Please use this identifier to cite or link to this item:
http://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/731
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor | LAKSANAWADEE LAKKHAM | en |
dc.contributor | ลักษณาวดี หลักคำ | th |
dc.contributor.advisor | Phnita Kulsirisawad | en |
dc.contributor.advisor | พณิตา กุลสิริสวัสดิ์ | th |
dc.contributor.other | Srinakharinwirot University. Faculty of Humanities | en |
dc.date.accessioned | 2020-11-12T03:14:52Z | - |
dc.date.available | 2020-11-12T03:14:52Z | - |
dc.date.issued | 18/12/2020 | |
dc.identifier.uri | http://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/731 | - |
dc.description | MASTER OF ARTS (M.A.) | en |
dc.description | ศิลปศาสตรมหาบัณฑิต (ศศ.ม.) | th |
dc.description.abstract | This study aimed to investigate the effects of integrating collaborative games in developing English collocation usage of Thai twelfth-grade students. The students’ views toward the use of games in learning English collocation were also examined. It was a semi-experimental research and employed four data collection methods which were lesson plans, collocation pre-test/post-test, questionnaire, and group interview. The participants were 40 twelfth grade students in English – Japanese Program at a Thai High School in Bangkok. Students were asked to do pre collocation test at the first week. During the experiment, they were taught collocation through collaborative games. At the end of the experiment, the students were asked to do post collocation test, complete a questionnaire, and answer interview questions. The findings indicated that students’ collocation usage had developed after using collaborative games at the level of .05. The majority of the students also had positive views toward collaborative games in collocation learning. | en |
dc.description.abstract | งานวิจัยนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาผลของการใช้เกมแบบร่วมมือเพื่อพัฒนาการใช้คำปรากฏร่วมภาษาอังกฤษของนักเรียน และเพื่อสำรวจความคิดเห็นของนักเรียนที่มีต่อกิจกรรมเกมแบบร่วมมือ งานวิจัยนี้เป็นการศึกษาในรูปแบบวิจัยกึ่งทดลองเชิงปริมาณ เครื่องมือที่ใช้ในการวิจัย ประกอบด้วย แผนการจัดการเรียนรู้ แบบทดสอบคำปรากฏร่วมภาษาอังกฤษก่อนเรียนและหลังเรียน แบบสอบถาม และการสัมภาษณ์แบบกลุ่ม กลุ่มตัวอย่างคือนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 6 แผนการเรียนภาษาอังกฤษ ภาษาญี่ปุ่น โรงเรียนมัธยมแห่งหนึ่ง ในจังหวัดกรุงเทพมหานคร จำนวน 40 คน โดยนักเรียนได้รับมอบหมายให้ทำแบบทดสอบคำปรากฏร่วมภาษาอังกฤษก่อนเรียนในสัปดาห์แรก ระหว่างการทดลองนักเรียนเรียนรู้คำปรากฏร่วมผ่านกิจกรรมแบบร่วมมือ เมื่อสิ้นสุดการทดลองนักเรียนในกลุ่มทดลองทำแบบทดสอบคำปรากฏร่วมภาษาอังกฤษหลังเรียน ทำแบบสอบถามความคิดเห็น และตอบคำถามสัมภาษณ์ ผลการทดลองแสดงให้เห็นว่าความสามารถในการใช้คำปรากฏร่วมภาษาอังกฤษของนักเรียนพัฒนาขึ้นหลังจากการเรียนรู้ด้วยกิจกรรมเกมแบบร่วมมือ อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.5 และนักเรียนส่วนใหญ่มีความคิดเห็นเชิงบวกต่อกิจกรรมเกมแบบร่วมมือในการเรียนรู้คำปรากฏร่วม | th |
dc.language.iso | en | |
dc.publisher | Srinakharinwirot University | |
dc.rights | Srinakharinwirot University | |
dc.subject | กิจกรรมเกมแบบร่วมมือ การใช้คำปรากฏร่วม ความคิดเห็นของนักเรียน | th |
dc.subject | Collaborative games, Collocation usage, Students' views | en |
dc.subject.classification | Arts and Humanities | en |
dc.title | THE EFFECTS OF COLLABORATIVE GAMES IN TEACHING ENGLISH COLLOCATION | en |
dc.title | ผลของกิจกรรมเกมแบบร่วมมือต่อการสอนคำปรากฎร่วมภาษาอังกฤษ | th |
dc.type | Thesis | en |
dc.type | ปริญญานิพนธ์ | th |
Appears in Collections: | Faculty of Humanities |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
gs601130113.pdf | 2.59 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.