Please use this identifier to cite or link to this item: http://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/932
Title: CORPORATE VALUES AND MOTIVATION ASSOCIATED WITH SATISFACTION AND WORK EFFICIENCY OF EMPLOYEES IN KIATNAKIN BANK PUBLIC COMPANY LIMITED (HEAD OFFICE)
ค่านิยมองค์การและแรงจูงใจที่มีความสัมพันธ์ กับความพึงพอใจและประสิทธิภาพการปฏิบัติงานของพนักงานธนาคารเกียรตินาคิน จำกัด (มหาชน) สำนักงานใหญ่
Authors: PIMPIKA SRIWAN
พิมพิกา ศรีวรรณ
Wasan Sakulkijkarn
วสันต์ สกุลกิจกาญจน์
Srinakharinwirot University. Faculty of Business Administration for Society
Keywords: ค่านิยมองค์การ, แรงจูงใจ, ความพึงพอใจ, ประสิทธิภาพการปฏิบัติงาน
Corporate values Motivation Satisfaction Work efficiency Kiatnakin Bank employees
Issue Date:  18
Publisher: Srinakharinwirot University
Abstract: This research aimed to study the factors of corporate values and motivation associated with the satisfaction and work efficiency of employees in Kiatnakin Bank Public Company Limited. The sample consisted of 384 employees. The data were collected through the use of questionnaires and analyzed by applying descriptive and inferential statistics, including percentage, mean, standard deviation, an independent sample t-test, One-way ANOVA and the Pearson Correlation Coefficient. The results of the research were as follows: (1) employees of different ages, gender, position, and monthly income had differences in terms of work efficiency and with a 0.05 level of significance, while employees with different educational levels did not have differences in terms of efficiency, with a 0.05 level of significance; (2) the corporate values correlated with the efficient performance of Kiatnakin Bank employees with a 0.05 level of significance, indicating that their relationship was considerably significant; (3) the corporate values correlated with the satisfaction of the employees of Kiatnakin Bank, and with a 0.05 level of significance, indicating that the relationship was considerably significant; (4) the factor of performance motivation correlated with the work efficiency of Kiatnakin Bank employees, with a 0.05 level of significance, indicating that the relationship was considerably significant; (5) the performance motivation with the satisfaction of employees of Kiatnakin  Bank, with a 0.05 level of significance, indicating that the relationship was considerably significant; and (6) the levels of employee satisfaction correlated with work efficiency of Kiatnakin Bank employees, with a 0.05 level of significance, indicating that the relationship was considerably significant.
การวิจัยครั้งนี้มีความมุ่งหมายเพื่อศึกษาค่านิยมองค์การและแรงจูงใจที่มีความสัมพันธ์กับความพึงพอใจและประสิทธิภาพการปฏิบัติงานของพนักงานธนาคารเกียรตินาคิน จำกัด (มหาชน) สำนักงานใหญ่ จำนวน 384 คน โดยใช้แบบสอบถามเป็นเครื่องมือในการวิจัย สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล คือสถิติเชิงพรรณนาและสถิติเชิงอนุมาน ประกอบด้วย ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย ค่าเบี่ยงเบนมาตรฐาน การวิเคราะห์ความแตกต่างโดยการทดสอบค่าที การวิเคราะห์ความแปรปรวนทางเดียว การวิเคราะห์ค่าสัมประสิทธิ์สหสัมพันธ์อย่างง่ายของเพียร์สัน ผลการศึกษาพบว่า 1. พนักงานที่มีเพศ อายุ ตำแหน่งงาน รายได้ต่อเดือน ที่แตกต่างกัน ส่งผลต่อประสิทธิภาพการปฏิบัติงานของพนักงานธนาคารเกียรตินาคิน จำกัด (มหาชน) สำนักงานใหญ่ที่แตกต่างกัน โดยพนักงานที่มีระดับการศึกษาที่แตกต่างกัน ส่งผลต่อประสิทธิภาพการปฏิบัติงานของพนักงานธนาคารเกียรตินาคิน จำกัด (มหาชน) สำนักงานใหญ่ที่ไม่แตกต่างกัน อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05 2.ค่านิยมองค์การมีความสัมพันธ์กับประสิทธิภาพการปฏิบัติงานของพนักงานธนาคารเกียรตินาคิน จำกัด (มหาชน) สำนักงานใหญ่ อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.01 โดยมีความสัมพันธ์เป็นไปในทิศทางเดียวกัน ในระดับสูง 3. ค่านิยมมีความสัมพันธ์กับความพึงพอใจในการปฏิบัติงานของพนักงานธนาคารเกียรตินาคิน จำกัด (มหาชน) สำนักงานใหญ่ อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.01 โดยมีความสัมพันธ์เป็นไปในทิศทางเดียวกัน ในระดับสูง 4. แรงจูงใจในการปฏิบัติงานมีความสัมพันธ์กับประสิทธิภาพการปฏิบัติงานของพนักงานธนาคารเกียรตินาคิน จำกัด (มหาชน) สำนักงานใหญ่ อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.01 โดยมีความสัมพันธ์เป็นไปในทิศทางเดียวกัน ในระดับสูง 5.แรงจูงใจในการปฏิบัติงานมีความสัมพันธ์กับความพึงพอใจในการปฏิบัติงานของพนักงานธนาคารเกียรตินาคิน จำกัด (มหาชน) สำนักงานใหญ่ อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.01 โดยมีความสัมพันธ์เป็นไปในทิศทางเดียวกัน ในระดับสูง 6.ความพึงพอใจในการปฏิบัติงานมีความสัมพันธ์กับประสิทธิภาพการปฏิบัติงานของพนักงานธนาคารเกียรตินาคิน จำกัด (มหาชน) สำนักงานใหญ่ อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.01 โดยมีความสัมพันธ์เป็นไปในทิศทางเดียวกัน ในระดับสูง
Description: MASTER OF BUSINESS ADMINISTRATION (M.B.A.)
บริหารธุรกิจมหาบัณฑิต (บธ.ม.)
URI: http://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/932
Appears in Collections:Faculty of Business administration for society

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
gs611130457.pdf3.07 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.