Please use this identifier to cite or link to this item: http://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/1560
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributorPENTIP KLAYPRAYOONen
dc.contributorเพ็ญทิพย์ คล้ายประยูรth
dc.contributor.advisorNantarat Taugvitoonthamen
dc.contributor.advisorนันทรัตน์ ตั้งวิฑูรธรรมth
dc.contributor.otherSrinakharinwirot University. Faculty of Economicsen
dc.date.accessioned2022-06-07T07:31:35Z-
dc.date.available2022-06-07T07:31:35Z-
dc.date.issued17/12/2021
dc.identifier.urihttp://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/1560-
dc.descriptionMASTER OF ARTS (M.A.)en
dc.descriptionศิลปศาสตรมหาบัณฑิต (ศศ.ม.)th
dc.description.abstractThe aims of this research article are as follows: (1) factors influencing decisions to stream music through platforms that provide their services in Thailand; (2) to assess the willingness to pay value of each factor influencing decisions to use music streaming through platforms available in Thailand by collecting data with questionnaires. A survey questionnaire was used with a total of 475 samples. The study found that the factors influencing decisions to stream music services through the platforms available in Thailand with the statistical significance of 95% and the willingness to pay value, namely Customer Value, Cost, Convenience, Communication, Caring and Comfort. This is especially true if the system has a clear menu structure, an uncomplicated and beautiful design that consumers were willing to pay more for the decision at 349.54 Baht per month.en
dc.description.abstractบทความวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อ 1) เพื่อศึกษาปัจจัยที่มีอิทธิพลต่อการตัดสินใจเลือกใช้บริการฟังเพลงแบบสตรีมมิ่งผ่านแพลตฟอร์มที่เปิดให้บริการในประเทศไทย 2) เพื่อประเมินมูลค่าความเต็มใจจะจ่ายของปัจจัยที่มีอิทธิพลต่อการตัดสินใจเลือกใช้บริการฟังเพลงแบบสตรีมมิ่งผ่านแพลตฟอร์มที่เปิดให้บริการในประเทศไทย เก็บข้อมูลด้วยแบบสอบถาม มีกลุ่มตัวอย่าง 475 ตัวอย่าง พบว่า ปัจจัยที่อิทธิพลต่อการตัดสินใจเลือกใช้บริการฟังเพลงแบบสตรีมมิ่งผ่านแพลตฟอร์มที่เปิดให้บริการในประเทศไทย  อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับความเชื่อมั่นร้อยละ 95 ได้แก่ ปัจจัยด้านคุณค่าที่ลูกค้าจะได้รับ, ปัจจัยด้านราคา, ปัจจัยด้านความสะดวก, ปัจจัยด้านการติดต่อสื่อสาร, ปัจจัยด้านการดูแลเอาใจใส่ และปัจจัยด้านความสะดวกสบาย ซึ่งปัจจัยด้านความสะดวกสบาย คือ ปัจจัยที่สำคัญที่สุดที่ผู้บริโภคมีความเต็มจะจ่ายในส่วนของระบบมีโครงสร้างเมนูที่ชัดเจน ไม่ซับซ้อน – มีรูปแบบสวยงาม จำนวน 349.54 บาทต่อเดือนth
dc.language.isoth
dc.publisherSrinakharinwirot University
dc.rightsSrinakharinwirot University
dc.subjectความเต็มใจจ่ายth
dc.subjectฟังเพลงth
dc.subjectมิวสิกสตรีมมิ่งth
dc.subjectWillingness to payen
dc.subjectListening to musicen
dc.subjectMusic Streamingen
dc.subject.classificationEconomicsen
dc.titleWILLINGNESS TO PAY FOR LISTENING TO MUSIC STREAMINGen
dc.titleความเต็มใจจ่ายในการใช้บริการฟังเพลงแบบสตรีมมิ่งth
dc.typeMaster’s Projecten
dc.typeสารนิพนธ์th
Appears in Collections:Faculty of Economics

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
gs621130151.pdf1.77 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.