Please use this identifier to cite or link to this item:
http://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/963
Title: | VIDEO CONTENT ANALYSIS OF MARKETING COMMUNICATION INFLUENCING TO RESPONSES VIDEO POST ON FACEBOOK FANPAGE BRAND COSMETICS. การวิเคราะห์เนื้อหาวิดีโอเพื่อการสื่อสารการตลาดที่มีอิทธิพลต่อการตอบสนองต่อวิดีโอโพสต์บนเฟสบุ๊คแฟนเพจตราสินค้าเครื่องสำอาง |
Authors: | NANNAPHAS PHUSAP นันท์นภัส ภู่ทรัพย์ Intaka Piriyakul อินทกะ พิริยะกุล Srinakharinwirot University. Faculty of Business Administration for Society |
Keywords: | เนื้อหาวิดีโอ การสื่อสารการตลาด เฟสบุ๊ค แฟนเพจ Video Content Marketing Communication Facebook Fanpage |
Issue Date: | 17 |
Publisher: | Srinakharinwirot University |
Abstract: | This research aimed to study the influence of video content which consisted of video length, storytelling, background music, sound effects, dialogue, celebrities, experts, common people, demonstrations, sales promotions, positive and negative emotions regarding consumer responses to video posts on Facebook cosmetic brand fanpages. Moreover, the major method of usage is the data collection method obtained from the coding sheet to collect one hundred posted videos on a Facebook cosmetic brand fanpages. The statistical approach was used for data analysis and employed descriptive statistics including frequency, percentage, mean and standard deviation (S.D.). The statistical hypothesis methods for testing were Partial Least Square (PLS) and a computer program was used for data processing. The results showed that positive emotions had a direct positive effect on the video responses on a Facebook cosmetic brand fanpages with a statistical significance. The video content included storytelling, demonstration, expert, common people, celebrities and sound effects had a statistically significant affect on video responses on a Facebook cosmetic brand fanpages by positive emotions. Conversely, negative emotions did not directly affect on video responses on a Facebook cosmetic brand fanpages การวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาอิทธิพลของเนื้อหาวิดีโอ ประกอบด้วย ความยาวของวิดีโอ การเล่าเรื่อง เสียงเพลงประกอบ เสียงประกอบ เสียงพูด บุคคลที่มีชื่อเสียง ผู้เชี่ยวชาญ บุคคลทั่วไป การสาธิต และการส่งเสริมการขาย อารมณ์เชิงบวก และอารมณ์เชิงลบ ต่อการตอบสนองของผู้บริโภคบนเฟสบุ๊คแฟนเพจ ตราสินค้าเครื่องสำอาง โดยเลือกใช้เทคนิคการเก็บข้อมูลด้วยแบบบันทึกข้อมูลจากวิดีโอบนเฟสบุ๊คแฟนเพจ ตราสินค้าเครื่องสำอางที่มีอัตราการมีส่วนร่วมตามเกณฑ์ที่กำหนด จำนวน 100 วิดีโอ สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล ประกอบด้วย สถิติเชิงพรรณนา ได้แก่ การแจกแจงความถี่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย และค่าเบี่ยงเบนมาตรฐาน สถิติที่ใช้ทดสอบสมมติฐาน อาศัยการวิเคราะห์แบบเส้นทางกำลังสองน้อยที่สุดบางส่วน (Partial Least Square: PLS) ใช้โปรแกรมคอมพิวเตอร์สำเร็จรูปในการประมวลผลการวิจัย ผลการวิจัยพบว่า อารมณ์เชิงบวกมีอิทธิพลทางตรงเป็นบวกต่อการตอบสนองวิดีโอโพสต์บนเฟสบุ๊คแฟนเพจ ตราสินค้าเครื่องสำอาง อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติ โดยปัจจัยเนื้อหาวิดีโอที่มีอิทธิพลทางอ้อมต่อการตอบสนองวิดีโอโพสต์บนเฟสบุ๊คแฟนเพจ ตราสินค้าเครื่องสำอาง ผ่านอารมณ์เชิงบวก ได้แก่ การเล่าเรื่อง การสาธิต ผู้เชี่ยวชาญ บุคคลทั่วไป บุคคลที่มีชื่อเสียง และเสียงประกอบ ตามลำดับ ในขณะที่อารมณ์เชิงลบไม่มีอิทธิพลทางตรงต่อการตอบสนองวิดีโอโพสต์บนเฟสบุ๊คแฟนเพจ ตราสินค้าเครื่องสำอาง |
Description: | MASTER OF BUSINESS ADMINISTRATION (M.B.A.) บริหารธุรกิจมหาบัณฑิต (บธ.ม.) |
URI: | http://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/963 |
Appears in Collections: | Faculty of Business administration for society |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
gs591110096.pdf | 2.11 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.