Please use this identifier to cite or link to this item:
http://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/1994
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor | RATCHAYA SIRIPHAN | en |
dc.contributor | รัชยา ศิริพันธุ์ | th |
dc.contributor.advisor | Saowaluck Phanthabutr | en |
dc.contributor.advisor | เสาวลักษณ์ พันธบุตร | th |
dc.contributor.other | Srinakharinwirot University | en |
dc.date.accessioned | 2023-02-08T07:00:26Z | - |
dc.date.available | 2023-02-08T07:00:26Z | - |
dc.date.created | 2022 | |
dc.date.issued | 8/8/2022 | |
dc.identifier.uri | http://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/1994 | - |
dc.description.abstract | This study is a research and development project that aims to study advertising business on tuk-tuks and to design a prototype of web applications on billboards on tuk-tuks. The specific samples of 100 Thai idol artists and Korean fans were selected, and the research methods are as follows: (1) conducting business research on advertising on tuk-tuks; (2) exploring the needs and opinions about advertising on tuk-tuks; (3) conducting in-depth interviews with samples who have previously advertised on tuk-tuks; (4) creating a web application prototype; (5) evaluating web application design prototypes by experts; and (6) improving the design of the web application prototype. The tool passed quality inspection by seven experts. The data was analyzed by using descriptive statistics. The results of this study showed that the majority of advertising on tuk-tuk customers is a group of artist fan clubs between the ages of 22 and 30 years (80%) who are interested in web advertising applications on tuk-tuks because the advertising costs are cheap and encountered problems dealing with tuk-tuk advertising since there is no platform to specifically take care of it, only publicity on Twitter, Facebook or Line. The results showed that the prototype design requirements of the web applications for the advertising business on tuk-tuks were under conditions which included the following: (1) billboard size; (2) billboard material; (3) the number of billboards to be produced; (4) the period of time to put a billboard; (5) specifying the start and end date of the billboard; (6) a tuk-tuk service area; (7) the location of the tuk-tuk; and (8) the return of the billboard after the contract expires. The results of the study can be implemented to solve problems found during tuk-tuk advertising and also allow the business of advertising on tuk-tuks to be more efficient. | en |
