Please use this identifier to cite or link to this item: http://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/835
Title: LIFESTYLE AND SERVICE QUALITY AFFECTING THE BRAND LOYALTY OF CUSTOMERS OF TRAIN NIGHT MARKET RATCHADA
รูปแบบการดำเนินชีวิต และคุณภาพการบริการที่มีความสัมพันธ์ต่อความภักดีของลูกค้าที่มาใช้บริการที่ตลาดนัดรถไฟรัชดา
Authors: TASAWAN TANCHAROEN
ทสวรรณ ตันเจริญ
Varintra Sirisuthikul
วรินทรา ศิริสุทธิกุล
Srinakharinwirot University. Faculty of Business Administration for Society
Keywords: รูปแบบการดำเนินชีวิต
คุณภาพการบริการ
ความภักดี
ตลาดนัดรถไฟรัชดา
Lifestyle
Service quality
Brand Loyalty
Train Night Market Ratchada
Issue Date:  18
Publisher: Srinakharinwirot University
Abstract: This research aimed to study the relationship between lifestyle and service quality, affecting the brand loyalty of customers to the Train Night Market Ratchada. The case study was concerned with the brand loyalty of the customers to the Train Night Market Ratchada. The data were collected by questionnaires and then analyzed with statistics, percentage, frequency, average, standard deviation variance, a t-test, ANOVA and Pearson’s Correlation Coefficient. The results of the research indicated that customers from different age groups had different levels of loyalty to the Train Night Market Ratchada, with a 0.05 level of statistical significance. Factors including activities, lifestyle factors, interests and opinions were associated with the loyalty of customers using the services at the Train Night Market Ratchada were statistically significant. The factors of tangibles, reliability, responsiveness, assurance and empathy were associated with the loyalty of customers who used the services available at the Train Night Market Ratchada, which were at a statistically significant level.
การศึกษาครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาถึงความสัมพันธ์ระหว่างรูปแบบการดำเนินชีวิต คุณภาพการบริการของตลาดนัดรถไฟรัชดากับความภักดีต่อการใช้บริการที่ตลาดนัดรถไฟรัชดาของลูกค้าที่มาใช้บริการที่ตลาดนัดรถไฟรัชดา โดยทำการศึกษากับกลุ่มตัวอย่างที่เป็นลูกค้าที่มาใช้บริการตลาดนัดรถไฟรัชดา ทั้งเพศชายและเพศหญิง ที่เป็นผู้ที่เคยมาใช้บริการตลาดนัดรถไฟรัชดามากกว่า 1 ครั้งขึ้นไป จำนวน 400 คน ทำการเก็บข้อมูลด้วยแบบสอบถาม และทำการวิเคราะห์ข้อมูลด้วยสถิติค่าร้อยละ ความถี่ ค่าเฉลี่ย ค่าเบี่ยงเบนมาตรฐาน ค่าความแปรปรวน และใช้การวิเคราะห์ความแปรปรวนทางเดียว และสถิติการวิเคราะห์ความสัมพันธ์ระหว่างตัวแปร 2 ตัวแปร (Pearson’s Correlation Coefficient) ผลการศึกษาพบว่า ลูกค้าที่มาใช้บริการที่ตลาดนัดรถไฟรัชดาที่มีอายุแตกต่างกัน มีความภักดีต่อการใช้บริการที่ตลาดนัดรถไฟรัชดาแตกต่างกัน และพบว่า ปัจจัยด้านรูปแบบการดำเนินชีวิต ด้านกิจกรรม ด้านความสนใจ ด้านความคิดเห็น มีความสัมพันธ์กับความภักดีของลูกค้าที่มาใช้บริการที่ตลาดนัดรถไฟรัชดาอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติ นอกจากนั้นยังพบว่า คุณภาพการบริการของตลาดนัดรถไฟรัชดา ด้านความเป็นรูปธรรมของการบริการ ด้านความน่าเชื่อถือหรือไว้วางใจได้ ด้านการตอบสนองความต้องการ ด้านการให้ความมั่นใจ และด้านการเข้าใจการรับรู้ความต้องการ มีความสัมพันธ์กับความภักดีของลูกค้าที่มาใช้บริการที่ตลาดนัดรถไฟรัชดาอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติ
Description: MASTER OF BUSINESS ADMINISTRATION (M.B.A.)
บริหารธุรกิจมหาบัณฑิต (บธ.ม.)
URI: http://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/835
Appears in Collections:Faculty of Business administration for society

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
gs581130109.pdf3.19 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.