Please use this identifier to cite or link to this item: http://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/1849
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributorAPATCHADA CHAVENGCHUTIRATen
dc.contributorอาภัชฎา เชวงชุติรัตน์th
dc.contributor.advisorWanlapa Hattakitpanitchakulen
dc.contributor.advisorวัลภา หัตถกิจพาณิชกุลth
dc.contributor.otherSrinakharinwirot Universityen
dc.date.accessioned2023-02-08T06:39:15Z-
dc.date.available2023-02-08T06:39:15Z-
dc.date.created2022
dc.date.issued8/8/2022
dc.identifier.urihttp://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/1849-
dc.description.abstractThe purpose of this research is to study the factors influencing purchasing intentions for menstrual cups among female consumers in the Bangkok metropolitan area. The samples in this research consisted of 400 female consumers who were interested in purchasing menstrual cups. The statistics for data analysis included percentage, mean, standard deviation, t-test, One-Way Analysis of Variance and multiple regression analysis. The research found that most of the respondents were female, aged between 18-22, single, held a Bachelor’s degree and were occupied as students, with an average monthly income of less than or equal to 15,000 Baht and have early majority personal innovation adoption characteristics. The opinions of innovation adoption in terms of observability at the highest level, relative advantage compatibility complexity at a high level, and subjective norms were at a moderate level in terms of the family and friends of the influencers. The results of the hypothesis testing were as follows: consumers of different ages and average monthly income demonstrated different purchase intentions for menstrual cups with a statistical significance of 0.05. Consumers with different personal characteristics demonstrated different purchasing intentions for menstrual cups with a statistical significance of 0.05. The innovation adoption in aspects of relative advantage, compatibility and complexity influencing the purchasing intentions of menstrual cups with a statistical significance of 0.05 and could be explained by an adjusted R2 is 48.7%. The factor of subjective norms in the aspects of friends and family Influencing purchasing intentions for menstrual cups with a statistical significance of 0.05 and could be explained by adjust R2 of 23.2%en
dc.description.abstractงานวิจัยครั้งนี้มีความมุ่งหมายเพื่อศึกษาปัจจัยที่มีอิทธิพลต่อความตั้งใจซื้อถ้วยอนามัยของผู้บริโภคเพศหญิงในเขตกรุงเทพมหานคร กลุ่มตัวอย่างคือผู้บริโภคเพศหญิงที่มีอายุตั้งแต่ 18 ปีขึ้นไปในเขตกรุงเทพมหานครที่รู้จักถ้วยอนามัย จำนวน 400 คน ใช้แบบสอบถามเป็นเครื่องมือในการเก็บรวบรวมข้อมูล สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูลได้แก่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย ค่าเบี่ยงเบนมาตรฐาน ทดสอบสมมติฐานด้วยสถิติ t-test, One-way ANOVA และ Multiple Regression Analysis ผลการวิจัยพบว่า ผู้ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่มีอายุ 18 - 22 ปี สถานภาพโสด/หย่าร้าง/หม้าย/แยกกันอยู่ มีระดับการศึกษาปริญญาตรี เป็น นิสิต/นักศึกษา มีรายได้ต่ำกว่าหรือเท่ากับ 15,000 บาท เป็นกลุ่มผู้นำสมัย ผู้ตอบแบบสอบถามมีความคิดเห็นต่อการยอมรับนวัตกรรมด้านการสังเกตได้อยู่ในระดับมากที่สุด ส่วนการยอมรับนวัตกรรมด้านประโยชน์เชิงเปรียบเทียบ ด้านความเข้ากันได้ และด้านความสลับซับซ้อน อยู่ในระดับมาก ผู้ตอบแบบสอบถามมีความคิดเห็นต่อการคล้อยตามกลุ่มอ้างอิง ประกอบด้วย กลุ่มผู้ทรงอิทธิพล กลุ่มครอบครัว และกลุ่มเพื่อน อยู่ในระดับปานกลาง ผลการทดสอบสมมติฐานพบว่า ผู้บริโภคที่มีอายุและรายได้เฉลี่ยต่อเดือนแตกต่างกัน มีอิทธิพลต่อความตั้งใจซื้อถ้วยอนามัยแตกต่างกัน อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05 ผู้บริโภคที่มีลักษณะของผู้รับนวัตกรรมที่แตกต่างกัน มีความตั้งใจซื้อถ้วยอนามัย แตกต่างกัน อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05 การยอมรับนวัตกรรม ด้านประโยชน์เชิงเปรียบเทียบ ด้านความเข้ากันได้ และด้านความสลับซับซ้อน มีอิทธิพลต่อความตั้งใจซื้อถ้วยอนามัยโดยรวมของผู้บริโภคเพศหญิงในเขตกรุงเทพมหานคร อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05 โดยสามารถอธิบายได้ร้อยละ 48.70 การคล้อยตามกลุ่มอ้างอิง กลุ่มเพื่อน และกลุ่มครอบครัว มีอิทธิพลต่อความตั้งใจซื้อถ้วยอนามัยโดยรวมของผู้บริโภคเพศหญิงในเขตกรุงเทพมหานคร อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05 โดยสามารถอธิบายได้ร้อยละ 23.20th
dc.language.isoth
dc.publisherSrinakharinwirot University
dc.rightsSrinakharinwirot University
dc.subjectการยอมรับนวัตกรรม การคล้อยตามกลุ่มอ้างอิง ความตั้งใจซื้อ ถ้วยอนามัยth
dc.subjectInnovation adoptionen
dc.subjectSubjective normsen
dc.subjectPurchasing intentionsen
dc.subjectMenstrual cupen
dc.subject.classificationBusinessen
dc.subject.classificationOther service activitiesen
dc.subject.classificationMarketing and advertisingen
dc.titleFACTORS INFLUENCING PURCHASE INTENTION FOR MENSTRUAL CUP AMONG FEMALE CONSUMERS IN BANGKOK METROPOLISen
dc.titleปัจจัยที่มีอิทธิพลต่อความตั้งใจซื้อถ้วยอนามัยของผู้บริโภคเพศหญิงในเขตกรุงเทพมหานครth
dc.typeMaster’s Projecten
dc.typeสารนิพนธ์th
dc.contributor.coadvisorWanlapa Hattakitpanitchakulen
dc.contributor.coadvisorวัลภา หัตถกิจพาณิชกุลth
dc.contributor.emailadvisorwanlapah@swu.ac.th
dc.contributor.emailcoadvisorwanlapah@swu.ac.th
dc.description.degreenameMASTER OF BUSINESS ADMINISTRATION (M.B.A.)en
dc.description.degreenameบริหารธุรกิจมหาบัณฑิต (บธ.ม.)th
dc.description.degreelevel-en
dc.description.degreelevel-th
dc.description.degreedisciplineen
dc.description.degreedisciplineth
Appears in Collections:Faculty of Business administration for society

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
gs631110018.pdf2.25 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.