Please use this identifier to cite or link to this item: http://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/962
Title: FACTORS AFFECTING OF GEN Y FEMALE ON BUYING BEHAVIOR SOUTH KOREA COSMETIC BRAND IN BANGKOK
ปัจจัยที่มีอิทธิพลต่อพฤติกรรมการซื้อเครื่องสำอางนำเข้าจากประเทศเกาหลีใต้ ของผู้บริโภคเพศหญิงเจเนอเรชั่นวายในเขตกรุงเทพมหานคร
Authors: SUCHADEE CHANAPIM
สุชาดี ชนะพิมพ์
Rasita Sangboonnak
รสิตา สังข์บุญนาค
Srinakharinwirot University. Faculty of Business Administration for Society
Keywords: เครื่องสำอางเกาหลีใต้
พฤติกรรมการซื้อ
การสื่อสารแบบปากต่อปาก
คุณค่าตราสินค้า
ส่วนประสมทางการตลาดในมุมมองผู้บริโภค
องค์ประกอบของผลิตภัณฑ์
Korea Cosmetic
Buying Behavior
Word of Mouth
Brand Equity
Marketing Mix 4C’s
Product Component
Gen Y Female
Issue Date:  14
Publisher: Srinakharinwirot University
Abstract: This research aims to study 4 factors affecting of Gen Y female on buying behavior South Korea cosmetic brand in Bangkok. Collect data by questionnaire. Samples for this research were Gen Y female who have bought the South Korea cosmetic brand is 400 employees. The result revealed that most respondents were aged between 23 – 28, single, with a bachelor’s degree or equivalent, private company employees/ employees and an average monthly income at 15,001 - 25,000 Baht. The word-of-mouth, brand equity, marketing mix 4c's and product component among the respondents was at good level overall and the mean was 4.01, 4.00, 4.09 and 4.12 respectively. The results of the hypothesis found that the difference factors, age, status and education level, influenced buying behavior South Korea cosmetic brand in Bangkok and the frequency of purchases per month. The difference between Gen Y female were age, status, occupation, educational level and average monthly income influenced differences in buying behavior South Korea cosmetic brand in Bangkok and average expense per time (Baht). The word-of-mouth, brand equity, marketing mix 4c’s, product component and over all factors affected Gen Y female buying behavior South Korea cosmetic brand in Bangkok. The frequency of purchasing per month was at statistically significant levels of 0.01.
การวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาอิทธิพลของปัจจัย 4 ด้านต่อพฤติกรรมการซื้อเครื่องสำอางนำเข้าจากประเทศเกาหลีใต้ของผู้บริโภคเพศหญิงเจเนอเรชั่นวายในเขตกรุงเทพมหานคร กลุ่มตัวอย่างที่ใช้ในการวิจัย คือ ผู้บริโภคเพศหญิงเจเนอเรชั่นวายที่เคยซื้อเครื่องสำอางนำเข้าจากประเทศเกาหลีใต้ 400 คน ผลการวิจัยพบว่า ผู้ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่มีอายุ 23–28 ปี สถานภาพโสด การศึกษาระดับปริญญาตรีหรือเทียบเท่า มีอาชีพพนักงานบริษัทเอกชน/ รับจ้าง และมีรายได้เฉลี่ยต่อเดือน 15,001-25,000 บาท มีความคิดเห็นด้านการสื่อสารแบบปากต่อปาก คุณค่าตราสินค้า ส่วนประสมทางการตลาดในมุมมองผู้บริโภค และองค์ประกอบของผลิตภัณฑ์อยู่ในระดับดี มีค่าเฉลี่ยเท่ากับ 4.01, 4.00, 4.09 และ 4.12 ผู้บริโภคที่มีอายุ สถานภาพ และระดับการศึกษาแตกต่างกัน มีพฤติกรรมการซื้อเครื่องสำอางนำเข้าจากประเทศเกาหลีใต้ของผู้บริโภคเพศหญิงเจเนอเรชั่นวายในเขตกรุงเทพมหานคร ด้านความถี่ในการซื้อโดยเฉลี่ยต่อเดือนแตกต่างกัน ผู้บริโภคที่มีอายุ สถานภาพ ระดับการศึกษา อาชีพ และ รายได้เฉลี่ยต่อเดือนแตกต่างกัน มีพฤติกรรมการซื้อเครื่องสำอางนำเข้าจากประเทศเกาหลีใต้ของผู้บริโภคเพศหญิงเจเนอเรชั่นวายในเขตกรุงเทพมหานคร ด้านค่าใช้จ่ายโดยเฉลี่ยในการซื้อต่อครั้ง (บาท) แตกต่างกัน การสื่อสารแบบปากต่อปาก คุณค่าตราสินค้า ส่วนประสมทางการตลาดในมุมมองผู้บริโภค องค์ประกอบของผลิตภัณฑ์ และปัจจัยโดยรวมมีอิทธิพลต่อพฤติกรรมการซื้อเครื่องสำอางนำเข้าจากประเทศเกาหลีใต้ของผู้บริโภคเพศหญิงเจเนอเรชั่นวายในเขตกรุงเทพมหานคร ด้านความถี่ในการซื้อโดยเฉลี่ยต่อเดือน อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05
Description: MASTER OF BUSINESS ADMINISTRATION (M.B.A.)
บริหารธุรกิจมหาบัณฑิต (บธ.ม.)
URI: http://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/962
Appears in Collections:Faculty of Business administration for society

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
gs591110020.pdf5.11 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.