Please use this identifier to cite or link to this item: http://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/973
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributorBHATARAPOL AUNGKANANUWATen
dc.contributorภัทรพล อังคณานุวัฒน์th
dc.contributor.advisorKanyakit Keeratiangkoonen
dc.contributor.advisorกัลยกิตติ์ กีรติอังกูรth
dc.contributor.otherSrinakharinwirot University. Faculty of Business Administration for Societyen
dc.date.accessioned2021-03-19T08:31:37Z-
dc.date.available2021-03-19T08:31:37Z-
dc.date.issued18/12/2020
dc.identifier.urihttp://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/973-
dc.descriptionMASTER OF BUSINESS ADMINISTRATION (M.B.A.)en
dc.descriptionบริหารธุรกิจมหาบัณฑิต (บธ.ม.)th
dc.description.abstractThis study focuses on the factors affecting innovative employee behavior in TISCO Financial Group Public Company Limited to support the fast-changing world of financial products and business competition, which can create an advantage in the banking industry. The factors were comprised of the influence of executive support to promote innovative behavior. Secondly, the atmosphere promotes innovative behavior. Finally the motivation to generate innovative behavior among employees of TISCO Financial Group. The sample size of the study included employees such as the general staff and supervisors of TISCO Financial Group, comprised of TISCO Financial, TISCO Bank, TISCO Securities, TISCO Asset, TISCO IT, TISCO Insure, TISCO Learning Center, Highway and Allway. The total sample size consisted of 372 people. The methodology used in the study was a questionnaire with a reliability of 0.931.en
dc.description.abstractการศึกษาฉบับนี้มีวัตถุประสงค์การศึกษาฉบับนี้ มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาพฤติกรรมเชิงนวัตกรรมของพนักงานบริษัท ทิสโก้ไฟแนนเชียลกรุ๊ป จำกัด (มหาชน) เพื่อรองรับการแข่งขันของกลุ่มธุรกิจผลิตภัณฑ์ทางการเงินต่างๆที่เปลี่ยนแปลงอย่างรวดเร็วในปัจจุบัน และก่อให้เกิดความได้เปรียบในอุตสาหกรรมธนาคารและเพื่อศึกษาอิทธิพลของการสนับสนุนจากผู้บริหาร บรรยากาศด้านการสร้างนวัตกรรม และแรงจูงใจในการสร้างนวัตกรรมที่ทำให้เกิดพฤติกรรมเชิงนวัตกรรมของพนักงานบริษัท ทิสโก้ไฟแนนเชียลกรุ๊ป จำกัด (มหาชน) ตัวอย่างที่ใช้ในการศึกษาคือ ผู้ที่ถูกคัดเลือกมาจากพนักงานระดับพนักงานทั่วไป และหัวหน้างานของบริษัทในกลุ่ม ทิสโก้ไฟแนนเชียลกรุ๊ป จำกัด (มหาชน) มีจำนวนทั้งสิ้น 372 คน ซึ่งแบ่งตัวอย่างเป็นกลุ่มตามบริษัทในเครือโดยใช้เกณฑ์เทียบสัดส่วนตามจำนวนพนักงานของแต่ละกลุ่มบริษัทในเครือ ซึ่งแบ่งได้เป็น 9 กลุ่ม ตามจำนวน บริษัทในเครือ บริษัท ทิสโก้ไฟแนนเชียลกรุ๊ป จำกัด (มหาชน) ที่พนักงานสังกัดอยู่ เครื่องมือที่ใช้ในการศึกษาคือแบบสอบถามที่มีค่าความเชื่อถือได้เท่ากับ 0.931th
dc.language.isoth
dc.publisherSrinakharinwirot University
dc.rightsSrinakharinwirot University
dc.subjectนวัตกรรมth
dc.subjectพฤติกรรมth
dc.subjectการสนับสนุนth
dc.subjectบรรยากาศth
dc.subjectแรงจูงใจth
dc.subjectพนักงานth
dc.subjectInnovationen
dc.subjectbehaviouren
dc.subjectEmployeesen
dc.subjectTisco Financial Groupen
dc.subject.classificationBusinessen
dc.titleFACTORS AFFECTING EMPLOYEE’S INNOVATION BEHAVIORIN TISCO FINANCIAL GROUP PUBLIC COMPANY LIMITEDen
dc.titleปัจจัยที่มีอิทธิพลต่อพฤติกรรมเชิงนวัตกรรมของพนักงานบริษัท ทิสโก้ไฟแนนเชียลกรุ๊ป จำกัด (มหาชน)th
dc.typeMaster’s Projecten
dc.typeสารนิพนธ์th
Appears in Collections:Faculty of Business administration for society

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
gs601130392.pdf1.8 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.