Please use this identifier to cite or link to this item:
http://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/1199
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor | KIRSTEKAR AUTASEN | en |
dc.contributor | กฤตติกา อุตะเสน | th |
dc.contributor.advisor | Yanapol Sangsunt | en |
dc.contributor.advisor | ญาณพล แสงสันต์ | th |
dc.contributor.other | Srinakharinwirot University. Faculty of Business Administration for Society | en |
dc.date.accessioned | 2021-07-09T09:57:03Z | - |
dc.date.available | 2021-07-09T09:57:03Z | - |
dc.date.issued | 16/7/2021 | |
dc.identifier.uri | http://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/1199 | - |
dc.description | MASTER OF BUSINESS ADMINISTRATION (M.B.A.) | en |
dc.description | บริหารธุรกิจมหาบัณฑิต (บธ.ม.) | th |
dc.description.abstract | The objective of this research aims to study consumer buying behavior concerning online investment courses offered by SPTR in the Bangkok Metropolitan area. The study included personal data, perceived value, and technology acceptance. The sample size in this research consisted of 400 Thai individual investors in the Bangkok Metropolitan area. The questionnaires were used as a data collection tool. The statistics for data analysis included percentage, mean, standard deviation, t-test, one way analysis of variance and multiple regression analysis. The results of the hypothesis testing found that investors with a different status, age, gender and income influenced the perceived value of online investment courses with SPTR differently. Investors of a different status, such as gender and career influenced on technology acceptance of online investment courses with SPTR differently. Investors of a different status age, career, and income influenced on consumer buying behavior of online investment courses with SPTR differently. The perceived value influenced the buying behavior of consumers on online investment courses with SPTR at a statistically significant level of 0.01. The adjusted R2 is 0.125. Technology acceptance, or the perceived the ease of use and the attitudes towards its usage influenced on the buying behavior of consumers of online investment courses with SPTR at a significant level of 0.05 and an adjusted R2 is 0.021. | en |
dc.description.abstract | การวิจัยในครั้งนี้มีจุดมุ่งหมายเพื่อ ศึกษาพฤติกรรมการซื้อคอร์สเรียนการลงทุนออนไลน์กับสถาบันซุปเปอร์เทรดเดอร์ รีพับบลิค ของนักลงทุนในเขตกรุงเทพมหานคร โดยศึกษาถึงข้อมูลส่วนบุคคล การรับรู้ความคุ้มค่า และการยอมรับเทคโนโลยี โดยกลุ่มตัวอย่างที่ใช้ในการวิจัยครั้งนี้ คือนักลงทุนที่อาศัยอยู่ในเขตกรุงเทพมหานคร จำนวน 400 ตัวอย่าง เครื่องมือที่ใช้ในการรวบรวมข้อมูล คือแบบสอบถาม สำหรับสถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล ได้แก่ร้อยละ ค่าเฉลี่ย ความเบี่ยงเบนมาตรฐาน การวิเคราะห์ความแตกต่างโดยใช้สถิติทดสอบค่าที การวิเคราะห์ค่าความแปรปรวนทางเดียวและการวิเคราะห์สมการถดถอยเชิงซ้อน ผลการทดสอบสมมติฐานพบว่า นักลงทุนที่มีเพศ อายุ สถานภาพ และรายได้แตกต่างกัน มีการรับรู้ความคุ้มค่าของคอร์สเรียนการลงทุนออนไลน์กับสถาบันซุปเปอร์เทรดเดอร์ รีพับบลิคแตกต่างกัน นักลงทุนที่มีเพศ สถานภาพ และอาชีพแตกต่างกัน มีการยอมรับเทคโนโลยีของคอร์สเรียนการลงทุนออนไลน์กับสถาบันซุปเปอร์เทรดเดอร์ รีพับบลิคแตกต่างกัน นักลงทุนที่มีอายุ สถานภาพ อาชีพ และรายได้แตกต่างกัน มีพฤติกรรมการซื้อคอร์สเรียนการลงทุนออนไลน์กับสถาบันซุปเปอร์เทรดเดอร์ รีพับบลิคแตกต่างกัน การรับรู้ความคุ้มค่าคอร์สเรียนการลงทุนออนไลน์มีผลต่อพฤติกรรมการซื้อคอร์สเรียนการลงทุนออนไลน์กับสถาบันซุปเปอร์เทรดเดอร์ รีพับบลิค อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.01 โดยมีอิทธิพลในการพยากรณ์ได้ร้อยละ 12.5 การยอมรับเทคโนโลยี ด้านความง่ายในการใช้งาน และด้านทัศนคติต่อการใช้งาน มีผลต่อพฤติกรรมการซื้อคอร์สเรียนการลงทุนออนไลน์กับสถาบันซุปเปอร์เทรดเดอร์ รีพับบลิค อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05 โดยมีอิทธิพลในการพยากรณ์ได้ร้อยละ 2.1 | th |
dc.language.iso | th | |
dc.publisher | Srinakharinwirot University | |
dc.rights | Srinakharinwirot University | |
dc.subject | พฤติกรรมการซื้อ | th |
dc.subject | คอร์สเรียนการลงทุน | th |
dc.subject | ออนไลน์ | th |
dc.subject | Consumer Buying Behavior | en |
dc.subject | Investment Course | en |
dc.subject | Online | en |
dc.subject.classification | Social Sciences | en |
dc.title | CONSUMER BUYING BEHAVIOR ABOUT ONLINE INVESTMENT COURSES OF SUPER TRADER REPUBLIC IN THE BANGKOK METROPOLITAN AREA | en |
dc.title | พฤติกรรมการซื้อคอร์สเรียนการลงทุนออนไลน์กับสถาบันซุปเปอร์เทรดเดอร์ รีพับบลิค ของนักลงทุนในเขตกรุงเทพมหานคร | th |
dc.type | Master’s Project | en |
dc.type | สารนิพนธ์ | th |
Appears in Collections: | Faculty of Business administration for society |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
gs611130238.pdf | 4.92 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.