Please use this identifier to cite or link to this item: http://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/757
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributorPARINDA SAMONLUXen
dc.contributorปริณดา สามลลักษณ์th
dc.contributor.advisorSupaporn Yimwilaien
dc.contributor.advisorสุภาภรณ์ ยิ้มวิลัยth
dc.contributor.otherSrinakharinwirot University. Faculty of Humanitiesen
dc.date.accessioned2020-11-30T00:52:53Z-
dc.date.available2020-11-30T00:52:53Z-
dc.date.issued18/12/2020
dc.identifier.urihttp://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/757-
dc.descriptionMASTER OF ARTS (M.A.)en
dc.descriptionศิลปศาสตรมหาบัณฑิต (ศศ.ม.)th
dc.description.abstractReading abilities have long been a problematic area for English as a Foreign Language (EFL) students. The objectives of this study are to investigate the effects of electronic mind-mapping on the reading abilities of students and the opinions of students on learning reading through electronic mind-mapping. The participants consisted of 42 students majoring in English at a university in Thailand. To ensure the reliability of the results, the participants were selected via purposive sampling from different academic levels and backgrounds, including 24 third-year students who were enrolled in the Critical Reading course and 18 fourth-year students who were enrolled in the American Short Story course. Both groups were taught using electronic mind-mapping.  The instruments included a reading test, lesson plans, and a semi-structured interview. The data were assessed using mean, standard deviations, and t-test analysis. The results revealed the potential of electronic mind mapping to enhance the reading abilities of the students. The post-test mean scores of both groups were significantly higher than the pre-test mean scores. In terms of the interview results, the students reported that this technique assisted their reading abilities and motivated them to read.en
dc.description.abstractทักษะในการอ่านเป็นปัญหาในหมู่นักเรียนภาษาอังกฤษในฐานะภาษาต่างประเทศ (EFL) วัตถุประสงค์ของการศึกษานี้เพื่อศึกษาผลของการทำแผนผังความคิดอิเล็กทรอนิกส์ที่มีต่อความทักษะการอ่านของนักเรียนและความคิดเห็นของนักเรียนเกี่ยวกับการเรียนรู้ผ่านแผนผังความคิดอิเล็กทรอนิกส์ ผู้เข้าร่วมการวิจัยประกอบด้วยนิสิตจำนวน 42 คนจากเอกวิชาภาษาอังกฤษที่มหาวิทยาลัยแห่งหนึ่งในประเทศไทย เพื่อยืนยันความน่าเชื่อถือของผลการวิจัย ผู้เข้าร่วมการวิจัยได้รับการคัดเลือกโดยการสุ่มตัวอย่างแบบเจาะจงจากระดับการศึกษาและภูมิหลังที่แตกต่างกันซึ่งประกอบไปด้วยนิสิตปีที่สามจำนวน 24 คนที่ลงทะเบียนเรียนในวิชา Critical Reading และนิสิตชั้นปีที่สี่ จำนวน 18 คนที่ลงทะเบียนเรียนในวิชา American Short Story ทั้งสองกลุ่มได้รับการสอนโดยใช้การทำแผนผังความคิดอิเล็กทรอนิกส์ เครื่องมือประกอบด้วยแบบทดสอบการอ่าน แผนการสอนและการสัมภาษณ์กึ่งโครงสร้าง วิเคราะห์ข้อมูลโดยใช้ค่าเฉลี่ยส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐานการและค่าที ผลการวิจัยพบว่าการทำแผนผังความคิดอิเล็กทรอนิกส์สามารถส่งเสริมทักษะการอ่านของนิสิต คะแนนเฉลี่ยหลังการทดสอบของทั้งสองกลุ่มสูงกว่าคะแนนเฉลี่ยก่อนการทดสอบอย่างมีนัยสำคัญ สำหรับผลการสัมภาษณ์นักเรียนแสดงให้เห็นว่าเทคนิคนี้ช่วยให้พวกเขามีความสามารถในการอ่านและกระตุ้นให้พวกเขาอ่านth
dc.language.isoen
dc.publisherSrinakharinwirot University
dc.rightsSrinakharinwirot University
dc.subjectการอ่านth
dc.subjectทักษะการอ่านth
dc.subjectแผนผังความคิดth
dc.subjectแผนผังความคิดอิเล็กทรอนิกส์th
dc.subjectReadingen
dc.subjectReading abilitiesen
dc.subjectMind-mappingen
dc.subjectElectronic Mind-mappingen
dc.subject.classificationArts and Humanitiesen
dc.titleTHE EFFECTS OF ELECTRONIC MIND MAPPING ON STUDENTS' READING ABILITIESen
dc.titleผลจากการใช้แผนผังความคิดอิเล็กทรอนิกส์ในทักษะการอ่านของนักเรียนth
dc.typeMaster’s Projecten
dc.typeสารนิพนธ์th
Appears in Collections:Faculty of Humanities

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
gs621110120.pdf1.42 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.