Please use this identifier to cite or link to this item: http://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/677
Title: MARKETING MIX ON CUSTOMER PERSPECTIVES AND SERVICE QUALITY AFFECTING CONDOMINIUM RENTAL DECISION MAKING  IN SAMUTPRAKARN PROVINCE
ส่วนประสมทางการตลาดในมุมมองลูกค้าและคุณภาพการบริการที่ส่งผลต่อการตัดสินใจ เช่าคอนโดมิเนียมในจังหวัดสมุทรปราการ
Authors: THANAPHAT SAELEE
ธนพัฒน์ แซ่ลี้
Atchareeya Saknarong
อัจฉรียา ศักดิ์นรงค์
Srinakharinwirot University. Faculty of Business Administration for Society
Keywords: ส่วนประสมทางการตลาดในมุมมองลูกค้า
คุณภาพการบริการ
การตัดสินใจเช่าคอนโดมิเนียม
สมุทรปราการ
Marketing mix on customer perspectives
Service quality
Condominium rental decisions
Samut Prakarn
Issue Date:  30
Publisher: Srinakharinwirot University
Abstract: The purpose of this research is to study the marketing mix on customer perspectives and service quality affecting condominium rental decision-making in Samut Prakan Province. The sample consisted of four hundred people. The results of this research were as follows: the majority of respondents were female, aged between thirty and thirty-nine, with an average income of 15,001 to 30,000Baht, single, worked in private companies, held a Bachelor’s degree and lived in the Bangkok metropolitan area. The marketing mix on customer perspectives and service quality were at a good level. However, the decision-making on condominium rentals were at a very good level. The results of the hypotheses testing were as follows: (1) tenants of different ages, gender, average income, career, education levels and lived in the Bangkok metropolitan area had different decision-making condominium rentals in Samut Prakan province; (2)the influence on the marketing mix on customer perspectives in terms of customers, cost, convenience and communication; (3)service quality in terms of tangibility, reliability, responsiveness, assurance and empathy affecting condominium rental decision-making in the Samut Prakan Province were at a statistically significant level of 0.05.
การวิจัยครั้งนี้มีจุดมุ่งหมายเพื่อศึกษา ส่วนประสมทางการตลาดในมุมมองลูกค้าและคุณภาพการบริการที่ส่งผลต่อการตัดสินใจเช่าคอนโดมิเนียมในจังหวัดสมุทรปราการ กลุ่มตัวอย่าง จำนวน 400 คน ผลการวิจัยพบว่า ผู้ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่เป็นเพศหญิง อายุระหว่าง 30 – 39 ปี รายได้เฉลี่ยต่อเดือน 15,001 – 30,000 บาท สถานภาพโสด อาชีพพนักงานบริษัทเอกชน ระดับการศึกษาในระดับปริญญาตรี และมีภูมิลำเนาอยู่จังหวัดอื่นๆ ส่วนประสมทางการตลาดในมุมมองลูกค้าและคุณภาพการบริการ โดยรวมอยู่ในระดับดี ส่วนการตัดสินใจเช่าคอนโดมิเนียม โดยรวมอยู่ในระดับดีมาก ผลการทดสอบสมมติฐานพบว่า (1) ผู้เช่าที่มีเพศ อายุ รายได้เฉลี่ยต่อเดือน อาชีพ ระดับการศึกษา และภูมิลำเนาแตกต่างกัน มีการตัดสินใจเช่าคอนโดมิเนียมในจังหวัดสมุทรปราการแตกต่างกัน (2) ส่วนประสมทางการตลาดในมุมมองลูกค้า ด้านคุณค่าที่จะได้รับ ด้านต้นทุนของผู้บริโภค ด้านความสะดวก และด้านการติดต่อสื่อสาร และ(3) คุณภาพการบริการ ด้านสิ่งที่สัมผัสได้ ด้านความเชื่อถือและความไว้วางใจ ด้านความรวดเร็ว ด้านการรับประกัน และด้านการดูแลเอาใจใส่ลูกค้า ส่งผลต่อการตัดสินใจเช่าคอนโดมิเนียมในจังหวัดสมุทรปราการ อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05
Description: MASTER OF BUSINESS ADMINISTRATION (M.B.A.)
บริหารธุรกิจมหาบัณฑิต (บธ.ม.)
URI: http://ir-ithesis.swu.ac.th/dspace/handle/123456789/677
Appears in Collections:Faculty of Business administration for society

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
gs601110119.pdf2.24 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.