Please use this identifier to cite or link to this item: http://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/1522
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributorNUTVARA PRICHAYUDHen
dc.contributorณัฐวรา ปรีชายุทธth
dc.contributor.advisorChanida Mitranunen
dc.contributor.advisorชนิดา มิตรานันท์th
dc.contributor.otherSrinakharinwirot University. Faculty of Educationen
dc.date.accessioned2022-06-07T06:31:41Z-
dc.date.available2022-06-07T06:31:41Z-
dc.date.issued17/12/2021
dc.identifier.urihttp://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/1522-
dc.descriptionMASTER OF EDUCATION (M.Ed.)en
dc.descriptionการศึกษามหาบัณฑิต (กศ.ม.)th
dc.description.abstractThis research aims to study and compare the ability to write words with non-corresponding consonants among fourth-grade students with writing difficulties prior to and after receiving the sight-word recognition technique intervention and word recognition lessons utilizing the artistic visual elements approach. The group of participants in this study included three fourth-grade students from inclusive classrooms in the first semester of the 2021 academic year, selected via purposive selection. This research uses the One Group Pretest-Posttest design, which includes the following research tools: (1) assessments on the ability to write words with non-corresponding consonants; (2) lesson plans for online teaching on words with non-corresponding consonants using sight-word recognition technique intervention and word recognition lessons utilizing the artistic visual elements approach; and (3) artistic visual elements picture cards and words cards (online medium). This study was conducted fully online via Google Meet for ten 45-minute lessons. The statistical data analysis included the average, percentage, progression scores, and percentage progression scores. The findings of this study were as follows: (1) the ability of the participants to write words with non-corresponding consonants after receiving the sight-word recognition technique intervention and word recognition lessons utilizing the artistic visual elements approach were excellent; and (2) in comparison, it was found that the posttest scores were higher than the pretest scores, indicating that the ability of the participants in writing words with non-corresponding consonants after receiving the sight-word recognition technique intervention and word recognition lessons utilizing the artistic visual elements approach had improved.en
dc.description.abstractงานวิจัยนี้มีจุดมุ่งหมายเพื่อ ศึกษาและเปรียบเทียบความสามารถในการเขียนคำที่มีตัวสะกด ไม่ตรงมาตราของผู้เรียนก่อนและหลังการใช้เทคนิคคำคุ้นตาร่วมกับวิธีการสอนตามแบบทัศนธาตุ กลุ่มเป้าหมาย เป็นผู้เรียนที่มีปัญหาด้านการเขียน ระดับชั้นประถมศึกษาปีที่ 4 ในโรงเรียนเรียนร่วม จำนวน 3 คน ใช้วิธีการเลือกแบบเจาะจง ดำเนินการทดลองแบบ One Group Pretest – Posttest Design เครื่องมือที่ใช้ประกอบด้วย (1) แบบทดสอบความสามารถในการเขียนคำที่มีตัวสะกดไม่ตรงมาตราแม่กก แม่กด แม่กน และแม่กบ (2) แผนการจัดการเรียนรู้ (ออนไลน์) เรื่องคำที่มีตัวสะกดไม่ตรงมาตรา ด้วยเทคนิคคำคุ้นตาร่วมกับวิธีการสอนตามแบบทัศนธาตุ และ (3) สื่อการสอนชุดบัตรทัศนธาตุภาพและบัตรทัศนธาตุคำ ดำเนินการทดลองผ่านโปรแกรม Google Meet จำนวน 10 คาบ คาบละ 45 นาที สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล ได้แก่ ค่าเฉลี่ย ค่าร้อยละ ค่าคะแนนความก้าวหน้า และค่าร้อยละความก้าวหน้าของผลการเรียนรู้ ผลการวิจัยพบว่า (1) ความสามารถในการเขียนคำที่มีตัวสะกดไม่ตรงมาตราของผู้เรียน หลังได้รับการสอนด้วยเทคนิคคำคุ้นตาร่วมกับวิธีการสอนตามแบบทัศนธาตุอยู่ในระดับดีมาก และ (2) ความสามารถของผู้เรียนที่มีปัญหาด้านการเขียนคำที่มีตัวสะกดไม่ตรงมาตรา หลังการสอนด้วยเทคนิคคำคุ้นตาร่วมกับวิธีการสอนตามแบบทัศนธาตุ สูงขึ้นกว่าก่อนได้รับการสอนth
dc.language.isoth
dc.publisherSrinakharinwirot University
dc.rightsSrinakharinwirot University
dc.subjectเทคนิคคำคุ้นตาth
dc.subjectปัญหาด้านการเขียนth
dc.subjectทัศนธาตุth
dc.subjectตัวสะกดไม่ตรงมาตราth
dc.subjectศิลปะth
dc.subjectSight-word recognition techniqueen
dc.subjectWriting Difficultiesen
dc.subjectArtistic Visual Elementsen
dc.subjectNon-corresponding consonantsen
dc.subjectArten
dc.subject.classificationSocial Sciencesen
dc.titleA STUDY ON THE EFFECTS OF USING SIGHT WORDS TECHNIQUE AND ARTISTIC VISUAL ELEMENTS ON ABILITY TO WRITE WORDS WITH NON-CORRESPONDING FINAL CONSONANTS OF GRADE 4 STUDENTS WITH WRITING DIFFICULTYen
dc.titleการศึกษาความสามารถในการเขียนคำที่มีตัวสะกดไม่ตรงมาตราของผู้เรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 4 ที่มีปัญหาด้านการเขียน โดยใช้เทคนิคคำคุ้นตาร่วมกับวิธีการสอนตามแบบทัศนธาตุth
dc.typeThesisen
dc.typeปริญญานิพนธ์th
Appears in Collections:Faculty of Education

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
gs621130341.pdf5.39 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.