dc.description.abstract | การวิจัยนี้เป็นการวิจัยและพัฒนา มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาธุรกิจการลงโฆษณาบนรถตุ๊กตุ๊กและเพื่อออกแบบเว็บแอปพลิเคชันต้นแบบ สำหรับธุรกิจป้ายโฆษณาบนรถตุ๊กตุ๊ก คัดเลือกกลุ่มตัวอย่างแบบเจาะจง กลุ่มแฟนคลับชาวไทยที่ชื่นชอบศิลปินไอดอลไทยและเกาหลี จำนวน 100 คน และ มีวิธีดำเนินการวิจัย คือ 1) ศึกษาธุรกิจการลงโฆษณาบนรถตุ๊กตุ๊ก 2) สำรวจความต้องการและความคิดเห็นเกี่ยวกับ การลงโฆษณาบนรถตุ๊กตุ๊ก 3) สัมภาษณ์เชิงลึกจากกลุ่มตัวอย่างที่เคยลงโฆษณาบนรถตุ๊กตุ๊ก 4) ออกแบบเว็บแอปพลิเคชันต้นแบบ 5) ผู้เชี่ยวชาญประเมินการออกแบบเว็บแอปพลิเคชันต้นแบบ 6) ปรับปรุงการออกแบบเว็บแอปพลิเคชันต้นแบบ เครื่องมือผ่านการตรวจสอบคุณภาพโดยผู้ทรงคุณวุฒิ จำนวน 7 ท่าน วิเคราะห์ข้อมูลโดยใช้ สถิติเชิงพรรณนา ผลการวิจัย พบว่า 1. ธุรกิจการลงโฆษณาบนรถตุ๊กตุ๊ก กลุ่มลูกค้าส่วนใหญ่ คือ กลุ่มแฟนคลับศิลปิน มีอายุระหว่าง 22-30 ปี ร้อยละ 80 ให้ความสนใจเว็บแอปพลิเคชันโฆษณาบนรถตุ๊กตุ๊ก เพราะ.ค่าลงโฆษณามีราคาถูก และพบปัญหาอุปสรรคเกี่ยวกับ การติดต่อลงโฆษณาผ่านรถตุ๊กตุ๊ก คือ ไม่มีแพลตฟอร์มในการดูแลโดยเฉพาะ มีเพียงการประชาสัมพันธ์ผ่านทางทวิตเตอร์ เฟสบุ๊คหรือไลน์ 2. ผลการออกแบบเว็บแอปพลิเคชันต้นแบบ สำหรับธุรกิจการลงโฆษณาบนรถตุ๊กตุ๊ก พบว่ามีความต้องการในการลงโฆษณา ภายใต้เงื่อนไข 1. ขนาดป้ายโฆษณา 2. วัสดุของป้ายโฆษณา 3. จำนวนป้ายโฆษณาที่ต้องการผลิต 4. จำนวนวันที่ต้องการติดป้ายโฆษณา 5. ระบุวันที่เริ่มติด และวันที่สิ้นสุดการติดป้ายโฆษณา 6. เขตพื้นที่ให้บริการรถตุ๊กตุ๊ก 7. สถานที่ให้บริการรถตุ๊กตุ๊ก และ8. การส่งป้ายโฆษณาคืนหลังหมดสัญญา จากผลการศึกษา สามารถนำมาใช้ในการแก้ปัญหาที่พบระหว่างการลงโฆษณาบนรถตุ๊กตุ๊ก และยังสร้างโอกาสในธุรกิจการลงโฆษณาบนรถตุ๊กตุ๊ก ให้มีประสิทธิภาพมากยิ่งขึ้น | th |
dc.language.iso | th | |
dc.publisher | Srinakharinwirot University | |
dc.rights | Srinakharinwirot University | |
dc.subject | ธุรกิจการลงโฆษณา | th |
dc.subject | รถตุ๊กตุ๊ก | th |
dc.subject | เว็บแอปพลิเคชัน | th |
dc.subject | แฟนคลับ | th |
dc.subject | Advertising business | en |
dc.subject | Tuk-Tuk | en |
dc.subject | Web application | en |
dc.subject | Fan club | en |
dc.subject.classification | Business | en |
dc.subject.classification | Information and communication | en |
dc.subject.classification | Marketing and advertising | en |
dc.title | DESIGN WEB APPLICATION PROTOTYPE FOR THE BILLBOARDBUSINESS ON TUK-TUK : CASE STUDY OF THAI FAN CLUBPREFERENCE MODELS FOR THAI AND KOREAN IDOL PERFORMERS | en |
dc.title | การออกแบบเว็บแอปพลิเคชันต้นแบบสําหรับธุรกิจป้ายโฆษณาบนรถตุ๊กตุ๊ก: กรณีศึกษา กลุ่มแฟนคลับชาวไทยที่ชื่นชอบศิลปินไอดอลไทยและเกาหลี | th |
dc.type | Master’s Project | en |
dc.type | สารนิพนธ์ | th |
dc.contributor.coadvisor | Saowaluck Phanthabutr | en |
dc.contributor.coadvisor | เสาวลักษณ์ พันธบุตร | th |
dc.contributor.emailadvisor | saowaluck@swu.ac.th | |
dc.contributor.emailcoadvisor | saowaluck@swu.ac.th | |
dc.description.degreename | MASTER OF ARTS (M.A.) | en |
dc.description.degreename | ศิลปศาสตรมหาบัณฑิต (ศศ.ม.) | th |
dc.description.degreelevel | - | en |
dc.description.degreelevel | - | th |
dc.description.degreediscipline | en | |
dc.description.degreediscipline | th | |
Appears in Collections: | College of Social Communication Innovation |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
gs631130236.pdf | 8.65 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.