Please use this identifier to cite or link to this item:
http://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/803
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor | NUCHRAWIN PHUMIRAT | en |
dc.contributor | นุชระวินท์ ภูมิรัตน | th |
dc.contributor.advisor | Varintra Sirisuthikul | en |
dc.contributor.advisor | วรินทรา ศิริสุทธิกุล | th |
dc.contributor.other | Srinakharinwirot University. Faculty of Business Administration for Society | en |
dc.date.accessioned | 2020-11-30T02:04:30Z | - |
dc.date.available | 2020-11-30T02:04:30Z | - |
dc.date.issued | 18/12/2020 | |
dc.identifier.uri | http://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/803 | - |
dc.description | MASTER OF BUSINESS ADMINISTRATION (M.B.A.) | en |
dc.description | บริหารธุรกิจมหาบัณฑิต (บธ.ม.) | th |
dc.description.abstract | The purpose of this study is to investigate the marketing mix in consumer perspective and satisfaction with the quality of service related to brand equity of MINISO consumers in the Bangkok metropolitan area. In order to evaluate hypotheses, the data collection was carried out by surveying 400 MINISO customers from 36 branches across Bangkok. The research instrument consisted of a questionnaire. The statistics used for data analysis included percentage, mean, standard deviation, t-test, One- Way ANOVA and Pearson Product Moment Correlation Coefficient. The researcher found that the majority of consumers in the sample population were unmarried women, aged 25-34, and had an undergraduate or Bachelor’s degree. They were mostly employees in privately-owned companies, who earned 25,001-35,000 baht monthly. The results revealed that the marketing mix in consumer perspective, such as consumer wants and needs, cost to satisfy, convenience to buy, and communication, which were moderately related to MINISO brand equity of Bangkokian consumers in terms of brand awareness, but it had a small positive influence on perceived quality, brand associations, and brand loyalty. In addition, the findings showed that the satisfaction towards quality of service, including tangibles, reliability, responsiveness, assurance, and empathy related to MINISO brand equity. It was found that the perceived quality of service plays a moderate role in brand awareness and perceived quality, while had a positive and a low level on brand associations and brand loyalty. | en |
dc.description.abstract | การวิจัยครั้งนี้มีจุดประสงค์เพื่อศึกษาส่วนประสมทางการตลาดในมุมมองของผู้บริโภคและความพึงพอใจต่อคุณภาพการให้บริการที่มีความสัมพันธ์กับคุณค่าตราสินค้า MINISO ของผู้บริโภคในเขตกรุงเทพมหานคร กลุ่มตัวอย่างที่ใช้ในการวิจัย คือ ผู้บริโภคที่ซื้อสินค้า MINISO ใน 36 สาขาในเขตกรุงเทพมหานคร จำนวน 400 คน เครื่องมือที่ใช้ในการวิจัยเป็นแบบสอบถาม สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล ได้แก่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน การวิเคราะห์ความแตกต่างโดยการหาค่าที การวิเคราะห์ความแปรปรวนทางเดียวและการวิเคราะห์ค่าสหสัมพันธ์อย่างง่ายแบบเพียร์สัน ผลการวิจัยพบว่าผู้ที่ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่เป็นเพศหญิง มีอายุระหว่าง 25 – 34 ปี มีสถานภาพโสด มีระดับการศึกษาอยู่ระดับปริญญาตรี มีอาชีพพนักงานบริษัทเอกชน และมีรายได้ต่อเดือน 25,001 – 35,000 บาท ผลการทดสอบสมมติฐานพบว่า ส่วนประสมทางการตลาดในมุมมองของผู้บริโภค ได้แก่ ความต้องการของผู้บริโภค ต้นทุนของผู้บริโภค ความสะดวกในการซื้อ และการสื่อสาร มีความสัมพันธ์กับคุณค่าตราสินค้า MINISO ของผู้บริโภคในเขตกรุงเทพมหานครด้านการรู้จักชื่อสินค้าอยู่ในระดับปานกลาง ด้านการรับรู้คุณภาพ ด้านความสัมพันธ์กับตราสินค้าและด้านความภักดีต่อตราสินค้าอยู่ในระดับต่ำ โดยมีความสัมพันธ์ในทิศทางเดียวกัน ในขณะเดียวกันความพึงพอใจต่อคุณภาพการให้บริการ ได้แก่ ลักษณะภายนอก ความเชื่อถือได้ การตอบสนองอย่างรวดเร็ว ความมั่นใจได้ และการเข้าถึงจิตใจ มีความสัมพันธ์กับคุณค่าตราสินค้า MINISO ของผู้บริโภคในเขตกรุงเทพมหานครด้านการรู้จักชื่อสินค้าและด้านการรับรู้คุณภาพอยู่ในระดับปานกลาง ด้านความสัมพันธ์กับตราสินค้าและด้านความภักดีต่อตราสินค้าอยู่ในระดับต่ำ โดยมีความสัมพันธ์ในทิศทางเดียวกัน | th |
dc.language.iso | th | |
dc.publisher | Srinakharinwirot University | |
dc.rights | Srinakharinwirot University | |
dc.subject | ส่วนประสมทางการตลาดในมุมมองของผู้บริโภค | th |
dc.subject | ความพึงพอใจต่อคุณภาพการให้บริการ | th |
dc.subject | คุณค่าตราสินค้า | th |
dc.subject | Marketing mix in consumer perspective | en |
dc.subject | Quality of service satisfaction | en |
dc.subject | Brand equity | en |
dc.subject.classification | Business | en |
dc.title | MARKETING MIX IN CONSUMER PERSPECTIVE AND SATISFACTION TOWARDS QUALITY OF SERVICE RELATED TO MINISO BRAND EQUITY OF CONSUMERS IN BANGKOK METROPOLITAN AREA | en |
dc.title | ส่วนประสมทางการตลาดในมุมมองของผู้บริโภคและความพึงพอใจต่อคุณภาพการให้บริการที่มีความสัมพันธ์กับคุณค่าตราสินค้า MINISO ของผู้บริโภคในเขตกรุงเทพมหานคร | th |
dc.type | Thesis | en |
dc.type | ปริญญานิพนธ์ | th |
Appears in Collections: | Faculty of Business administration for society |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
gs581130117.pdf | 4.07 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.