Please use this identifier to cite or link to this item: http://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/979
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributorNUTCHAR SEREEWATTANAen
dc.contributorณัฐฌา เสรีวัฒนาth
dc.contributor.advisorWasan Sakulkijkarnen
dc.contributor.advisorวสันต์ สกุลกิจกาญจน์th
dc.contributor.otherSrinakharinwirot University. Faculty of Business Administration for Societyen
dc.date.accessioned2021-03-19T08:31:39Z-
dc.date.available2021-03-19T08:31:39Z-
dc.date.issued18/12/2020
dc.identifier.urihttp://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/979-
dc.descriptionMASTER OF BUSINESS ADMINISTRATION (M.B.A.)en
dc.descriptionบริหารธุรกิจมหาบัณฑิต (บธ.ม.)th
dc.description.abstractThe purpose of this research is to study the brand image, service quality, and brand equity influencing the loyalty and decision-making of Thai-Denmark Milk Land product users. The samples in this research consisted of 400 people. The results of this research were as follows: the majority of respondents were female, aged between 18-25, single, held a Bachelor’s degree, with an average income of 15,001 to 30,000 Baht, self-employed or business owners and their favorite menu item was coffee. The results of the hypotheses testing were as follows: the factors of brand equity influenced brand loyalty. Moreover, the factors of brand equity and brand loyalty influencing the buying decisions of Thai-Denmark Milk Land at a statistically significant level, and except for brand image and service quality, some of the factors did not influence loyalty and decisions toward Thai-Denmark Milk Land products. This may be due to fact that the strengths of the brand of Thai-Denmark Milk Land among consumers were not well-know enough to be a motivator for decision-making and building loyalty with the brand by consumers.en
dc.description.abstractการวิจัยครั้งนี้มีจุดมุ่งหมายเพื่อศึกษา ภาพลักษณ์ตราสินค้า คุณภาพการบริการ และคุณค่าตราสินค้าที่มีอิทธิพลต่อความภักดีและการตัดสินใจซื้อผลิตภัณฑ์ร้านไทย-เดนมาร์ค มิลค์แลนด์ของผู้บริโภคในเขตกรุงเทพมหานคร กลุ่มตัวอย่างที่ใช้ในการวิจัยเป็นผู้บริโภคผลิตภัณฑ์ร้านไทย-เดนมาร์ค จำนวน 400 คน ผลการวิจัยพบว่า ผู้ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่เป็นเพศหญิง มีอายุระหว่าง 18 -25 ปี สถานภาพโสด ระดับการศึกษาระดับปริญญาตรี รายได้เฉลี่ยต่อเดือน 15,001 – 30,000 บาท อาชีพธุรกิจส่วนตัว/เจ้าของกิจการ และเมนูที่ชื่นชอบคือเมนูกาแฟ ผลจากการทดสอบสมมติฐานพบว่า คุณค่าตราสินค้า มีอิทธิพลต่อความภักดีต่อตราสินค้า นอกจากนี้คุณค่าตราสินค้าและความภักดีต่อตราสินค้า มีอิทธิพลต่อการตัดสินใจซื้อผลิตภัณฑ์ร้านไทย-เดนมาร์ค มิลค์แลนด์ อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติ ยกเว้นภาพลักษณ์ตราสินค้า คุณภาพการบริการ มีบางตัวแปรที่ไม่มีอิทธิพลต่อความภักดีและด้านการตัดสินใจซื้อผลิตภัณฑ์ร้านไทย-เดนมาร์ค มิลค์แลนด์ เนื่องจากร้านไทย-เดนมาร์ค มิลค์แลนด์ จุดเด่นของตราสินค้าให้เกิดการรับรู้ต่อผู้บริโภคยังไม่เป็นที่รู้จักที่พอจะเป็นแรงกระตุ้นให้เกิดการตัดสินใจและการสร้างความภักดีต่อตราสินค้าของผู้บริโภคได้th
dc.language.isoth
dc.publisherSrinakharinwirot University
dc.rightsSrinakharinwirot University
dc.subjectภาพลักษณ์ตราสินค้าth
dc.subjectคุณภาพการบริการth
dc.subjectคุณค่าตราสินค้าth
dc.subjectความภักดีต่อตราสินค้าth
dc.subjectการตัดสินใจซื้อth
dc.subjectไทย-เดนมาร์ค มิลค์แลนด์th
dc.subjectBrand imageen
dc.subjectService qualityen
dc.subjectBrand equityen
dc.subjectBrand royaltyen
dc.subjectDecision-Makingen
dc.subjectThai-Denmark Milk Landen
dc.subject.classificationBusinessen
dc.titleBRAND IMAGE, SERVICE QUALITY AND BRAND EQUITY INFLUENCING ON LOYALTYAND BUYING DECISION ON THAI-DENMARK MILK LAND PRODUCT USERS IN THE BANGKOK METROPOLITAN AREAen
dc.titleภาพลักษณ์ตราสินค้า คุณภาพการบริการ และคุณค่าตราสินค้าที่มีอิทธิพลต่อความภักดีและการตัดสินใจซื้อผลิตภัณฑ์ร้านไทย-เดนมาร์ค มิลค์แลนด์ของผู้บริโภคในเขตกรุงเทพมหานคร th
dc.typeThesisen
dc.typeปริญญานิพนธ์th
Appears in Collections:Faculty of Business administration for society

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
gs611110143.pdf2.48 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.