Please use this identifier to cite or link to this item:
http://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/923
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor | JUTHARAD RUNGRUENGBUNCHERD | en |
dc.contributor | จุฑารัตน์ รุ่งเรืองบรรเจิด | th |
dc.contributor.advisor | Paiboon Archarungroj | en |
dc.contributor.advisor | ไพบูลย์ อาชารุ่งโรจน์ | th |
dc.contributor.other | Srinakharinwirot University. Faculty of Business Administration for Society | en |
dc.date.accessioned | 2021-01-09T05:29:02Z | - |
dc.date.available | 2021-01-09T05:29:02Z | - |
dc.date.issued | 18/12/2020 | |
dc.identifier.uri | http://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/923 | - |
dc.description | MASTER OF BUSINESS ADMINISTRATION (M.B.A.) | en |
dc.description | บริหารธุรกิจมหาบัณฑิต (บธ.ม.) | th |
dc.description.abstract | The objectives of this study were to examine the factors related to the purchasing behavior of LED lamps for saving energy in industrial factories in Samut Sakhon province through organizational structure, type of industry, factory size, length of time in business, as well as knowledge of the properties of LED lamps and the marketing mix of product, price, place, and promotion. The 244 questionnaires consisted of four parts: organizational structure, knowledge of the properties of LED lamps, the marketing mix, and the purchasing behavior of LED lamps, sent via Google Form. The statistics used in the study were percentage, mean, standard deviation, one-way analysis of variance, and Pearson product-moment correlation coefficient. The results revealed the following: customers in different types of industries had different purchasing behavior regarding LED lamps in terms of a period of purchase decisions, repurchase intentions, and word-of-mouth. customers with differences in factory sizes had different purchasing behaviors in terms of period of purchase decision. The marketing mix in terms of price was positively correlated with purchasing behavior of LED lamps in terms of period of purchase decisions, and the marketing mix in terms of promotion was positively correlated with purchasing behavior of LED lamps in terms of frequency of purchasing and period of purchasing decisions. | en |
dc.description.abstract | การวิจัยครั้งนี้มีจุดมุ่งหมายเพื่อศึกษาปัจจัยที่มีความสัมพันธ์ต่อพฤติกรรมการซื้อหลอดไฟ LED เพื่อการประหยัดพลังงานของโรงงานอุตสาหกรรมในจังหวัดสมุทรสาคร โดยศึกษาถึงปัจจัยลักษณะขององค์กร ได้แก่ รูปแบบขององค์กร ประเภทอุตสาหกรรม ขนาดโรงงาน และระยะเวลาในการประกอบธุรกิจ รวมถึงความรู้ความเข้าใจในคุณสมบัติของหลอดไฟ LED และปัจจัยส่วนประสมทางการตลาด ได้แก่ ด้านผลิตภัณฑ์ ด้านราคา ด้านช่องทางการจัดจำหน่าย และด้านการส่งเสริมการตลาด โดยผู้วิจัยใช้แบบสอบถามเป็นเครื่องมือในการวิจัยจากกลุ่มตัวอย่างจำนวน 244 คน สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล คือ การวิเคราะห์ความแปรปรวนทางเดียว และการวิเคราะห์สัมประสิทธิ์สหสัมพันธ์แบบเพียร์สัน ผลการวิจัยพบว่า ฝ่ายจัดซื้อที่ทำงานในโรงงานที่มีประเภทอุตสาหกรรมแตกต่างกัน มีพฤติกรรมการซื้อหลอดไฟ LED เพื่อการประหยัดพลังงานของโรงงานอุตสาหกรรมในจังหวัดสมุทรสาครแตกต่างกันในด้านระยะเวลาในการตัดสินใจซื้อ ด้านความต้องการที่จะซื้อใช้ซ้ำ และด้านการแนะนำและบอกต่อ ฝ่ายจัดซื้อที่ทำงานอยู่ในโรงงานที่มีขนาดโรงงานแตกต่างกัน มีพฤติกรรมการซื้อหลอดไฟ LED เพื่อการประหยัดพลังงานของโรงงานอุตสาหกรรมในจังหวัดสมุทรสาครแตกต่างกันในด้านระยะเวลาในการตัดสินใจซื้อ ความรู้ความเข้าใจในคุณสมบัติของหลอดไฟ LED มีความสัมพันธ์ทางลบกับพฤติกรรมการซื้อหลอดไฟ LED ด้านความถี่ในการซื้อ ปัจจัยส่วนประสมทางการตลาดของหลอดไฟ LED ด้านราคา มีความสัมพันธ์กับพฤติกรรมการซื้อหลอดไฟ LED ในด้านระยะเวลาในการตัดสินใจซื้อ และปัจจัยส่วนประสมทางการตลาดของหลอดไฟ LED ด้านการส่งเสริมการตลาด มีความสัมพันธ์กับพฤติกรรมการซื้อหลอดไฟ LED ในด้านความถี่ในการซื้อ และด้านระยะเวลาในการตัดสินใจซื้อ | th |
dc.language.iso | th | |
dc.publisher | Srinakharinwirot University | |
dc.rights | Srinakharinwirot University | |
dc.subject | ลักษณะขององค์กร | th |
dc.subject | ความรู้ความเข้าใจ | th |
dc.subject | ส่วนประสมทางการตลาด | th |
dc.subject | พฤติกรรมการซื้อ | th |
dc.subject | Organizational structure | en |
dc.subject | Knowledge | en |
dc.subject | Marketing mix | en |
dc.subject | Purchasing behavior | en |
dc.subject.classification | Business | en |
dc.subject.classification | Business | en |
dc.title | FACTORS RELATED TO PURCHASING BEHAVIOR OF LED LAMPSFOR ENERGY SAVING OF INDUSTRIAL FACTORIESIN SAMUT SAKHON PROVINCE | en |
dc.title | ปัจจัยที่มีความสัมพันธ์ต่อพฤติกรรมการซื้อหลอดไฟ LED เพื่อการประหยัดพลังงานของโรงงานอุตสาหกรรมในจังหวัดสมุทรสาคร | th |
dc.type | Master’s Project | en |
dc.type | สารนิพนธ์ | th |
Appears in Collections: | Faculty of Business administration for society |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
gs601130370.pdf | 3.21 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.