Please use this identifier to cite or link to this item: http://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/807
Title: BRAND EQUITY PERCEPTION AND INTEGRATED MARKETING COMMUNICATION INFLUENCING TO BUYING DECISION OF HIRUSCAR PRODUCT OF CONSUMERS IN BANGKOK METROPOLITAN AREA
การรับรู้คุณค่าตราสินค้า และเครื่องมือสื่อสารทางการตลาดที่มีอิทธิพลต่อการตัดสินใจซื้อผลิตภัณฑ์ดูแลแผลเป็นฮีรูสการ์ ของผู้บริโภคในเขตกรุงเทพมหานคร
Authors: UNYANEE LIMSUWAN
อัญญาณี ลิ้มสุวรรณ
Supada Sirikutta
สุพาดา สิริกุตตา
Srinakharinwirot University. Faculty of Business Administration for Society
Keywords: คุณค่าตราสินค้า
เครื่องมือสื่อสารทางการตลาด
การตัดสินใจซื้อ
ฮีรูสการ์
BRAND EQUITY
INTEGRATED MARKETING COMMUNICATION
BUYING DECISION
HIRUSCAR
Issue Date:  30
Publisher: Srinakharinwirot University
Abstract: The purpose of this research is to study the brand equity perception and integrated marketing communication influencing to buying decision of Hiruscar product of consumers in Bangkok Metropolitan Area. The sample group in this study consisted of four hundred consumers who bought or used Hiruscar products in the Bangkok Metropolitan Area. A questionnaire was used as a tool for data collection. The results indicated that consumers had opinions of brand equity and integrated marketing communication factors on buying decision of Hiruscar product at a high level. Consumers of different genders, ages, marital status, career and average monthly income had a buying decision for scar treatment with a statistical significance of 0.05. Consumers of different ages, educational levels ,career and average monthly income had a buying decision due to Hiruscar has a higher quality than competitors  with a statistical significance of 0.05.The opinions of consumers on brand awareness ,brand associate and brand loyalty toward buying decision for scar treatment were at 29.4%, The opinions of consumers on brand quality and brand loyalty  towards buying decision due to Hiruscar has higher product quality than competitors were at 30.1%. Consumer opinions on the integrated marketing communication in term of Advertising , and product consultant toward buying decision for scar treatment was 30.1%.The opinions of consumers on advertising and product consultant towards buying decision due to higher quality product  than competitors was at 32.1 % with a statistical significance of 0.05. The result will improve strategy in term of brand equity and integrated marketing communication become more effective and increase brand awareness of Hiruscar brand to be different from competitors. To maintain and keep customers satisfaction with Hiruscar products.
การวิจัยครั้งนี้ มีจุดมุ่งหมายเพื่อศึกษาการรับรู้คุณค่าตราสินค้าและเครื่องมือสื่อสารทางการตลาดที่มีอิทธิพลต่อการตัดสินใจซื้อ ผลิตภัณฑ์ดูแลแผลเป็นฮีรูสการ์ ของผู้บริโภคในเขตกรุงเทพมหานคร กลุ่มตัวอย่างที่ใช้ในการวิจัยครั้งนี้ คือผู้บริโภคที่ซื้อ หรือเคยใช้ผลิตภัณฑ์ดูแลแผลเป็นฮีรูสการ์ ในเขตกรุงเทพมหานคร จำนวน 400 คน โดยใช้แบบสอบถามเป็นเครื่องมือในการเก็บรวบรวมข้อมูล ผลการวิจัยพบว่า ผู้บริโภคให้ความคิดเห็นต่อคุณค่าตราสินค้าและเครื่องมือสื่อสารทางการตลาดโดยรวมในระดับมาก และมีการตัดสินใจซื้อโดยรวมในระดับมาก ผู้บริโภค ที่มีลักษณะทางประชากรศาสตร์ ได้แก่ เพศ อายุ สถานภาพ อาชีพ และรายได้เฉลี่ยต่อเดือนแตกต่างกัน จะมีการตัดสินใจซื้อผลิตภัณฑ์ดูแลแผลเป็นฮีรูสการ์ ในข้อต้องการแก้ปัญหาแผลเป็นแตกต่างกัน อย่างมีนัยสำคัญที่ระดับ 0.05 และผู้บริโภคที่มี อายุ  ระดับการศึกษา อาชีพและรายได้เฉลี่ยต่อเดือนแตกต่างกัน มีการตัดสินใจซื้อผลิตภัณฑ์ดูแลแผลเป็นฮีรูสการ์ ในข้อมีคุณภาพเหนือกว่าผลิตภัณฑ์อื่นแตกต่างกันอย่างมีนัยสำคัญที่ระดับ 0.05 ผู้บริโภคมีความคิดเห็นต่อการรับรู้คุณค่าตราสินค้าด้านความตระหนัก ด้านการเชื่อมโยง และด้านความภักดี มีอิทธิพลต่อการตัดสินใจซื้อผลิตภัณฑ์ดูแลแผลเป็นฮีรูสการ์ในข้อต้องการแก้ปัญหาแผลเป็น ร้อยละ 29.4 และผู้บริโภคมีความคิดเห็นต่อการรับรู้คุณค่าตราสินค้าด้านการรับรู้คุณภาพ และด้านความภักดี มีอิทธิพลต่อการตัดสินใจซื้อผลิตภัณฑ์ดูแลแผลเป็น ฮีรูสการ์ ในข้อมีคุณภาพเหนือกว่าผลิตภัณฑ์อื่นร้อยละ 30.1 ผู้บริโภคมีความคิดเห็นต่อเครื่องมือสื่อสารทางการตลาดด้านการโฆษณา และการขายโดยพนักงานขาย มีอิทธิพลต่อการตัดสินใจซื้อผลิตภัณฑ์ดูแลแผลเป็นฮีรูสการ์ในข้อต้องการแก้ปัญหาแผลเป็น ร้อยละ 30.1 และผู้บริโภคมีความคิดเห็นต่อเครื่องมือสื่อสารทางการตลาดด้านการโฆษณา และการขายโดยพนักงานขาย มีอิทธิพลต่อการตัดสินใจซื้อผลิตภัณฑ์ดูแลแผลเป็นฮีรูสการ์ในข้อมีคุณภาพเหนือกว่าผลิตภัณฑ์อื่นร้อยละ 32.1 อย่างมีนัยสำคัญที่ระดับ 0.05 ผลการวิจัยสามารถเป็นแนวทางในการปรับกลยุทธ์ทางธุรกิจให้มีประสิทธิภาพในด้านคุณค่าตราสินค้า และเครื่องมือสื่อสารทางการตลาด เพื่อสร้างภาพลักษณ์ของผลิตภัณฑ์ดูแลแผลเป็นฮีรูสการ์ ให้แตกต่างไปจากคู่แข่งและเพื่อรักษากลุ่มผู้บริโภคให้เกิดความพึงพอใจต่อผลิตภัณฑ์ฮีรูสการ์ให้ดียิ่งขึ้น
Description: MASTER OF BUSINESS ADMINISTRATION (M.B.A.)
บริหารธุรกิจมหาบัณฑิต (บธ.ม.)
URI: http://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/807
Appears in Collections:Faculty of Business administration for society

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
gs601130365.pdf3.38 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.