Please use this identifier to cite or link to this item: http://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/1856
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributorJANEJIRA THIANWICHITen
dc.contributorเจนจิรา เทียนวิจิตรth
dc.contributor.advisorWasan Sakulkijkarnen
dc.contributor.advisorวสันต์ สกุลกิจกาญจน์th
dc.contributor.otherSrinakharinwirot Universityen
dc.date.accessioned2023-02-08T06:39:16Z-
dc.date.available2023-02-08T06:39:16Z-
dc.date.created2022
dc.date.issued8/8/2022
dc.identifier.urihttp://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/1856-
dc.description.abstractThe purpose of this research is to study the factors of work motivation and working environment in relation to creative working behavior of members of Generation Y in the Bangkok metropolitan area. A total of 403 sets of questionnaires were used as a tool for data collection and a total of 400 useable questionnaires were obtained for statistical analysis. The statistics used for data analysis were percentage, mean, standard deviation, independent t-test, One-Way Analysis of Variance and the Pearson product moment correlation coefficient. The results of this research are as follows: (1) the majority of the employees were single females, aged 24 to 32, held a Bachelor's degree or equivalent, and employees in the private sector with an average monthly income between 20,001 to 30,000 Baht. Most of members of Generation Y had work motivation, working environment and creative working behavior had overall attitudes at the highest level; (2) the members of Generation Y of different ages, gender, career and average monthly income had different overall creative working behavior with a significance of 0.05; (3) work motivation was positively correlated with creative behavior for working commitment with a statistical significance of 0.01 at a moderate level; and (4) work environment was positively correlated with organizational commitment with a statistical significance of 0.01 at a high level.en
dc.description.abstractการวิจัยครั้งนี้มีความมุ่งหมายเพื่อศึกษาแรงจูงใจในการทำงาน และสภาพแวดล้อมในการทำงาน ที่มีความสัมพันธ์ต่อพฤติกรรมเชิงสร้างสรรค์ในการทำงานของกลุ่มคน Generation Y ในเขตกรุงเทพมหานคร โดยใช้แบบสอบถามเป็นเครื่องมือในการเก็บข้อมูล จำนวนทั้งสิ้น 403 ฉบับ โดยมีแบบสอบถามที่สมบูรณ์เพื่อใช้ในการวิเคราะห์ผลการวิจัย จำนวน 400 ฉบับ สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล ได้แก่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย ค่าเบี่ยงเบนมาตรฐาน การทดสอบความแตกต่างโดยใช้สถิติค่าที การวิเคราะห์ความแปรปรวนทางเดียว และการวิเคราะห์ความสัมพันธ์โดยใช้ค่าสัมประสิทธิ์สหสัมพันธ์ของเพียร์สัน ผลการวิจัยพบว่า 1. บุคลากรที่ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่เป็นเพศหญิง มีอายุ 24 - 32 ปี ศึกษาอยู่ในระดับปริญญาตรีหรือเทียบเท่า มีอาชีพพนักงานบริษัทเอกชน รายได้เฉลี่ยต่อเดือน 20,001 – 30,000 บาท สถานภาพโสด มีความคิดเห็นเกี่ยวกับแรงจูงใจในการทำงาน สภาพแวดล้อมในการทำงาน และพฤติกรรมเชิงสร้างสรรค์ในการทำงานโดยรวมอยู่ในระดับมากที่สุด 2. กลุ่มคน Generation Y ในเขตกรุงเทพมหานคร ที่มีเพศ อายุ อาชีพ และรายได้เฉลี่ยต่อเดือนที่แตกต่างกันมีผลต่อพฤติกรรมเชิงสร้างสรรค์ในการทำงานที่แตกต่างกัน อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05 3. แรงจูงใจในการทำงานมีความสัมพันธ์ต่อพฤติกรรมเชิงสร้างสรรค์ในการทำงานอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.01 โดยมีความสัมพันธ์ในทิศทางเดียวกันระดับความสัมพันธ์ปานกลาง 4. สภาพแวดล้อมในการทำงานมีความสัมพันธ์ต่อพฤติกรรมเชิงสร้างสรรค์ในการทำงานอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.01 โดยมีความสัมพันธ์ในทิศทางเดียวกันระดับความสัมพันธ์สูงth
dc.language.isoth
dc.publisherSrinakharinwirot University
dc.rightsSrinakharinwirot University
dc.subjectแรงจูงใจในการทำงานth
dc.subjectสภาพแวดล้อมในการทำงานth
dc.subjectพฤติกรรมเชิงสร้างสรรค์ในการทำงานth
dc.subjectWork motivationen
dc.subjectWorking environmenten
dc.subjectCreative working behavioren
dc.subject.classificationSocial Sciencesen
dc.subject.classificationBusinessen
dc.subject.classificationArts and Humanitiesen
dc.subject.classificationOther service activitiesen
dc.subject.classificationManagement and administrationen
dc.titleA STUDY OF WORK MOTIVATION AND WORKING ENVIRONMENT ARE RELATED TO CREATIVE BEHAVIOR FOR WORKING OF GENERATION-Y IN BANGKOK METROPOLITAN AREAen
dc.titleแรงจูงใจในการทำงาน และสภาพแวดล้อมในการทำงาน ที่มีความสัมพันธ์ต่อพฤติกรรมเชิงสร้างสรรค์ในการทำงานของกลุ่มคน Generation Y ในเขตกรุงเทพมหานครth
dc.typeMaster’s Projecten
dc.typeสารนิพนธ์th
dc.contributor.coadvisorWasan Sakulkijkarnen
dc.contributor.coadvisorวสันต์ สกุลกิจกาญจน์th
dc.contributor.emailadvisorwasan@swu.ac.th
dc.contributor.emailcoadvisorwasan@swu.ac.th
dc.description.degreenameMASTER OF BUSINESS ADMINISTRATION (M.B.A.)en
dc.description.degreenameบริหารธุรกิจมหาบัณฑิต (บธ.ม.)th
dc.description.degreelevel-en
dc.description.degreelevel-th
dc.description.degreedisciplineen
dc.description.degreedisciplineth
Appears in Collections:Faculty of Business administration for society

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
gs631130175.pdf2.84 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.