Please use this identifier to cite or link to this item:
http://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/1560
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor | PENTIP KLAYPRAYOON | en |
dc.contributor | เพ็ญทิพย์ คล้ายประยูร | th |
dc.contributor.advisor | Nantarat Taugvitoontham | en |
dc.contributor.advisor | นันทรัตน์ ตั้งวิฑูรธรรม | th |
dc.contributor.other | Srinakharinwirot University. Faculty of Economics | en |
dc.date.accessioned | 2022-06-07T07:31:35Z | - |
dc.date.available | 2022-06-07T07:31:35Z | - |
dc.date.issued | 17/12/2021 | |
dc.identifier.uri | http://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/1560 | - |
dc.description | MASTER OF ARTS (M.A.) | en |
dc.description | ศิลปศาสตรมหาบัณฑิต (ศศ.ม.) | th |
dc.description.abstract | The aims of this research article are as follows: (1) factors influencing decisions to stream music through platforms that provide their services in Thailand; (2) to assess the willingness to pay value of each factor influencing decisions to use music streaming through platforms available in Thailand by collecting data with questionnaires. A survey questionnaire was used with a total of 475 samples. The study found that the factors influencing decisions to stream music services through the platforms available in Thailand with the statistical significance of 95% and the willingness to pay value, namely Customer Value, Cost, Convenience, Communication, Caring and Comfort. This is especially true if the system has a clear menu structure, an uncomplicated and beautiful design that consumers were willing to pay more for the decision at 349.54 Baht per month. | en |
dc.description.abstract | บทความวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อ 1) เพื่อศึกษาปัจจัยที่มีอิทธิพลต่อการตัดสินใจเลือกใช้บริการฟังเพลงแบบสตรีมมิ่งผ่านแพลตฟอร์มที่เปิดให้บริการในประเทศไทย 2) เพื่อประเมินมูลค่าความเต็มใจจะจ่ายของปัจจัยที่มีอิทธิพลต่อการตัดสินใจเลือกใช้บริการฟังเพลงแบบสตรีมมิ่งผ่านแพลตฟอร์มที่เปิดให้บริการในประเทศไทย เก็บข้อมูลด้วยแบบสอบถาม มีกลุ่มตัวอย่าง 475 ตัวอย่าง พบว่า ปัจจัยที่อิทธิพลต่อการตัดสินใจเลือกใช้บริการฟังเพลงแบบสตรีมมิ่งผ่านแพลตฟอร์มที่เปิดให้บริการในประเทศไทย อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับความเชื่อมั่นร้อยละ 95 ได้แก่ ปัจจัยด้านคุณค่าที่ลูกค้าจะได้รับ, ปัจจัยด้านราคา, ปัจจัยด้านความสะดวก, ปัจจัยด้านการติดต่อสื่อสาร, ปัจจัยด้านการดูแลเอาใจใส่ และปัจจัยด้านความสะดวกสบาย ซึ่งปัจจัยด้านความสะดวกสบาย คือ ปัจจัยที่สำคัญที่สุดที่ผู้บริโภคมีความเต็มจะจ่ายในส่วนของระบบมีโครงสร้างเมนูที่ชัดเจน ไม่ซับซ้อน – มีรูปแบบสวยงาม จำนวน 349.54 บาทต่อเดือน | th |
dc.language.iso | th | |
dc.publisher | Srinakharinwirot University | |
dc.rights | Srinakharinwirot University | |
dc.subject | ความเต็มใจจ่าย | th |
dc.subject | ฟังเพลง | th |
dc.subject | มิวสิกสตรีมมิ่ง | th |
dc.subject | Willingness to pay | en |
dc.subject | Listening to music | en |
dc.subject | Music Streaming | en |
dc.subject.classification | Economics | en |
dc.title | WILLINGNESS TO PAY FOR LISTENING TO MUSIC STREAMING | en |
dc.title | ความเต็มใจจ่ายในการใช้บริการฟังเพลงแบบสตรีมมิ่ง | th |
dc.type | Master’s Project | en |
dc.type | สารนิพนธ์ | th |
Appears in Collections: | Faculty of Economics |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
gs621130151.pdf | 1.77 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.