Please use this identifier to cite or link to this item:
http://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/1596
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor | TANCHARNOK LERTVITTAYATAN | en |
dc.contributor | ธัญชนก เลิศวิทยาทาน | th |
dc.contributor.advisor | Sedtawat Prommasit | en |
dc.contributor.advisor | เศรษฐวัสภุ์ พรมสิทธิ์ | th |
dc.contributor.other | Srinakharinwirot University. Faculty of Business Administration for Society | en |
dc.date.accessioned | 2022-07-12T07:11:15Z | - |
dc.date.available | 2022-07-12T07:11:15Z | - |
dc.date.issued | 27/5/2022 | |
dc.identifier.uri | http://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/1596 | - |
dc.description | MASTER OF BUSINESS ADMINISTRATION (M.B.A.) | en |
dc.description | บริหารธุรกิจมหาบัณฑิต (บธ.ม.) | th |
dc.description.abstract | The objectives of this research are to study the factors influencing the persistence of Bangkok hotel staff affected by the COVID-19 situation and classified by the following personal factors: job satisfaction, perceived organizational support, organizational commitment and the persistence of hotel staff in Bangkok. The samples in this research included 384 hotel staff in Bangkok affected by COVID-19 and used a modified questionnaire at 0.928. The statistics used in data analysis included percentage, mean and standard deviation. The statistics used in the hypothesis testing was multiple regression analysis at a statistically significant level of 0.05 The results of the research showed that most of the respondents were female, between 21-30 years old, single, had a Bachelor’s degree, with an average monthly income between 15,000-21,999 Baht and work experience between 1-5 years. The respondents had opinions on job satisfaction, perceived organizational support and organizational commitment, all at a high overall level. The results of the hypothesis testing found that job satisfaction, followed by compensation, executives and supervisors, colleagues, work environment, performance, opportunities for advancement, and perceived organizational support, followed by justice according to the principles of good governance in corporate management, a policy of support and assistance from supervisors, awards, work environments and organizational commitment, followed by unity with the organization, participation in and loyalty to the organization that affect the persistence of hotel staff in Bangkok affected by COVID-19. | en |
dc.description.abstract | การวิจัยนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาระดับและปัจจัยที่ส่งผลต่อการคงอยู่ของพนักงานโรงแรมในเขตกรุงเทพมหานครที่ได้รับผลกระทบจากสถานการณ์โควิด-19 ซึ่งจำแนกตามความพึงพอใจในงานของพนักงาน การรับรู้การสนับสนุนจากองค์กร ความผูกพันต่อองค์กร และการคงอยู่ของพนักงานโรงแรมในเขตกรุงเทพมหานครที่ได้รับผลกระทบจากสถานการณ์โควิด-19 กลุ่มตัวอย่างที่ใช้ในการวิจัยในครั้งนี้คือ พนักงานโรงแรมในเขตกรุงเทพมหานครที่ได้รับผลกระทบจากสถานการณ์โควิด-19 จำนวน 384 คน เครื่องมือที่ใช้ในการวิจัยคือ แบบสอบถามที่มีค่าความเชื่อมั่น 0.928 สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล คือ ค่าเฉลี่ย ค่าร้อยละ และ ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน สถิติที่ใช้ในการทดสอบสมมติฐาน คือ สถิติวิเคราะห์สมการถดถอยพหุคูณ ที่ระดับนัยสำคัญทางสถิติที่ 0.05 ผลการวิจัยพบว่าผู้ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่เป็นเพศหญิง อายุระหว่าง 21-30 ปี สถานภาพโสด การศึกษาระดับปริญญาตรี รายได้ต่อเดือนอยู่ระหว่าง 15,000 -21,999 บาท และมีประสบการณ์การทำงานระหว่าง 1-5 ปี โดยมีระดับความคิดเห็นต่อความพึงพอใจในงานของพนักงาน โดยรวมอยู่ในระดับสูง การรับรู้การสนับสนุนจากองค์กรของพนักงาน โดยรวมอยู่ในระดับสูง ความผูกพันต่อองค์กรของพนักงาน โดยรวมอยู่ในระดับสูง และการคงอยู่ของพนักงาน โดยรวมอยู่ในระดับสูง ผลการทดสอบสมมติฐานการวิจัยพบว่า ความพึงพอใจในงานของพนักงานที่ประกอบไปด้วย การจ่ายค่าตอบแทน ผู้บริหารและผู้บังคับบัญชา เพื่อนร่วมงาน สภาพแวดล้อมในการทำงาน การปฏิบัติงาน และ โอกาสในความก้าวหน้าส่งผลต่อการคงอยู่ของพนักงานโรงแรมในเขตกรุงเทพมหานครที่ได้รับผลกระทบจากสถานการณ์โควิด-19 ,การรับรู้การสนับสนุนจากองค์กรประกอบไปด้วย ความยุติธรรมตามหลักธรรมาภิบาลในการบริหารองค์กร นโยบายการให้ความสนับสนุนและช่วยเหลือจากหัวหน้างานหรือผู้บังคับบัญชา และ รางวัลและสภาพแวดล้อมในการทำงานส่งผลต่อการคงอยู่ของพนักงานโรงแรมในเขตกรุงเทพมหานครที่ได้รับผลกระทบจากสถานการณ์โควิด-19 และ ความผูกพันต่อองค์กรที่ประกอบไปด้วย ความเป็นอันหนึ่งอันเดียวกันกับองค์กร การเข้ามามีส่วนรวมในองค์กร ความจงรักภักดีต่อองค์กร ส่งผลต่อการคงอยู่ของพนักงานโรงแรมในเขตกรุงเทพมหานครที่ได้รับผลกระทบจากสถานการ์ณโควิด-19 | th |
dc.language.iso | th | |
dc.publisher | Srinakharinwirot University | |
dc.rights | Srinakharinwirot University | |
dc.subject | ความพึงพอใจในงาน | th |
dc.subject | การรับรู้การสนับสนุนจากองค์กร | th |
dc.subject | ความผูกพันต่อองค์กร | th |
dc.subject | Persistence | en |
dc.subject | Hotel Staff | en |
dc.subject | Bangkok | en |
dc.subject | COVID-19 | en |
dc.subject.classification | Business | en |
dc.title | FACTORS INFLUENCING TO PERSISTENCE OF HOTEL STAFF IN BANGKOK AFFECTED BY COVID-19 SITUATION. | en |
dc.title | ปัจจัยที่มีอิทธิพลต่อการคงอยู่ของพนักงานโรงแรมในเขตกรุงเทพมหานคร ที่ได้รับผลกระทบจากสถานการณ์โควิด-19 | th |
dc.type | Master’s Project | en |
dc.type | สารนิพนธ์ | th |
Appears in Collections: | Faculty of Business administration for society |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
gs621130396.pdf | 2.58 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.