Please use this identifier to cite or link to this item:
http://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/189
Title: | RELATIONSHIP BETWEEN THE TRANSFORMATIONAL LEADERSHIP AND ORGANIZATION CLIMATE AMONG INNOVATIVE SALES WORK BEHAVIOR OF EMPLOYEES IN FINANACIAL INSTITUTIONS PROVIDING AUTO LOANS IN THE BANGKOK METROPOLITAN AREA ความสัมพันธ์ระหว่างภาวะผู้นำการเปลี่ยนแปลงและบรรยากาศองค์การกับพฤติกรรมการสร้างสรรค์นวัตกรรมของพนักงานขายในธุรกิจเช่าซื้อรถยนต์ของธนาคารพาณิชย์ในเขตกรุงเทพมหานคร |
Authors: | RUTSARUN YIPPRUCKTONG รัฐศรัณย์ หยิบพฤกษ์ทอง SEDTAWAT PROMMASIT เศรษฐวัสภุ์ พรมสิทธิ์ Srinakharinwirot University. Faculty of Business Administration for Society |
Keywords: | ภาวะผู้นำการเปลี่ยนแปลง บรรยากาศองค์การ พฤติกรรมการสร้างสรรค์นวัตกรรม เช่าซื้อรถยนต์ TRANSFORMATIONAL LEADERSHIP ORGANIZATION CLIMATE INNOVATIVE WORK BEHAVIOR AUTO LOANS |
Issue Date: | 17 |
Publisher: | Srinakharinwirot University |
Abstract: | The purpose of this research was to study the relationship between transformational leadership and organizational climate with the sales innovative employees and their work behavior in financial institutions providing auto loans in Bangkok. The statistics for data analysis included percentage, mean and standard deviation. The differential analysis used a t-test, a One-way analysis of variance and Pearson product moment correlation coefficient analysis, which utilized a computer software program. The results of the research were as follows:- Most respondents were male, aged between twenty-two and twenty nine of age, held a Bachelor’s in Education and had four to six years of working experience. The majority of the opinions of the respondents regarding transformational leadership as a whole was at a high level with an average of 3.64. In the aspects of inspiration motivation, the idealized influence of charisma leadership, intellectual stimulation and Individualized consideration were agreeable at a high level. Organizational climate as a whole and in all aspects were at a high level of agreeable with an average of 3.66. the aspects of conflict, risk and risk-taking, punishment and reward, organizational identity and group loyalty, challenges and responsibilities, warmth and support, performance standards, expectations, and structure were agreeable at a high level. Innovative work behavior as a whole and in all aspects were agreeable at a high level agreeable, with an average of 3.61. in the aspects of leadership thinking, application of innovation, sales seeking opportunities and sales creativity were agreeable at a high level.
. การวิจัยครั้งนี้มีจุดหมายเพื่อศึกษา ความสัมพันธ์ระหว่างภาวะผู้นำการเปลี่ยนแปลงและบรรยากาศองค์การกับพฤติกรรมการสร้างสรรค์นวัตกรรมของพนักงานขายในธุรกิจเช่าซื้อรถยนต์ของธนาคารพาณิชย์ในเขตกรุงเทพมหานคร กลุ่มตัวอย่างที่ใช้ในการวิจัยครั้งนี้คือ พนักงานขายในธุรกิจเช่าซื้อรถยนต์ของธนาคารพาณิชย์ที่ในเขตกรุงเทพมหานคร จำนวน 400 คน ผลการวิจัย พบว่า พนักงานส่วนใหญ่เป็นเพศชาย อายุ 22-29 ปี ระดับการศึกษาในระดับปริญญาตรี จบการศึกษาด้านสังคมศาสตร์ และมีอายุงาน 4-6 ปี .ปัจจัยด้านภาวะผู้นำการเปลี่ยนแปลง ในภาพรวมและรายข้อทุกข้อมีระดับความคิดเห็นอยู่ในระดับมาก ซึ่งมีค่าเฉลี่ยโดยรวมเท่ากับ 3.64 และเมื่อพิจารณาเป็นรายด้าน ได้แก่การสร้างแรงบันดาลใจ การมีอิทธิพลอย่างมีอุดมการณ์ การกระตุ้นทางปัญญา และการคำนึงถึงปัจเจกบุคคล พบว่าทุกด้านมีระดับความคิดเห็นอยู่ในระดับมาก ปัจจัยด้านบรรยากาศองค์การ ในภาพรวมและรายข้อทุกข้อมีระดับความคิดเห็นอยู่ในระดับมากซึ่งมีค่าเฉลี่ยโดยรวมเท่ากับ 3.66 และเมื่อพิจารณาเป็นรายด้าน พบว่าทุกด้าน ได้แก่ ด้านความขัดแย้งและด้านความเสี่ยงภัยและการรับความเสี่ยงภัย ด้านการให้รางวัลและการลงโทษและด้านความเป็นหนึ่งเดียวในองค์การและการจงรักภักดีต่อกลุ่ม ด้านความท้าทายและความรับผิดชอบ ด้านความอบอุ่นและการสนับสนุน ด้านมาตรฐานของการปฏิบัติงานและความคาดหวัง และด้านโครงสร้าง มีระดับความคิดเห็นอยู่ในระดับมาก พฤติกรรมการสร้างสรรค์นวัตกรรม พบว่า ในภาพรวมและรายข้อทุกข้อมีระดับความคิดเห็นอยู่ในระดับมากซึ่งมีค่าเฉลี่ยโดยรวมเท่ากับ 3.61 และเมื่อพิจารณาเป็นรายด้าน พบว่าทุกด้าน ได้แก่ มีการเป็นผู้นำระดับมากซึ่งมีค่าเฉลี่ยโดยรวมเท่ากับ 3.61 และเมื่อพิจารณาเป็นรายด้าน พบว่าทุกด้าน ได้แก่ มีการเป็นผู้นำทางด้านความคิดมี การนำความรู้ด้านนวัตกรรมมาประยุกต์ใช้มี การแสวงหาโอกาสของพนักงาน และความคิดริเริ่มสร้างสรรค์ของพนักงาน มีระดับความคิดเห็นอยู่ในระดับมาก |
Description: | MASTER OF BUSINESS ADMINISTRATION (M.B.A.) บริหารธุรกิจมหาบัณฑิต (บธ.ม.) |
URI: | http://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/189 |
Appears in Collections: | Faculty of Business administration for society |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
gs582130017.pdf | 1.76 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.