Please use this identifier to cite or link to this item:
http://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/979
Title: | BRAND IMAGE, SERVICE QUALITY AND BRAND EQUITY INFLUENCING ON LOYALTYAND BUYING DECISION ON THAI-DENMARK MILK LAND PRODUCT USERS IN THE BANGKOK METROPOLITAN AREA ภาพลักษณ์ตราสินค้า คุณภาพการบริการ และคุณค่าตราสินค้าที่มีอิทธิพลต่อความภักดีและการตัดสินใจซื้อผลิตภัณฑ์ร้านไทย-เดนมาร์ค มิลค์แลนด์ของผู้บริโภคในเขตกรุงเทพมหานคร |
Authors: | NUTCHAR SEREEWATTANA ณัฐฌา เสรีวัฒนา Wasan Sakulkijkarn วสันต์ สกุลกิจกาญจน์ Srinakharinwirot University. Faculty of Business Administration for Society |
Keywords: | ภาพลักษณ์ตราสินค้า คุณภาพการบริการ คุณค่าตราสินค้า ความภักดีต่อตราสินค้า การตัดสินใจซื้อ ไทย-เดนมาร์ค มิลค์แลนด์ Brand image Service quality Brand equity Brand royalty Decision-Making Thai-Denmark Milk Land |
Issue Date: | 18 |
Publisher: | Srinakharinwirot University |
Abstract: | The purpose of this research is to study the brand image, service quality, and brand equity influencing the loyalty and decision-making of Thai-Denmark Milk Land product users. The samples in this research consisted of 400 people. The results of this research were as follows: the majority of respondents were female, aged between 18-25, single, held a Bachelor’s degree, with an average income of 15,001 to 30,000 Baht, self-employed or business owners and their favorite menu item was coffee. The results of the hypotheses testing were as follows: the factors of brand equity influenced brand loyalty. Moreover, the factors of brand equity and brand loyalty influencing the buying decisions of Thai-Denmark Milk Land at a statistically significant level, and except for brand image and service quality, some of the factors did not influence loyalty and decisions toward Thai-Denmark Milk Land products. This may be due to fact that the strengths of the brand of Thai-Denmark Milk Land among consumers were not well-know enough to be a motivator for decision-making and building loyalty with the brand by consumers. การวิจัยครั้งนี้มีจุดมุ่งหมายเพื่อศึกษา ภาพลักษณ์ตราสินค้า คุณภาพการบริการ และคุณค่าตราสินค้าที่มีอิทธิพลต่อความภักดีและการตัดสินใจซื้อผลิตภัณฑ์ร้านไทย-เดนมาร์ค มิลค์แลนด์ของผู้บริโภคในเขตกรุงเทพมหานคร กลุ่มตัวอย่างที่ใช้ในการวิจัยเป็นผู้บริโภคผลิตภัณฑ์ร้านไทย-เดนมาร์ค จำนวน 400 คน ผลการวิจัยพบว่า ผู้ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่เป็นเพศหญิง มีอายุระหว่าง 18 -25 ปี สถานภาพโสด ระดับการศึกษาระดับปริญญาตรี รายได้เฉลี่ยต่อเดือน 15,001 – 30,000 บาท อาชีพธุรกิจส่วนตัว/เจ้าของกิจการ และเมนูที่ชื่นชอบคือเมนูกาแฟ ผลจากการทดสอบสมมติฐานพบว่า คุณค่าตราสินค้า มีอิทธิพลต่อความภักดีต่อตราสินค้า นอกจากนี้คุณค่าตราสินค้าและความภักดีต่อตราสินค้า มีอิทธิพลต่อการตัดสินใจซื้อผลิตภัณฑ์ร้านไทย-เดนมาร์ค มิลค์แลนด์ อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติ ยกเว้นภาพลักษณ์ตราสินค้า คุณภาพการบริการ มีบางตัวแปรที่ไม่มีอิทธิพลต่อความภักดีและด้านการตัดสินใจซื้อผลิตภัณฑ์ร้านไทย-เดนมาร์ค มิลค์แลนด์ เนื่องจากร้านไทย-เดนมาร์ค มิลค์แลนด์ จุดเด่นของตราสินค้าให้เกิดการรับรู้ต่อผู้บริโภคยังไม่เป็นที่รู้จักที่พอจะเป็นแรงกระตุ้นให้เกิดการตัดสินใจและการสร้างความภักดีต่อตราสินค้าของผู้บริโภคได้ |
Description: | MASTER OF BUSINESS ADMINISTRATION (M.B.A.) บริหารธุรกิจมหาบัณฑิต (บธ.ม.) |
URI: | http://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/979 |
Appears in Collections: | Faculty of Business administration for society |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
gs611110143.pdf | 2.48 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.