Please use this identifier to cite or link to this item: http://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/204
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributorPANIDA BOONPRASERTen
dc.contributorพนิดา บุญประเสริฐth
dc.contributor.advisorIntaka Piriyakulen
dc.contributor.advisorอินทกะ พิริยะกุลth
dc.contributor.otherSrinakharinwirot University. Faculty of Social Sciencesen
dc.date.accessioned2019-06-18T03:21:14Z-
dc.date.available2019-06-18T03:21:14Z-
dc.date.issued21/12/2018
dc.identifier.urihttp://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/204-
dc.descriptionMASTER OF BUSINESS ADMINISTRATION (M.B.A.)en
dc.descriptionบริหารธุรกิจมหาบัณฑิต (บธ.ม.)th
dc.description.abstractThis research aims to study brand image, the service marketing mix and satisfaction with Jubilee Diamond and brand loyalty among employees of private companies in Bangkok. The samples were private employees aged twenty-one years and over who purchased and purchased four hundred Jubilee Diamonds in the Bangkok metropolitan area.  The questionnaire was used as a tool to collect data. The statistics used in data analysis included percentage, mean and standard deviation. The statistics used to test the hypotheses in the analysis were inferential statistic, multiple regression analysis to evaluate the brand image and satisfaction with the service marketing mix.The analysis of the data were as follows: The employees in the Bangkok metropolitan area were male, aged thirty-one to forty of age. Bachelor's degree and an average monthly income of 45,001 Baht. The brand image included aspects of property value and personality. All sides had the same opinion levels of agreeable. The marketing mix service satisfaction level, distribution channels and promotion had the highest levels of satisfaction. Secondly, the level of satisfaction and the process were 5 of the same high. Employees of private companies in Bangkok metropolitan area gender, age, educational status and differences in loyalty to the Jubilee Diamond brand with a statistical significance of 0.05. Brand personality attributes influenced loyalty to the Jubilee Diamond brand at a statistically significant level of 0.05. The benefits did not influence loyalty to the Jubilee Diamond brand at a statistically significant level of 0.05. Marketing mix service satisfaction in terms of product, price, distribution channels, physical evidence and process were influenced by brand loyalty to Jubilee Diamonds at a statistical significance level of 0.05 in term of promotion and people, they are influenced to the loyalty on the Jubilee Diamond brand at a the statistical significance level of 0.05.en
dc.description.abstractการวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาภาพลักษณ์ตราสินค้า ความพึงพอใจด้านส่วนประสมทางการตลาดบริการที่มีอิทธิพลต่อความภักดีต่อตราสินค้า Jubilee Diamond (ยูบิลลี่ ไดมอนด์) ของพนักงานบริษัทเอกชนในเขตกรุงเทพมหานคร กลุ่มตัวอย่าง คือ พนักงานบริษัทเอกชนที่มีอายุ 21 ปีขึ้นไป ที่ซื้อและเคยซื้อเครื่องประดับเพชร Jubilee Diamond (ยูบิลลี่ ไดมอนด์) ในเขตกรุงเทพมหานคร จำนวน 400 คนโดยใช้แบบสอบถามเป็นเครื่องมือในการเก็บรวบรวมข้อมูล สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล ได้แก่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย ค่าส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน สถิติที่ใช้ในการทดสอบสมมติฐานในการวิเคราะห์ คือ สถิติเชิงอนุมาน (Inferential Statistic) การวิเคราะห์การถดถอยพหุคูณ ( Multiple Regress Analysis ) เพื่อทอสอบ ภาพลักษณ์ตราสินค้า และความพึงพอใจด้านส่วนประสมทางการตลาดบริการ จากการวิเคราะห์ข้อมูล พบว่า พนักงานบริษัทเอกชนในเขตกรุงเทพมหานครส่วนใหญ่เป็นเพศชาย อายุ 31-40 ปี สถานภาพสมรส/อยู่ด้วยกัน มีระดับการศึกษาระดับปริญญาตรี และมีรายได้เฉลี่ยต่อเดือน 45,001 บาทขึ้นไป ด้านภาพลักษณ์ตราสินค้า ด้านคุณสมบัติ ด้านคุณประโยชน์ ด้านคุณค่า และด้านบุคลิกภาพ ทุกด้านอยู่ในระดับความคิดเห็นเดียวกัน คือ เห็นด้วย ด้านความพึงพอใจด้านส่วนประสมทางการตลาดบริการ ด้านช่องทางการจัดจำหน่ายและด้านส่งเสริมการตลาดมีระดับความพึงพอใจในระดับพึงพอใจมากที่สุด และรองลงมาคือความพึงพอใจระดับมาก มีด้านสินค้า ด้านราคา ด้านบุคลากร ด้านลักษณะทางกายภาพ และด้านกระบวนการ พนักงานบริษัทเอกชนในเขตกรุงเทพมหานครที่มีเพศ อายุ สถานภาพ ระดับการศึกษา และรายได้เฉลี่ยต่อเดือนแตกต่างกันมีความภักดีต่อตราสินค้า Jubilee Diamond (ยูบิลลี่ ไดมอนด์) ที่แตกต่างกัน ที่ระดับนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05 ภาพลักษณ์ตราสินค้าด้านคุณสมบัติ ด้านคุณค่า ด้านบุคลิกภาพ มีอิทธิพลต่อความภักดีต่อตราสินค้า Jubilee Diamond (ยูบิลลี่ ไดมอนด์) ที่ระดับนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05 ส่วนด้านคุณประโยชน์ไม่มีอิทธิพลต่อความภักดีต่อตราสินค้า Jubilee Diamond (ยูบิลลี่ ไดมอนด์) ที่ระดับนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05ความพึงพอใจด้านส่วนประสมทางการตลาดบริการ ความพึงพอใจด้านผลิตภัณฑ์ ด้านราคา ด้านช่องทางการจัดจำหน่าย ด้านลักษณะทางกายภาพ และด้านกระบวนการ มีอิทธิพลต่อความภักดีต่อตราสินค้า Jubilee Diamond (ยูบิลลี่ ไดมอนด์) ที่ระดับนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05 ส่วนด้านส่งเสริมทางการตลาดและด้านบุคลากร ไม่มีอิทธิพลต่อความภักดีต่อตราสินค้า Jubilee Diamond (ยูบิลลี่ ไดมอนด์) ที่ระดับนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05th
dc.language.isoth
dc.publisherSrinakharinwirot University
dc.rightsSrinakharinwirot University
dc.subjectภาพลักษณ์ตราสินค้าth
dc.subjectความพึงพอใจด้านส่วนประสมทางการตลาดบริการth
dc.subjectความภักดีต่อตราสินค้าth
dc.subjectBrand Imageen
dc.subjectMarketing Mix Service Satisfactionen
dc.subjectBrand loyaltyen
dc.subject.classificationBusinessen
dc.titleBRAND IMAGE MARKETING MIX SERVICE SATISFACTION INFLUENCES BRAND LOYALTY JUBILEE DIAMOND FOR EMPLOYEES OF PRIVATE COMPANIES IN BANGKOK. en
dc.titleภาพลักษณ์ตราสินค้า ความพึงพอใจด้านส่วนประสมทางการตลาดบริการมีอิทธิพลต่อความภักดีต่อตราสินค้า Jubilee Diamond (ยูบิลลี่ ไดมอนด์) ของพนักงานบริษัทเอกชนในเขตกรุงเทพมหานคร th
dc.typeMaster’s Projecten
dc.typeสารนิพนธ์th
Appears in Collections:Faculty of Business administration for society

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
gs591130300.pdf2.4 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.