Please use this identifier to cite or link to this item:
http://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/774
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor | PURIN NITITUMMANUSORN | en |
dc.contributor | ปุรินทร์ นิติธรรมานุสรณ์ | th |
dc.contributor.advisor | Chanida Mitranun | en |
dc.contributor.advisor | ชนิดา มิตรานันท์ | th |
dc.contributor.other | Srinakharinwirot University. Faculty of Education | en |
dc.date.accessioned | 2020-11-30T01:06:38Z | - |
dc.date.available | 2020-11-30T01:06:38Z | - |
dc.date.issued | 18/12/2020 | |
dc.identifier.uri | http://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/774 | - |
dc.description | MASTER OF EDUCATION (M.Ed.) | en |
dc.description | การศึกษามหาบัณฑิต (กศ.ม.) | th |
dc.description.abstract | This research aimed to develop social skill of children with autism spectrum disorder through board game with prompting. The research methodology was Classroom Action Research (CAR) including 1) Planning 2) Action 3) Observation and 4) Reflection. The target group in this research consisted of 3 children with autism spectrum disorder at age of 6 – 12 with social skill problem. The children with autism spectrum disorder were diagnosed by Child and Adolescent Psychiatrist. The instruments utilized in this study including 1) Frequency Recorder 2) Board Game 3) Observation Form and 4) Lesson plan. The result of the development of social skill of children with autism spectrum disorder through board game with prompting was analyzed by frequency of social skill while children play together from the frequency recorder with Observation form. The conclusion of the study indicated that the social skill of 3 children with autism spectrum disorder after being taught by using board game with prompting were higher the prior to the experiment. | en |
dc.description.abstract | วัตถุประสงค์ของการวิจัยครั้งนี้เพื่อพัฒนาทักษะทางสังคมของเด็กออทิสติกโดยการใช้เกมกระดานร่วมกับการชี้แนะ การวิจัยครั้งนี้เป็นการวิจัยปฏิบัติการในชั้นเรียน (Classroom Action Research) โดยแบ่งเป็น 3 ขั้นตอน ได้แก่ ขั้นวางแผน (Plan) ขั้นปฏิบัติและสังเกตผล (Action and Observe) และขั้นสะท้อนผล (Reflect) กลุ่มเป้าหมายในการวิจัยครั้งนี้เป็นเด็กออทิสติกช่วงอายุ 6 - 12 ปี จำนวน 3 คน เครื่องมือที่ใช้ในการวิจัยครั้งนี้ประกอบด้วย แบบประเมินทักษะทางสังคม เกมกระดานตะลุยอวกาศมหาสนุก แบบันทึกการสังเกต และแผนการจัดการเรียนรู้ การวิเคราะห์ข้อมูลแบ่งเป็น วิเคราะห์ข้อมูลเชิงปริมาณ โดยใช้สถิติเชิงพรรณา ได้แก่ ค่าความถี่ (Frequency) ค่าเฉลี่ย (Mean) และการวิเคราะห์ข้อมูลเชิงคุณภาพโดยใช้การวิเคราะห์เนื้อหา ผลการวิจัยพบว่า ทักษะทางสังคมของเด็กออทิสติกภายหลังได้รับการสอนด้วยเกมกระดานร่วมกับการชี้แนะสูงขึ้นกว่าก่อนได้รับการสอนด้วยเกมกระดานร่วมกับการชี้แนะ | th |
dc.language.iso | th | |
dc.publisher | Srinakharinwirot University | |
dc.rights | Srinakharinwirot University | |
dc.subject | การชี้แนะ เกมกระดาน ทักษะทางสังคม ออทิสติก | th |
dc.subject | Prompting Board Game Social Skill Autism Spectrum Disorder | en |
dc.subject.classification | Social Sciences | en |
dc.title | THE DEVELOPMENT OF SOCIAL SKILL OF CHILDREN WITH AUTISM SPECTRUM DISORDER THROUGH BOARD GAMEWITH PROMPTING | en |
dc.title | การพัฒนาทักษะทางสังคมของเด็กออทิสติกโดยการใช้เกมกระดานร่วมกับการชี้แนะ | th |
dc.type | Thesis | en |
dc.type | ปริญญานิพนธ์ | th |
Appears in Collections: | Faculty of Education |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
gs601130157.pdf | 2.82 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.