Please use this identifier to cite or link to this item: http://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/1120
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributorPIJAK TAWARANURAKen
dc.contributorพิจักษณ์ ถาวรานุรักษ์th
dc.contributor.advisorPrapansak Pum-inen
dc.contributor.advisorประพันธ์ศักดิ์ พุ่มอินทร์th
dc.contributor.otherSrinakharinwirot University. Faculty of Fine Artsen
dc.date.accessioned2021-06-16T06:11:07Z-
dc.date.available2021-06-16T06:11:07Z-
dc.date.issued14/5/2021
dc.identifier.urihttp://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/1120-
dc.descriptionMASTER OF EDUCATION (M.Ed.)en
dc.descriptionการศึกษามหาบัณฑิต (กศ.ม.)th
dc.description.abstractThe purposes of this research are as follows: (1) To study academic achievement using a basic saxophone practice skill package of the Suankularb military band; and (2) a questionnaire on student satisfaction towards a basic saxophone practice skill package of the Suankularb military band. The results of this research were as follows :(1) the Grade Five students who used the basic saxophone practice skill package of the Suankularb military band had a pre-test score average of 46.00 and post-test score average of 65.20. The results of the pre-test and post-test results were equal to 7.19. Therefore, student learning achievement using a basic saxophone practice skill package of the Suankularb military band, resulting in the post-test scores being higher than the pre-test scores with a statistical significance of .05; and (2) the satisfaction towards the questionnaire, based on the Suankularb military band, was at a high level (xˉ = 4.75).en
dc.description.abstractการวิจัยครั้งนี้มีความมุ่งหมายเพื่อ 1)เพื่อเปรียบเทียบผลสัมฤทธิ์ก่อนและหลังการใช้แบบฝึกหัดในการเป่าแซ็กโซโฟนเบื้องต้นของนักเรียนวงโยธวาทิต โรงเรียนสวนกุหลาบวิทยาลัย 2)เพื่อศึกษาความพึงพอใจที่มีต่อชุดแบบฝึกหัดในการเป่าแซ็กโซโฟนเบื้องต้นของนักเรียนวงโยธวาทิต โรงเรียนสวนกุหลาบวิทยาลัย ผลการวิจัยพบว่า 1) ผลสัมฤทธิ์ในการเป่าแซ็กโซโฟนของนักเรียนนั้นดีขึ้น พบว่าคะแนนทดสอบก่อนเรียนค่าเฉลี่ยอยู่ที่ 46.00 และคะแนนเฉลี่ยหลังเรียนอยู่ที่ 65.20 ซึ่งเมื่อนำคะแนนก่อนและหลังเรียนมาเปรียบเทียบกันพบว่า มีค่า t เท่ากับ 7.19 แสดงให้เห็นว่า นักเรียนมีผลสัมฤทธิ์ทางการเป่าแซ็กโซโฟน สูงกว่าก่อนเรียน อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .05 2) ผลการประเมินความพึงพอใจในการใช้แบบฝึกหัดแซ็กโซโฟนเบื้องต้นสำหรับนักเรียนวงโยธวาทิต โรงเรียนสวนกุหลาบวิทยาลัย ของนักเรียนวงโยธวาทิต โรงเรียนสวนกุหลาบวิทยาลัย ผลรวมของแบบประเมินความพึงพอใจ มีค่าเฉลี่ยเท่ากับ 4.75 ซึ่งอยู่ในระดับ มากที่สุด th
dc.language.isoth
dc.publisherSrinakharinwirot University
dc.rightsSrinakharinwirot University
dc.subjectชุดแบบฝึกหัดแซ็กโซโฟนเบื้องต้นth
dc.subjectนักเรียนth
dc.subjectแบบฝึกหัดth
dc.subjectBasic saxophone practiceen
dc.subjectStudent Practiceen
dc.subject.classificationArts and Humanitiesen
dc.titleTHE STUDY OF LEARNING ACHIEVEMENT IN BASIC SAXOPHONE PRACTICEBY USING BASIC SAXOPHONE PRATICE SKILL PACKAGEOF SUANKULARB MILITARYBANDen
dc.titleการศึกษาผลสัมฤทธิ์การเป่าแซ็กโซโฟนเบื้องต้นด้วยชุดแบบฝึกหัดแซ็กโซโฟนเบื้องต้นของนักเรียนวงโยธวาทิต โรงเรียนสวนกุหลาบวิทยาลัยth
dc.typeThesisen
dc.typeปริญญานิพนธ์th
Appears in Collections:Faculty of Fine Arts

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
gs611130175.pdf4.01 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.