Please use this identifier to cite or link to this item: http://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/1129
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributorNICHAPA JONGPRAKAITONGen
dc.contributorณิชาภา จงประกายทองth
dc.contributor.advisorSupada Sirikuttaen
dc.contributor.advisorสุพาดา สิริกุตตาth
dc.contributor.otherSrinakharinwirot University. Faculty of Business Administration for Societyen
dc.date.accessioned2021-06-16T06:22:48Z-
dc.date.available2021-06-16T06:22:48Z-
dc.date.issued14/5/2021
dc.identifier.urihttp://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/1129-
dc.descriptionMASTER OF BUSINESS ADMINISTRATION (M.B.A.)en
dc.descriptionบริหารธุรกิจมหาบัณฑิต (บธ.ม.)th
dc.description.abstractThis research aims to study the word-of-mouth and the product factors influencing consumer buying decisions on supplementary calcium products in the Bangkok metropolitan area. The sample group consisted of 400 people who purchased supplementary calcium products in the Bangkok metropolitan area and who were 20 years old or over. A questionnaire was used as the instrument used for data collection. The research results were found that the respondents to the questionnaire had an opinion level regarding word-of-mouth, both on the whole and at a high level. In terms of the product factor, supplementary calcium products were at a high level. Incidentally, the word-of-mouth factor includes quality, quantity and reliability influencing consumer buying decisions on supplementary calcium products in the Bangkok metropolitan area. These variables had an effect of 50.8% and were statistically significant at a level of 0.05. With regard to the product factors of supplementary calcium products in the product features, product brand, packaging, product label, and product support services influencing consumer buying decisions on supplementary calcium products in the Bangkok metropolitan area. These variables had an effect of 67.9% and at a statistically significant level of 0.01. Consequently, this research may be valuable to product manufacturers, distributors, and marketers including new entrepreneurs that are interested in the supplementary calcium product business may use the information in the results of the research as business instructions, followed by basic information planning business development of supplementary calcium products.en
dc.description.abstractงานวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาการบอกต่อแบบปากต่อปากและปัจจัยด้านผลิตภัณฑ์ที่ส่งผลต่อการตัดสินใจซื้อผลิตภัณฑ์เสริมแคลเซียมของผู้บริโภคในเขตกรุงเทพมหานคร กลุ่มตัวอย่างคือ ผู้ที่เคยซื้อผลิตภัณฑ์เสริมแคลเซียมในเขตกรุงเทพมหานคร ที่มีอายุตั้งแต่ 20 ปีขึ้นไป จำนวน 400 คน โดยใช้แบบสอบถามเป็นเครื่องมือในการเก็บข้อมูล ผลการวิจัยพบว่า  ผู้ตอบแบบสอบถามมีความเห็นต่อการบอกต่อแบบปากต่อปากของผู้บริโภคโดยรวมอยู่ในระดับการบอกต่อมาก ส่วนปัจจัยด้านผลิตภัณฑ์เสริมแคลเซียมอยู่ในระดับดี นอกจากนี้ปัจจัยด้านการบอกต่อแบบปากต่อปากของผู้บริโภค ได้แก่ ด้านปริมาณ ด้านคุณภาพ และ ด้านความน่าเชื่อถือ ส่งผลต่อการตัดสินใจซื้อผลิตภัณฑ์เสริมแคลเซียมของผู้บริโภคในเขตกรุงเทพมหานคร โดยตัวแปรดังกล่าวส่งผลร้อยละ 50.8  อย่างมีนัยทางสถิติที่ 0.05 ส่วนปัจจัยด้านผลิตภัณฑ์ของผลิตภัณฑ์เสริมแคลเซียม ได้แก่ ด้านคุณสมบัติของผลิตภัณฑ์ ด้านตราผลิตภัณฑ์  ด้านป้ายฉลากผลิตภัณฑ์ และ ด้านบริการสนับสนุนผลิตภัณฑ์ ส่งผลต่อการตัดสินใจซื้อผลิตภัณฑ์เสริมแคลเซียมของผู้บริโภคในเขตกรุงเทพมหานคร โดยตัวแปรดังกล่าวส่งผลร้อยละ 67.9 อย่างมีนัยทางสถิติที่ 0.01 ซึ่งงานวิจัยนี้จะเป็นประโยชน์กับผู้ผลิต ผู้จัดจำหน่าย นักการตลาด รวมถึงผู้ประกอบการรายใหม่ที่สนใจในธุรกิจตลาดผลิตภัณฑ์เสริมแคลเซียมในการนำข้อมูลมาใช้เป็นแนวทางในการประกอบธุรกิจและเป็นข้อมูลพื้นฐานที่จะนำไปใช้วางแผนพัฒนาธุรกิจผลิตภัณฑ์เสริมแคลเซียมต่อไปth
dc.language.isoth
dc.publisherSrinakharinwirot University
dc.rightsSrinakharinwirot University
dc.subjectการบอกต่อแบบปากต่อปากth
dc.subjectปัจจัยด้านผลิตภัณฑ์th
dc.subjectผลิตภัณฑ์เสริมแคลเซียมth
dc.subjectการตัดสินใจซื้อth
dc.subjectWord of Mouthen
dc.subjectProduct Factoren
dc.subjectCalcium supplementary producten
dc.subjectConsumers' buying decisionen
dc.subject.classificationMedicineen
dc.subject.classificationSocial Sciencesen
dc.titleWORD OF MOUTH AND PRODUCT FACTOR INFLUENCINGCONSUMERS’ BUYING DECISION ON CALCIUM SUPPLEMENTARY PRODUCTIN BANGKOK METROPOLITAN AREAen
dc.titleการบอกต่อแบบปากต่อปากและปัจจัยด้านผลิตภัณฑ์ที่ส่งผลต่อการตัดสินใจซื้อผลิตภัณฑ์เสริมแคลเซียมของผู้บริโภคในเขตกรุงเทพมหานครth
dc.typeMaster’s Projecten
dc.typeสารนิพนธ์th
Appears in Collections:Faculty of Business administration for society

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
gs602130002.pdf2.9 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.