Please use this identifier to cite or link to this item: http://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/1585
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributorCHAWAKAMON PHENGPHOOLen
dc.contributorชวกมล เพ็งพูลth
dc.contributor.advisorJarin Jarusenen
dc.contributor.advisorจรินทร์ จารุเสนth
dc.contributor.otherSrinakharinwirot University. Faculty of Business Administration for Societyen
dc.date.accessioned2022-07-12T07:11:13Z-
dc.date.available2022-07-12T07:11:13Z-
dc.date.issued17/12/2021
dc.identifier.urihttp://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/1585-
dc.descriptionMASTER OF BUSINESS ADMINISTRATION (M.B.A.)en
dc.descriptionบริหารธุรกิจมหาบัณฑิต (บธ.ม.)th
dc.description.abstractThe purpose of this research is to study the quality and the content of Agoda website and how it affects consumer loyalty. The sample of this study consisted of 400 consumers, who had used or were using the Agoda website and questionnaires were used to collect the data. The statistics used to analyze the data included frequency, percentage, mean and standard deviation. The statistics used to test the hypothesis was Multiple Regression Analysis. The results showed that most service users who answered the questionnaire were female, aged 15-23 years, with a Bachelor's degree, a single marital status, occupied as private company employees, and with an average monthly income less than or equal to 15,000 Baht. The hypothesis testing results showed that the demographic factors of age, education level and average monthly income affected the loyalty of the users of the Agoda website with a statistical significance of 0.05. The quality factors affected the loyalty of users of the Agoda website with a statistical significance of 0.05 and the content factors also affected the loyalty of the users of the Agoda website service with a statistical significance of 0.05. en
dc.description.abstractการวิจัยครั้งนี้มีความมุ่งหมายเพื่อศึกษาคุณภาพและเนื้อหาของเว็บไซต์ Agoda ที่ส่งผลต่อความภักดี กลุ่มตัวอย่างที่ใช้ในการวิจัยครั้งนี้ คือ ผู้ใช้หรือผู้ที่เคยใช้บริการเว็บไซต์จองที่พัก Agoda จำนวน 400 คน โดยใช้แบบสอบถามเป็นเครื่องในการเก็บรวบรวมข้อมูล สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล ได้แก่ ค่าความถี่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย และส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน สถิติที่ใช้ในการทดสอบสมมติฐาน ได้แก่ การวิเคราะห์การถดถอยพหุคูณ (Multiple Regression Analysis) ผลการวิจัยพบว่า ผู้ใช้บริการที่ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่เป็นเพศหญิง อายุ 15-23 ปี การศึกษาระดับปริญญาตรี สถานภาพสมรสโสด อาชีพพนักงานบริษัทเอกชน รายได้เฉลี่ยต่อเดือนต่ำกว่าหรือเท่ากับ 15,000 บาท ผลการทดสอบสมมติฐานพบว่า ปัจจัยลักษณะทางประชากรณ์ศาสตร์ ได้แก่ อายุ ระดับการศึกษา และรายได้เฉลี่ยต่อเดือน ส่งผลต่อความภักดีในการใช้บริการเว็บไซต์ Agoda อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ 0.05 ปัจจัยคุณภาพส่งผลความภักดีในการใช้บริการเว็บไซต์ Agoda อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ 0.05 และปัจจัยเนื้อหาส่งผลต่อความภักดีในการใช้บริการเว็บไซต์ Agoda อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ 0.05th
dc.language.isoth
dc.publisherSrinakharinwirot University
dc.rightsSrinakharinwirot University
dc.subjectคุณภาพเว็บไซต์ เนื้อหาเว็บไซต์ ความภักดี เว็บไซต์ Agodath
dc.subjectWebsite quality Website content Loyalty Agoda websiteen
dc.subject.classificationBusinessen
dc.titleTHE QUALITY AND CONTENT OF AGODA WEBSITE AFFECTING LOYALTY.en
dc.titleคุณภาพและเนื้อหาของเว็บไซต์ Agoda ที่ส่งผลต่อความภักดีth
dc.typeMaster’s Projecten
dc.typeสารนิพนธ์th
Appears in Collections:Faculty of Business administration for society

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
gs611110113.pdf1.73 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.