Please use this identifier to cite or link to this item: http://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/679
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributorPHONLAKARN THINCHANen
dc.contributorพลการ ถิ่นจันทร์th
dc.contributor.advisorTanapoom Ativetinen
dc.contributor.advisorธนภูมิ อติเวทินth
dc.contributor.otherSrinakharinwirot University. Faculty of Business Administration for Societyen
dc.date.accessioned2020-10-24T05:02:57Z-
dc.date.available2020-10-24T05:02:57Z-
dc.date.issued18/12/2020
dc.identifier.urihttp://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/679-
dc.descriptionMASTER OF BUSINESS ADMINISTRATION (M.B.A.)en
dc.descriptionบริหารธุรกิจมหาบัณฑิต (บธ.ม.)th
dc.description.abstractThe purposes of this research are to study the influences of innovation characteristics toward the innovation adoption process of Krungthai Next mobile applications among users aged 40-60 in the Bangkok metropolitan area. The sample used in this research consisted of 400 people who used Krungthai Next mobile application and lived in the Bangkok metropolitan area. The questionnaires were used as an instrument to collect the data. The statistics used in the analysis consisted of frequency, percentage, mean, and standard deviation. The hypotheses were tested by an independent sample t-test, One-Way ANOVA and Multiple Regression Analysis at a statistically significant level of 0.05. The results of the research revealed that most of the respondents were female, had a marital status of single, held a Bachelor’s degree, worked as government officers or government enterprise employees and earned an average monthly income of 30,000 to 45,000 Baht. The results of the hypotheses testing revealed the following: (1) applications for users with different personal factors, including gender, status, educational level, occupations and average monthly income made no difference in the innovation of the adoption process; (2) the overall characteristics of innovation consisted of relative advantage, compatibility, complexity, trialability and observability and positively influenced innovation adoption process of the Krungthai Next mobile application. Furthermore, overall innovation characteristics could predict the innovation adoption process of Krungthai Next mobile application among users aged 40-60 in the Bangkok metropolitan area at 81.6% percent.en
dc.description.abstractการวิจัยครั้งนี้มุ่งหมายศึกษาเรื่อง  อิทธิพลด้านคุณลักษณะนวัตกรรมที่มีต่อกระบวนการยอมรับนวัตกรรมแอปพลิเคชัน Krungthai Next ของธนาคารกรุงไทย ในกลุ่มผู้บริโภคอายุ 40-60 ปี ในพื้นที่กรุงเทพมหานคร กลุ่มตัวอย่างที่ใช้ในการศึกษาวิจัยครั้งนี้คือ ผู้ที่ใช้บริการแอปพลิเคชัน Krungthai Next ของธนาคารกรุงไทยและอาศัยในพื้นที่กรุงเทพมหานคร จำนวน 400 คน ใช้แบบสอบถามเป็นเครื่องมือในการเก็บข้อมูล สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูลได้แก่ ความถี่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ยและค่าเบี่ยงเบนมาตรฐาน สถิติที่ใช้ในการทดสอบสมมติฐานได้แก่ การวิเคราะห์ความแตกต่างใช้การทดสอบค่าที การวิเคราะห์ความแปรปรวนทางเดียวและสถิติการวิเคราะห์สมการถดถอยเชิงพหุ โดยกำหนดนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05 ผลการวิจัยพบว่า ผู้ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่เป็นเพศหญิง มีสถานภาพโสด สำเร็จการศึกษาระดับปริญญาตรี ประกอบอาชีพข้าราชการหรือพนักงานรัฐวิสาหกิจและมีรายได้เฉลี่ยต่อเดือนอยู่ที่ 30,001 – 45,000 บาท ผลการทดสอบสมมติฐาน พบว่า ผู้บริโภคที่มีปัจจัยส่วนบุคคล ได้แก่ เพศ สถานภาพ ระดับการศึกษา อาชีพ และรายได้เฉลี่ยต่อเดือนที่แตกต่างกันมีกระบวนการยอมรับนวัตกรรมแอปพลิเคชัน Krungthai Next ของธนาคารกรุงไทยไม่แตกต่างกันและคุณลักษณะของการยอมรับนวัตกรรมในรายด้านประกอบด้วย ประโยชน์เชิงเปรียบเทียบ ความเข้ากันได้ความสลับซับซ้อน สามารถทดลองใช้ได้ และสังเกตได้ ส่งผลต่อการยอมรับนวัตกรรมแอปพลิเคชัน Krungthai Next ของธนาคารกรุงไทย ขณะที่คุณลักษณะของการยอมรับนวัตกรรมในภาพรวมสามารถทำนายกระบวนการยอมรับนวัตกรรมแอปพลิเคชัน Krungthai Next ของธนาคารกรุงไทยร้อยละ 81.6th
dc.language.isoth
dc.publisherSrinakharinwirot University
dc.rightsSrinakharinwirot University
dc.subjectInnovation characteristicsen
dc.subjectInnovation adoption processen
dc.subjectKrungthai Next Mobile applicationsen
dc.subjectBangkok metropolitan areaen
dc.subject.classificationBusinessen
dc.titleINFLUENCES OF INNOVATION CHARACTERISTICS TOWARD INNOVATION ADOPTION PROCESS OF KRUNGTHAI NEXT MOBILE APPLICATIONS AMONG USERS IN THE BANGKOK METROPOLITAN AREAen
dc.titleอิทธิพลด้านคุณลักษณะนวัตกรรมที่มีต่อกระบวนการยอมรับนวัตกรรมแอปพลิเคชันกรุงไทย เน็กซ์ ของธนาคารกรุงไทย ในกลุ่มผู้บริโภคอายุ 40-60 ปี ในพื้นที่กรุงเทพมหานครth
dc.typeMaster’s Projecten
dc.typeสารนิพนธ์th
Appears in Collections:Faculty of Business administration for society

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
gs601130390.pdf2.14 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.