Please use this identifier to cite or link to this item:
http://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/85
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor | TANINRAT ROJJANACHAIYAPONG | en |
dc.contributor | ธนินท์รัฐ โรจนชัยพงศ์ | th |
dc.contributor.advisor | Thitinan Chankoson | en |
dc.contributor.advisor | ธิตินันธุ์ ชาญโกศล | th |
dc.contributor.other | Srinakharinwirot University. Faculty of Social Sciences | en |
dc.date.accessioned | 2019-06-14T08:58:24Z | - |
dc.date.available | 2019-06-14T08:58:24Z | - |
dc.date.issued | 21/12/2018 | |
dc.identifier.uri | http://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/85 | - |
dc.description | MASTER OF BUSINESS ADMINISTRATION (M.B.A.) | en |
dc.description | บริหารธุรกิจมหาบัณฑิต (บธ.ม.) | th |
dc.description.abstract | The purpose of this research was to study the factors related to buying decisions for skin care supplement tablets among members of Generation Y in the Bangkok central business district. The sample size in this research consisted of four hundred and Thai Generation Y consumers who had bought skin care supplement tablets. A questionnaire was used for the purpose of data collection. The majority of the respondents were female, single, held a Bachelor’s degree or equivalent, worked as private company employees and had a monthly income of between 25,001 to 35,000 Baht. The overall service marketing mix was at a very important level. Thai Generation Y consumers had overall satisfaction regarding buying decisions were at a very important level.Thai Generation Y consumers of different genders, occupation, income and marital status demonstrated different buying decisions for skin care supplement tablets among members of Generation Y in the Bangkok central business district at a statistically significant level of 0.01 and 0.05 in some steps, respectively. The service marketing mix on aspects including product, price, place, promotion, process, people and physical evidence were found at a low level with buying decisions for skin care supplement tablets among members of Generation Y in the central business district of Bangkok at a statistically significant level of 0.01 and 0.05, in some steps, respectively. | en |
dc.description.abstract | การวิจัยครั้งนี้มีความมุ่งหมายเพื่อศึกษาปัจจัยที่มีความสัมพันธ์ต่อการตัดสินใจซื้ออาหารเสริมบำรุงผิวชนิดเม็ดของกลุ่มเจเนอเรชั่นวายในเขตพื้นที่ ย่านศูนย์กลางธุรกิจ ซึ่งกลุ่มตัวอย่างที่ใช้ในการวิจัยครั้งนี้ คือ ผู้บริโภคชาวไทยกลุ่มเจเนอเรชั่นวายซึ่งบริโภคอาหารเสริมบำรุงผิวชนิดเม็ดในเขตพื้นที่ ย่านศูนย์กลางธุรกิจ รวมทั้งสิ้นจำนวน 400 คน โดยใช้แบบสอบถามเป็นเครื่องมือในการเก็บรวบรวมข้อมูล สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล คือ การแจกแจงความถี่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย ค่าเบี่ยงเบนมาตรฐาน การวิเคราะห์ความแตกต่างโดยใช้สถิติทดสอบค่าที การวิเคราะห์ความแปรปรวนทางเดียว และการวิเคราะห์ความสัมพันธ์โดยใช้สถิติสหสัมพันธ์อย่างง่ายของเพียร์สัน ผลการวิจัย พบว่า ผู้ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่เป็นเพศหญิง ระดับการศึกษาปริญญาตรีหรือเทียบเท่า อาชีพพนักงานบริษัทเอกชน รายได้ 25,001 – 35,000 บาท และสถานภาพโสด ส่วนประสมทางการตลาดบริการโดยรวมมีระดับความสำคัญอยู่ในระดับมาก การตัดสินใจซื้ออาหารเสริมบำรุงผิวชนิดเม็ดของกลุ่มเจเนอเรชั่นวายในเขตตพื้นที่ ย่านศูนย์กลางธุรกิจ มีการตัดสินใจซื้อโดยรวมอยู่ในระดับมาก ผลการทดสอบสมมติฐาน พบว่า ผู้บริโภคที่มีลักษณะทางด้านประชากรศาสตร์ ประกอบด้วย เพศ อาชีพ รายได้ และสถานภาพ แตกต่างกัน มีการตัดสินใจซื้ออาหารเสริมบำรุงผิวชนิดเม็ด แตกต่างกัน บางขั้นตอนอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.01 และ 0.05 ตามลำดับ ส่วนประสมทางการตลาดบริการ มีความสัมพันธ์ต่อการตัดสินใจซื้ออาหารเสริมบำรุงผิวชนิดเม็ด ในระดับต่ำ และเป็นไปในทิศทางเดียวกัน อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.01 และ 0.05 ตามลำดับ | th |
dc.language.iso | th | |
dc.publisher | Srinakharinwirot University | |
dc.rights | Srinakharinwirot University | |
dc.subject | อาหารเสริมบำรุงผิวชนิดเม็ด | th |
dc.subject | การตัดสินใจซื้อ | th |
dc.subject | กลุ่มเจเนอเรชั่นวาย | th |
dc.subject | skin care supplement tablets | en |
dc.subject | buying decisions | en |
dc.subject | members of Generation Y | en |
dc.subject.classification | Health Professions | en |
dc.title | FACTORS RELATED TO BUYING DECISIONS FOR SKIN CARE SUPPLYMENT TABLETS AMONG THAI MEMBER OF GENERATION Y IN THE BANGKOK CENTRAL BUSINESS DISTRICT | en |
dc.title | ปัจจัยที่มีความสัมพันธ์ต่อการตัดสินใจซื้ออาหารเสริมบำรุงผิวชนิดเม็ดของกลุ่มเจเนอเรชั่นวายในเขตพื้นที่ ย่านศูนย์กลางธุรกิจ | th |
dc.type | Master’s Project | en |
dc.type | สารนิพนธ์ | th |
Appears in Collections: | Faculty of Social Sciences |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
gs591130063.pdf | 2.38 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.