Please use this identifier to cite or link to this item:
http://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/2082
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor | CHOLLADA RODLAEW | en |
dc.contributor | ชลลดา รอดแล้ว | th |
dc.contributor.advisor | Supinya Yansomboon | en |
dc.contributor.advisor | ศุภิณญา ญาณสมบูรณ์ | th |
dc.contributor.other | Srinakharinwirot University | en |
dc.date.accessioned | 2023-03-15T07:24:50Z | - |
dc.date.available | 2023-03-15T07:24:50Z | - |
dc.date.created | 2022 | |
dc.date.issued | 16/12/2022 | |
dc.identifier.uri | http://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/2082 | - |
dc.description.abstract | This research aims to study the lifestyle, integrated marketing communication, and purchasing intentions of consumers on self-heating food. The sample in this research consisted of 400 consumers who were interested in purchasing or had purchased self-heating food. The data were collected using a questionnaire. The statistics for data analysis included percentage, mean, standard deviation, factor analysis, and cluster analysis. The hypotheses were tested with t-test statistics, a One-Way Analysis of Variance, and multiple regression analysis. The research results showed that most respondents were female, aged between 18-27, single, held a Bachelor’s degree, and were students, with a monthly income of more than or equal to 40,001 baht, and they were Late Majority. The perception of integrated marketing communication in terms of sales promotion was at a high level. In addition, advertising, personal selling, public relations, and direct marketing were at a moderate level. The hypothesis testing was as follows: consumers of a different gender, age, status, occupation, and monthly income had a different effect on purchasing intentions for self-heating food with a statistical significance of 0.05. Consumers with different lifestyles had a different effect on purchasing intentions for self-heating food with a statistical significance of 0.05. The integrated marketing communication in terms of advertising, and direct marketing influencing purchasing intentions for self-heating food had a statistical significance of 0.05 and could be explained by adjusted R2 is 31.6. | en |
dc.description.abstract | งานวิจัยนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษารูปแบบการดำเนินชีวิต การสื่อสารการตลาดแบบบูรณาการ และความตั้งใจซื้อผลิตภัณฑ์อาหารแบบร้อนเองได้ของผู้บริโภค กลุ่มตัวอย่างในงานวิจัยคือ ผู้บริโภคที่สนใจหรือเคยบริโภคผลิตภัณฑ์อาหารแบบร้อนเองได้ จำนวน 400 ตัวอย่าง โดยใช้เครื่องมือแบบสอบถามในการเก็บรวบรวมข้อมูล สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูลได้แก่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย ค่าส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน การวิจัยปัจจัยเพื่อแยกองค์ประกอบ และการวิเคราะห์กลุ่มผู้บริโภค ทดสอบสมมติฐานด้วยสถิติวิเคราะห์ค่าที สถิติวิเคราะห์ความแปรปรวนทางเดียว และสถิติค่าวิเคราะห์ความถดถอยเชิงพหูคูณ ผลการวิจัยพบว่า ผู้ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่เป็นเพศหญิงที่มีอายุ 18-27 ปี มีสถานภาพครอบครัวเป็นโสด มีระดับการศึกษาสูงสุดอยู่ในระดับปริญญาตรีหรือเทียบเท่า เป็นนิสิตหรือนักศึกษา มีรายได้เฉลี่ยต่อเดือน 40,001 บาทขึ้นไป เป็นกลุ่มผู้บริโภคที่มีรูปแบบการดำเนินชีวิตแบบผู้ตามสมัย ผู้ตอบแบบสอบถามมีระดับการรับรู้การสื่อสารการตลาดแบบบูรณาการ ด้านการส่งเสริมการขาย อยู่ในระดับมาก รองลงมาเป็นการโฆษณา การขายโดยพนักงาน การประชาสัมพันธ์ และการตลาดทางตรง ซึ่งมีการรับรู้อยู่ในระดับปานกลาง ผลการทดสอบสมมติฐานพบว่า ผู้บริโภคที่มีเพศ อายุ สถานภาพครอบครัว อาชีพและรายได้เฉลี่ยต่อเดือนแตกต่างกันมีความตั้งใจซื้อผลิตภัณฑ์อาหารแบบร้อนเองได้ที่แตกต่างกัน อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05 กลุ่มผู้บริโภคที่มีรูปแบบการดำเนินชีวิตที่แตกต่างกันมีความตั้งใจซื้อผลิตภัณฑ์อาหารแบบร้อนเองได้ที่แตกต่างกัน อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05 และการสื่อสารการตลาดแบบบูรณาการ ด้านการโฆษณา และด้านการตลาดทางตรงมีอิทธิพลต่อความตั้งใจซื้อผลิตภัณฑ์อาหารแบบร้อนเองได้ของผู้บริโภค อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05 ซึ่งสามารถอธิบายได้ร้อยละ 31.6 | th |
dc.language.iso | th | |
dc.publisher | Srinakharinwirot University | |
dc.rights | Srinakharinwirot University | |
dc.subject | รูปแบบการดำเนินชีวิต | th |
dc.subject | การสื่อสารการตลาดแบบบรูณาการ | th |
dc.subject | ความตั้งใจซื้อ | th |
dc.subject | ผลิตภัณฑ์อาหารแบบร้อนเองได้ | th |
dc.subject | Lifestyle | en |
dc.subject | Integrated Marketing Communication | en |
dc.subject | Purchasing intentions | en |
dc.subject | Self-heating food | en |
dc.subject.classification | Business | en |
dc.subject.classification | Administrative and support service activities | en |
dc.title | LIFESTYLES, INTEGRATED MARKETING COMMUNICATION AND CONSUMERS' PURCHASE INTENTION OF SELF-HEATING FOOD | en |
dc.title | รูปแบบการดำเนินชีวิต การสื่อสารการตลาดแบบบูรณาการ และความตั้งใจซื้อผลิตภัณฑ์อาหารแบบร้อนเองได้ของผู้บริโภค | th |
dc.type | Master’s Project | en |
dc.type | สารนิพนธ์ | th |
dc.contributor.coadvisor | Supinya Yansomboon | en |
dc.contributor.coadvisor | ศุภิณญา ญาณสมบูรณ์ | th |
dc.contributor.emailadvisor | supinyad@swu.ac.th | |
dc.contributor.emailcoadvisor | supinyad@swu.ac.th | |
dc.description.degreename | MASTER OF BUSINESS ADMINISTRATION (M.B.A.) | en |
dc.description.degreename | บริหารธุรกิจมหาบัณฑิต (บธ.ม.) | th |
dc.description.degreelevel | - | en |
dc.description.degreelevel | - | th |
dc.description.degreediscipline | en | |
dc.description.degreediscipline | th | |
Appears in Collections: | Faculty of Business administration for society |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
gs631110075.pdf | 2.8 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.