Please use this identifier to cite or link to this item: http://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/85
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributorTANINRAT ROJJANACHAIYAPONGen
dc.contributorธนินท์รัฐ โรจนชัยพงศ์th
dc.contributor.advisorThitinan Chankosonen
dc.contributor.advisorธิตินันธุ์ ชาญโกศลth
dc.contributor.otherSrinakharinwirot University. Faculty of Social Sciencesen
dc.date.accessioned2019-06-14T08:58:24Z-
dc.date.available2019-06-14T08:58:24Z-
dc.date.issued21/12/2018
dc.identifier.urihttp://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/85-
dc.descriptionMASTER OF BUSINESS ADMINISTRATION (M.B.A.)en
dc.descriptionบริหารธุรกิจมหาบัณฑิต (บธ.ม.)th
dc.description.abstractThe purpose of this research was to study the factors related to buying decisions for skin care supplement tablets among members of Generation Y in the Bangkok central business district. The sample size in this research consisted of four hundred and Thai Generation Y consumers who had bought skin care supplement tablets. A questionnaire was used for the purpose of data collection. The majority of the respondents were female, single, held a Bachelor’s degree or equivalent, worked as private company employees and had a monthly income of between 25,001 to 35,000 Baht. The overall service marketing mix was at a very important level. Thai Generation Y consumers had overall satisfaction regarding buying decisions were at a very important level.Thai Generation Y consumers of different genders, occupation, income and marital status demonstrated different buying decisions for skin care supplement tablets among members of Generation Y in the Bangkok central business district at a statistically significant level of 0.01 and 0.05 in some steps, respectively. The service marketing mix on aspects including product, price, place, promotion, process, people and physical evidence were found at a low level with buying decisions for skin care supplement tablets among members of Generation Y in the central business district of Bangkok at a statistically significant level of 0.01 and 0.05, in some steps, respectively.en
dc.description.abstractการวิจัยครั้งนี้มีความมุ่งหมายเพื่อศึกษาปัจจัยที่มีความสัมพันธ์ต่อการตัดสินใจซื้ออาหารเสริมบำรุงผิวชนิดเม็ดของกลุ่มเจเนอเรชั่นวายในเขตพื้นที่ ย่านศูนย์กลางธุรกิจ ซึ่งกลุ่มตัวอย่างที่ใช้ในการวิจัยครั้งนี้ คือ ผู้บริโภคชาวไทยกลุ่มเจเนอเรชั่นวายซึ่งบริโภคอาหารเสริมบำรุงผิวชนิดเม็ดในเขตพื้นที่ ย่านศูนย์กลางธุรกิจ รวมทั้งสิ้นจำนวน 400 คน โดยใช้แบบสอบถามเป็นเครื่องมือในการเก็บรวบรวมข้อมูล สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล คือ การแจกแจงความถี่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย ค่าเบี่ยงเบนมาตรฐาน การวิเคราะห์ความแตกต่างโดยใช้สถิติทดสอบค่าที การวิเคราะห์ความแปรปรวนทางเดียว และการวิเคราะห์ความสัมพันธ์โดยใช้สถิติสหสัมพันธ์อย่างง่ายของเพียร์สัน ผลการวิจัย พบว่า ผู้ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่เป็นเพศหญิง ระดับการศึกษาปริญญาตรีหรือเทียบเท่า อาชีพพนักงานบริษัทเอกชน รายได้ 25,001 – 35,000 บาท และสถานภาพโสด ส่วนประสมทางการตลาดบริการโดยรวมมีระดับความสำคัญอยู่ในระดับมาก  การตัดสินใจซื้ออาหารเสริมบำรุงผิวชนิดเม็ดของกลุ่มเจเนอเรชั่นวายในเขตตพื้นที่ ย่านศูนย์กลางธุรกิจ มีการตัดสินใจซื้อโดยรวมอยู่ในระดับมาก ผลการทดสอบสมมติฐาน พบว่า ผู้บริโภคที่มีลักษณะทางด้านประชากรศาสตร์ ประกอบด้วย เพศ อาชีพ รายได้ และสถานภาพ แตกต่างกัน มีการตัดสินใจซื้ออาหารเสริมบำรุงผิวชนิดเม็ด แตกต่างกัน บางขั้นตอนอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.01 และ 0.05 ตามลำดับ ส่วนประสมทางการตลาดบริการ มีความสัมพันธ์ต่อการตัดสินใจซื้ออาหารเสริมบำรุงผิวชนิดเม็ด ในระดับต่ำ และเป็นไปในทิศทางเดียวกัน อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.01 และ 0.05 ตามลำดับth
dc.language.isoth
dc.publisherSrinakharinwirot University
dc.rightsSrinakharinwirot University
dc.subjectอาหารเสริมบำรุงผิวชนิดเม็ดth
dc.subjectการตัดสินใจซื้อth
dc.subjectกลุ่มเจเนอเรชั่นวายth
dc.subjectskin care supplement tabletsen
dc.subjectbuying decisionsen
dc.subjectmembers of Generation Yen
dc.subject.classificationHealth Professionsen
dc.titleFACTORS RELATED TO BUYING DECISIONS FOR SKIN CARE SUPPLYMENT TABLETS AMONG THAI MEMBER OF GENERATION Y IN THE BANGKOK CENTRAL BUSINESS DISTRICTen
dc.titleปัจจัยที่มีความสัมพันธ์ต่อการตัดสินใจซื้ออาหารเสริมบำรุงผิวชนิดเม็ดของกลุ่มเจเนอเรชั่นวายในเขตพื้นที่ ย่านศูนย์กลางธุรกิจth
dc.typeMaster’s Projecten
dc.typeสารนิพนธ์th
Appears in Collections:Faculty of Social Sciences

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
gs591130063.pdf2.38 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.