Please use this identifier to cite or link to this item:
http://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/966
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor | TANAYOT WUTTIBRAMOTE | en |
dc.contributor | ธนยศ วุฒิปราโมทย์ | th |
dc.contributor.advisor | Atchareeya Saknarong | en |
dc.contributor.advisor | อัจฉรียา ศักดิ์นรงค์ | th |
dc.contributor.other | Srinakharinwirot University. Faculty of Business Administration for Society | en |
dc.date.accessioned | 2021-03-19T08:31:35Z | - |
dc.date.available | 2021-03-19T08:31:35Z | - |
dc.date.issued | 18/12/2020 | |
dc.identifier.uri | http://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/966 | - |
dc.description | MASTER OF BUSINESS ADMINISTRATION (M.B.A.) | en |
dc.description | บริหารธุรกิจมหาบัณฑิต (บธ.ม.) | th |
dc.description.abstract | This research aims to study the service marketing mix, influential celebrities on social media and the Precede-Proceed model influencing service usage decisions on medium-sized fitness centers in the Bangkok metropolitan area. The sample consisted of four hundred customers who used to work out in medium-sized fitness centers. The findings of research were as follows: most of the respondents were female, aged between 39-54, single, held a Bachelor's degree, employed by private companies and with a monthly income of 30,001-45,000 Baht. The results of hypotheses testing were as follows: users of a different age and monthly income had different service usage decisions. The service marketing mix in terms of product, promotion, physical evidence and people influencing service usage decisions on medium-sized fitness centers in the Bangkok metropolitan area at a statistical level of 0.05. With regard to influential celebrities on social media in terms of entertainment communication, celebrity and the awareness of recommended benefits influencing service usage decisions on medium-sized fitness centers in the Bangkok metropolitan area at a statistical level of 0.05. In terms of the Precede-Proceed model and predisposing factors and reinforcing factors that influenced service usage decisions on medium-sized fitness centers in the Bangkok metropolitan area, at a statistical level of 0.05. This research will help medium-sized fitness centers in the Bangkok metropolitan area to improve services and to plan marketing strategies for what customers want. | en |
dc.description.abstract | การวิจัยครั้งนี้มีจุดมุ่งหมายเพื่อศึกษาส่วนประสมทางการตลาดบริการ อิทธิพลของบุคคลที่มีชื่อเสียงในสื่อสังคมออนไลน์ และพฤติกรรมส่งเสริมสุขภาพที่มีอิทธิพลต่อการตัดสินใจใช้บริการฟิตเนสเซ็นเตอร์ขนาดกลางของผู้ใช้บริการในเขตกรุงเทพมหานคร กลุ่มตัวอย่าง คือ ผู้ที่ใช้บริการฟิตเนสเซ็นเตอร์ขนาดกลางในเขตกรุงเทพมหานคร จำนวน 400 คน ผลการวิจัยพบว่า ผู้ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่เป็นเพศหญิง อายุ 39 - 54 ปี สถานภาพโสด การศึกษาระดับปริญญาตรี อาชีพพนักงานบริษัทเอกชน และมีรายได้ต่อเดือน 30,001 - 45,000 บาท ผลจากการทดสอบสมมติฐานพบว่า ผู้ใช้บริการที่มีอายุ และรายได้ต่อเดือนแตกต่างกัน มีการตัดสินใจใช้บริการฟิตเนสเซ็นเตอร์ขนาดกลางแตกต่างกัน ส่วนประสมทางการตลาดบริการ ด้านผลิตภัณฑ์ ด้านการส่งเสริมการตลาด ด้านบุคคล และด้านลักษณะทางกายภาพ มีอิทธิพลต่อการตัดสินใจใช้บริการฟิตเนสเซ็นเตอร์ขนาดกลางของผู้ใช้บริการในเขตกรุงเทพมหานคร อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05 อิทธิพลของบุคคลที่มีชื่อเสียงในสื่อสังคมออนไลน์ ด้านความบันเทิงในการสื่อสาร ด้านความมีชื่อเสียง และด้านการรับรู้ถึงประโยชน์ของคําแนะนํา มีอิทธิพลต่อการตัดสินใจใช้บริการฟิตเนสเซ็นเตอร์ขนาดกลางของผู้ใช้บริการในเขตกรุงเทพมหานคร อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05 พฤติกรรมส่งเสริมสุขภาพ ด้านปัจจัยนำ และด้านปัจจัยเอื้อ มีอิทธิพลต่อการตัดสินใจใช้บริการฟิตเนสเซ็นเตอร์ขนาดกลางของผู้ใช้บริการในเขตกรุงเทพมหานคร อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05 โดยผลการวิจัยนี้จะเป็นประโยชน์กับผู้ประกอบการธุรกิจฟิตเนสเซ็นเตอร์ขนาดกลางในเขตกรุงเทพมหานคร สามารถนำไปพัฒนาการให้บริการ เเละใช้วางเเผนกลยุทธ์ทางการตลาดให้สอดคล้องกับความต้องการของผู้ใช้บริการมากยิ่งขึ้น | th |
dc.language.iso | th | |
dc.publisher | Srinakharinwirot University | |
dc.rights | Srinakharinwirot University | |
dc.subject | ส่วนประสมทางการตลาดบริการ, อิทธิพลของบุคคลที่มีชื่อเสียงในสื่อสังคมออนไลน์, พฤติกรรมส่งเสริมสุขภาพ, ฟิตเนสเซ็นเตอร์ขนาดกลาง | th |
dc.subject | Service marketing mix Influential celebrities Social media Precede-Proceed model Medium-sized fitness center | en |
dc.subject.classification | Business | en |
dc.title | THE FACTORS INFLUENCING SERVICE USAGE DECISION ON MEDIUM SIZEFITNESS CENTER IN BANGKOK METROPOLITAN AREA | en |
dc.title | ปัจจัยที่มีอิทธิพลต่อการตัดสินใจใช้บริการฟิตเนสเซ็นเตอร์ขนาดกลางของผู้ใช้บริการในเขตกรุงเทพมหานคร | th |
dc.type | Thesis | en |
dc.type | ปริญญานิพนธ์ | th |
Appears in Collections: | Faculty of Business administration for society |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
gs601110098.pdf | 3.66 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.