Please use this identifier to cite or link to this item: http://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/1327
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributorSUPHATTRA KATESOOKen
dc.contributorสุพัตรา เกตุสุขth
dc.contributor.advisorPatcharaporn Srisawaten
dc.contributor.advisorพัชราภรณ์ ศรีสวัสดิ์th
dc.contributor.otherSrinakharinwirot University. Faculty of Educationen
dc.date.accessioned2021-09-08T12:09:39Z-
dc.date.available2021-09-08T12:09:39Z-
dc.date.issued16/8/2021
dc.identifier.urihttp://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/1327-
dc.descriptionMASTER OF EDUCATION (M.Ed.)en
dc.descriptionการศึกษามหาบัณฑิต (กศ.ม.)th
dc.description.abstractThe objectives of this study are as follows: (1) to study the self-compassion of students with depression (2) to compare the self-compassion of students with depression after participating in group counseling and; (3) to compare the self-compassion of the experimental group and control group. The target group into two groups. The first group was 275 people high school students with depression. The second group was sixteen students selected by purposive random sampling. self-compassion scored the twenty-fifth percentile and lower and voluntarily into an experimental group of eight people and a control group of eight people. The research instruments were Adolescent Depression Assessment (PHQ-A), Self-compassion Scale and Group counseling to enhance self-compassion for depression among high school students. The data were analyzed by mean and standard deviation, a paired–sample t-test, and an independent sample t-test. The research results were as follows: (1) self-compassion in a study on depression among high school students as a whole was at a medium level; (2) self-compassion in the experimental group after the experiment was and higher than before the experiment at a significantly increased level of .05; and (3) Self-compassion of the experimental group after the experiment was higher than the control group at a significantly higher level of .05.en
dc.description.abstractการศึกษาครั้งนี้มีความมุ่งหมายดังนี้ 1) เพื่อศึกษาความกรุณาต่อตนเองของนักเรียนที่มีภาวะซึมเศร้า 2) เพื่อเปรียบเทียบความกรุณาต่อตนเองของนักเรียนที่มีภาวะซึมเศร้าหลังเข้าร่วมการให้คำปรึกษากลุ่ม และ 3) เพื่อเปรียบเทียบความกรุณาต่อตนเองของนักเรียนกลุ่มทดลองและกลุ่มควบคุม กลุ่มเป้าหมายแบ่งเป็น 2 กลุ่ม กลุ่มแรกคือนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาตอนปลายที่มีภาวะซึมเศร้าในวัยรุ่น จำนวน 275 คน และกลุ่มที่สองเป็นการเลือกอย่างเจาะจงกับนักเรียนที่มีคะแนนความกรุณาต่อตนเองตั้งแต่เปอร์เซ็นไทล์ที่ 25 ลงมาและสมัครใจเข้าร่วม จำนวน 16 คน แล้วสุ่มอย่างง่ายเป็นกลุ่มทดลอง จำนวน 8 คน และกลุ่มควบคุม จำนวน 8 คน เครื่องมือที่ใช้ในการวิจัย ได้แก่ แบบประเมินภาวะซึมเศร้าในวัยรุ่น (PHQ-A) แบบวัดความกรุณาต่อตนเอง และโปรแกรมการให้คำปรึกษากลุ่มเพื่อเสริมสร้างความกรุณาต่อตนเองของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาตอนปลายที่มีภาวะซึมเศร้า สถิติที่ใช้ในการศึกษา ได้แก่ สถิติพื้นฐาน ค่าเฉลี่ยและส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน สถิติวิเคราะห์เปรียบเทียบก่อนและหลังการทดลอง และสถิติวิเคราะห์เปรียบเทียบกลุ่มทดลองและกลุ่มควบคุม  ผลการวิจัย พบว่า 1. นักเรียนที่มีภาวะซึมเศร้ามีความกรุณาต่อตนเองของอยู่ในระดับปานกลาง 2. นักเรียนมีภาวะซึมเศร้าหลังเข้าร่วมการให้คำปรึกษากลุ่มมีความกรุณาต่อตนเองเพิ่มขึ้นกว่าก่อนเข้าร่วมการให้คำปรึกษากลุ่ม อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .05 และ 3. นักเรียนที่มีภาวะซึมเศร้าที่เข้าร่วมการให้คำปรึกษากลุ่มมีความกรุณาต่อตนเองสูงกว่านักเรียนที่ไม่ได้เข้าร่วมการให้คำปรึกษากลุ่ม อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.5th
dc.language.isoth
dc.publisherSrinakharinwirot University
dc.rightsSrinakharinwirot University
dc.subjectความกรุณาต่อตนเองth
dc.subjectการให้คำปรึกษากลุ่มth
dc.subjectภาวะซึมเศร้าth
dc.subjectนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาตอนปลายth
dc.subjectSelf-Compassionen
dc.subjectGroup Counselingen
dc.subjectDepressionen
dc.subjectHigh School Studentsen
dc.subject.classificationPsychologyen
dc.titleENHANCEMENT OF SELF – COMPASSION FOR DEPRESSION AMONG HIGH SCHOOL STUDENTS THROUGH GROUP COUNSELINGen
dc.titleการเสริมสร้างความกรุณาต่อตนเองของนักเรียนระดับชั้นมัธยมศึกษาตอนปลายที่มีภาวะซึมเศร้าโดยการให้คำปรึกษากลุ่มth
dc.typeThesisen
dc.typeปริญญานิพนธ์th
Appears in Collections:Faculty of Education

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
gs611130077.pdf2.74 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.