฑ์เบเกอรี่ ตรา ศุภมาส ในเขตจังหวัดชุมพรth
dc.typeThesisen
dc.typeปริญญานิพนธ์th
dc.contributor.coadvisorWasan Sakulkijkarnen
dc.contributor.coadvisorวสันต์ สกุลกิจกาญจน์th
dc.contributor.emailadvisorwasan@swu.ac.th
dc.contributor.emailcoadvisorwasan@swu.ac.th
dc.description.degreenameMASTER OF BUSINESS ADMINISTRATION (M.B.A.)en
dc.description.degreenameบริหารธุรกิจมหาบัณฑิต (บธ.ม.)th
dc.description.degreelevel-en
dc.description.degreelevel-th
dc.description.degreedisciplineen
dc.description.degreedisciplineth
Appears in Collections:Faculty of Business administration for society

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
gs631110079.pdf5.8 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.