Please use this identifier to cite or link to this item: http://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/85
Title: FACTORS RELATED TO BUYING DECISIONS FOR SKIN CARE SUPPLYMENT TABLETS AMONG THAI MEMBER OF GENERATION Y IN THE BANGKOK CENTRAL BUSINESS DISTRICT
ปัจจัยที่มีความสัมพันธ์ต่อการตัดสินใจซื้ออาหารเสริมบำรุงผิวชนิดเม็ดของกลุ่มเจเนอเรชั่นวายในเขตพื้นที่ ย่านศูนย์กลางธุรกิจ
Authors: TANINRAT ROJJANACHAIYAPONG
ธนินท์รัฐ โรจนชัยพงศ์
Thitinan Chankoson
ธิตินันธุ์ ชาญโกศล
Srinakharinwirot University. Faculty of Social Sciences
Keywords: อาหารเสริมบำรุงผิวชนิดเม็ด
การตัดสินใจซื้อ
กลุ่มเจเนอเรชั่นวาย
skin care supplement tablets
buying decisions
members of Generation Y
Issue Date:  21
Publisher: Srinakharinwirot University
Abstract: The purpose of this research was to study the factors related to buying decisions for skin care supplement tablets among members of Generation Y in the Bangkok central business district. The sample size in this research consisted of four hundred and Thai Generation Y consumers who had bought skin care supplement tablets. A questionnaire was used for the purpose of data collection. The majority of the respondents were female, single, held a Bachelor’s degree or equivalent, worked as private company employees and had a monthly income of between 25,001 to 35,000 Baht. The overall service marketing mix was at a very important level. Thai Generation Y consumers had overall satisfaction regarding buying decisions were at a very important level.Thai Generation Y consumers of different genders, occupation, income and marital status demonstrated different buying decisions for skin care supplement tablets among members of Generation Y in the Bangkok central business district at a statistically significant level of 0.01 and 0.05 in some steps, respectively. The service marketing mix on aspects including product, price, place, promotion, process, people and physical evidence were found at a low level with buying decisions for skin care supplement tablets among members of Generation Y in the central business district of Bangkok at a statistically significant level of 0.01 and 0.05, in some steps, respectively.
การวิจัยครั้งนี้มีความมุ่งหมายเพื่อศึกษาปัจจัยที่มีความสัมพันธ์ต่อการตัดสินใจซื้ออาหารเสริมบำรุงผิวชนิดเม็ดของกลุ่มเจเนอเรชั่นวายในเขตพื้นที่ ย่านศูนย์กลางธุรกิจ ซึ่งกลุ่มตัวอย่างที่ใช้ในการวิจัยครั้งนี้ คือ ผู้บริโภคชาวไทยกลุ่มเจเนอเรชั่นวายซึ่งบริโภคอาหารเสริมบำรุงผิวชนิดเม็ดในเขตพื้นที่ ย่านศูนย์กลางธุรกิจ รวมทั้งสิ้นจำนวน 400 คน โดยใช้แบบสอบถามเป็นเครื่องมือในการเก็บรวบรวมข้อมูล สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล คือ การแจกแจงความถี่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย ค่าเบี่ยงเบนมาตรฐาน การวิเคราะห์ความแตกต่างโดยใช้สถิติทดสอบค่าที การวิเคราะห์ความแปรปรวนทางเดียว และการวิเคราะห์ความสัมพันธ์โดยใช้สถิติสหสัมพันธ์อย่างง่ายของเพียร์สัน ผลการวิจัย พบว่า ผู้ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่เป็นเพศหญิง ระดับการศึกษาปริญญาตรีหรือเทียบเท่า อาชีพพนักงานบริษัทเอกชน รายได้ 25,001 – 35,000 บาท และสถานภาพโสด ส่วนประสมทางการตลาดบริการโดยรวมมีระดับความสำคัญอยู่ในระดับมาก  การตัดสินใจซื้ออาหารเสริมบำรุงผิวชนิดเม็ดของกลุ่มเจเนอเรชั่นวายในเขตตพื้นที่ ย่านศูนย์กลางธุรกิจ มีการตัดสินใจซื้อโดยรวมอยู่ในระดับมาก ผลการทดสอบสมมติฐาน พบว่า ผู้บริโภคที่มีลักษณะทางด้านประชากรศาสตร์ ประกอบด้วย เพศ อาชีพ รายได้ และสถานภาพ แตกต่างกัน มีการตัดสินใจซื้ออาหารเสริมบำรุงผิวชนิดเม็ด แตกต่างกัน บางขั้นตอนอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.01 และ 0.05 ตามลำดับ ส่วนประสมทางการตลาดบริการ มีความสัมพันธ์ต่อการตัดสินใจซื้ออาหารเสริมบำรุงผิวชนิดเม็ด ในระดับต่ำ และเป็นไปในทิศทางเดียวกัน อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.01 และ 0.05 ตามลำดับ
Description: MASTER OF BUSINESS ADMINISTRATION (M.B.A.)
บริหารธุรกิจมหาบัณฑิต (บธ.ม.)
URI: http://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/85
Appears in Collections:Faculty of Social Sciences

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
gs591130063.pdf2.38 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.